Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Goa tjocka Frida - så lik mamma och Fackellilja påminner om både Sympatica och Scapula.

FÖLDANS!!! :bump::banana::bump::banana::bump::banana:
Hoppas allt går bra!

Du har det verkligen förspänt med din semin vet. må jag säga, tänk den som hade det så bra, här får man åka typ 10 mil men det är det värt för även jag har en superseminvet på stationen där jag lämnar mina ston.
Kör du med egen hingst på dina ston?

Har du möjligen några fina kort på Gauguin man kan få kolla på? Alltid kul att se foton på sina favoriter :laugh:

Kul att det är fler än jag som gillar Garbos stam, den är ju numera en aning omodern men i mitt tycke är det bra och tåliga individer som kommer ur de gamla svenska stammarna så jag skulle gärna använda "svensk" hingst om det fanns någon bra som matchade henne. Jag är löjligt förtjust i Chirlon men tror att det kan bli aningen för tungrott med kombinationen. Man vet aldrig jag kanske följer mitt hjärta och använder honom ändå (Han är bokad till båda men det går att ändra :D )

Ja jag är väldigt tacksam för min veterinär och även seminstationsägaren som kommer ut och sköljer och har sig så jag slipper åka!

Jag har den stora förmånen att leasa en av Europas mest meriterade hingstar inom min gengre så jag betäcker hemma. Tar emot ett fåtal utomstående ston också.

Jag ska sätta mig och leta upp korten på GDL så fort jag får lite tid över (lite körigt nu), dom är ju på gamla papperskort men det är inga problem att skanna in dom och posta! Ge mig lite tid bara :)

Sedan om dom är så fina vet jag inte... ryttare och ländtäcke men han var fortfarande majestätisk som få det kommer jag minsann ihåg! :love:

Ja jag har bara bilder från läktaren på Globen för en halv evighet sedan och till och med där är han så himla fin :) Jag gillar "den gamla stammen" av halvbloden.. sen får de vara hur omoderna de vill :p

Men åååh så roligt! Nu blir man ju alldeles jätteglad så fort det uppdaterats i den här tråden! :laugh: Heja heja! :banana:

Kul med en så fin hingst att betäcka med :laugh:

Jag väntar gärna på bilder. Har också några gamla från hans glansdagar men på den tiden var jag inte så intresserad av att fota så dom är riktigt dåliga!!

Hmmm... kanske ska ta Chirlon i alla fall, får väl använda avkomman som traktor om den blir för stabil, min gamla nordis lever ju inte i evighet så det kanske kan bli en bra påläggskalv efter honom :D. Garbos förra ägare kommer väl att döda mig för hon vill att jag ska göra långbenta Grand Prix hästar som hon kan tävla har jag en känsla av :o

Helt rätt lewellyn, hon är brunskimmel :). Varierar i fram och tillbaka i mängden vitt från vinter till sommar, från år till år, men skimlar inte av. Hon ser lite rolig ut med alal sina fläckar o nyanser ;). Ja Tap In låter bekant! Stämmer nog, kan tyvärr inte hennes stamtavla alls.

Hahahah, ja hon är ett riktigt klot! Tar tid att komma upp :p. Men Grandessa då! Du kan inte kalla henne för ett varmblod längre :p. Halvbloden är numera varmblod och varmblod är travare ;).

Helt rätt lewellyn, hon är brunskimmel :). Varierar i fram och tillbaka i mängden vitt från vinter till sommar, från år till år, men skimlar inte av. Hon ser lite rolig ut med alal sina fläckar o nyanser ;). Ja Tap In låter bekant! Stämmer nog, kan tyvärr inte hennes stamtavla alls.

Jag hade själv ett sto efter Tap In, de brukar se ut så :) Skrållan var mer brun vintertid, och på sommaren mer vitt, men bara på kroppen. Huvudet lika brunt som vanligt :) Ljusare än så här blev hon inte på kroppen (det lilla man ser på halsen). Spännande att se vad fölet är för färg :)

LL1.jpg

Ja det undrar jag med, här var det tyst... Hoppas det beror på fölmule-pussanden och inte att det är problem för nån.

hur menar du? hur många dygn allas ston är på eller hur många dygn de beräknas föla på...? jag hänger inte riktigt med :o

Jag räknar på 335d till beräknad fölning, mitt sto är idag på 329, dock har hon gått 350 och 353d de senaste 2 fölningarna...

Ja, hoppas det har gått bra... Stoet var väl förstagångare?

kl
Bild på Dezzas juver i morse, har vuxit från igår...

ideznn.jpg

Ja, det var rejäla doningar! Brukar hon fylla spenarna också innan hon fölar?

Ja, fast där är en bit kvar innan det är klart;) Ja, hon fyller spenarna en eller 2 dagar innan fölning! -09 hade hon rejäla vaxproppar 4 dagar innan, och -11 hade hon bara lite kristaller dagen innan...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 214
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 375
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 723
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar