Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Jag tror Sessan är dräktig. Kollade du bilden jag länkade till där hon hade drygt en månad kvar bara?

Ang ödemen så är det ganska vanligt. Det enda som kan hjälpa är motion, att dom rör på sig och får igång blodcirkulationen. Så utevistelse. Sedan står dom ju still rätt mycket ändå när dom börjar bli tunga.

japp jag såg bilden och jag tror nog att du har rätt ändå... håller med om att hon verkar bära dem väldigt väl så att säga.

tack för tipset om ödemen också, de rör ju på sig en del i och med att de går på lösdrift men jag flyttade lite på foderstationerna i dag så det blir längre att gå mellan dem. Det kan ju inte skada :) Men visst märks det att hon börjar bli rejält tung nu...

Stellas juver är ungefär lika som sist jag postade bilder, kanske lite mindre. Det är definitivt sladdrigare.
Mer spänt på morgonen när hon stått still i boxen, men går ner under dagen.
Stackarn kommer att ha hur mycket löst skinn som helst sen. :o Nu ser hon ju ut som en valack. :p

_DSC3506.jpg

Tror att hon fått större mage också.
st-12.jpg

Dags att kratta äckligt hö? :angel:

Oj vilken mysig mage Stella har fått nu!!:p

lewellyn håller med övriga, ser ut att finnas en bebbe därinne ändå!:laugh:

KL.
Jag lyckas som vanligt få jättebra bilder (NOT) men ni ser ju tydligt Solettes hängmage.. den växer verkligen bara neråt:D
Lite hastigt räknat har hon iaf passerat 270 dygn nu.
32927119.jpg

32927137.jpg

..hon är ganska trött och vaggar fram i hagen.

lewellyn; Snö!? Fy. Här är det härligt väder, jag kunde ha en kortärmad tröja på mig när jag trimmade lite dressyr
med stallägarens lipizzanare på banan, runt 15 plus och sol. Jag får passa på och vara ute nu, eftersom att jag inte
kan vara ute så mycket på sommaren, jag är överkänslig mot solen och får riktiga brännskador. :(

Charlotte; Ja men visst börjar den bli lite större nu! Stella vaggar också fram nu.
Snart är det väl bara en månad kvar tills din lillskit dyker upp här?

Förövrigt så försökte jag ge min häst lucern. Om blickar kunde mörda. Hon vägrar. :devil:

KL
309 kvar för min ohanterade 4åring!

Jag kämpar dagligen med att komma närmare henne och hantera henne så hon känner sig trygg, idag fick jag ta på juvren på henne för första gången. De var tack å lov små och sladdriga än. Jag är dock medveten att jag troligen inte kommer få röra henne alls de två första veckorna, hon är duktig på att skydda "sitt". Idag såg man dock verkligen att hon har en liten där i:love:

Ingen magbild men doch en bild på min lilla guling!
32927436.jpg

Solette har ätit lucern (strå) hela dräktigheten och hon älskar det!

Jo i slutet av april kommer han är det tänkt:bump: Lade just in färska bilder på honom i 11:0rnas tråd.. ingen lillskit längre för vad han har vuxit!:eek::D

Här har vi galet fint väder! Våren är en månad tidig MINST. Trimmade också dressyr på en bukares häst igår.. i kortärmat! Bara tacka och ta emot:p

Senast ändrad:

Stella hon vägrar, totalt. Hon anser att det är vidrigt. Jag får ge mer müsli istället. Men just nu ser hon ut som en gödgris...

Ska kika i tråden! :) Förhoppningsvis lär jag ha mitt nya objektiv tills dess, tänkte försöka ta lite bilder på ihopsläppet. :)

Det är verkligen vår supertidigt! :bump:

Solette är för hungrig för att hinna känna någon smak numera:D

Oj vad roligt! Då kanske du lyckas få några fina bilder på min lillstora fux! jag har en vanlig digitalkamera.. svårt att fånga upp bra bilder i rörelse. Det ska bli väldigt intressant att se hur han kommer reagerar. Funderar lite över transport resan dit.. han har inte åkt sedan han vara litet föl och då med sin mamma. Nu blir han ju själv men hoppas han tar det bra och står still.. åringar är ju ganska viga.

Det går säkert bra.. är ju inte så långt han behöver åka.:)

Stella är kräsen, hon matvägrar på sitt hösilage inne, om det inte är i nät, men hon lämnar ganska mycket.
Mineralerna är äckliga, krafft muskel är äckligt, allt är blä. Utom müslin och hästgodis. :p

Det är ju inte alls långt, och så är det ju bra väg, mest raksträckor och motorväg. :)

Självklart ska jag försöka få din på bild om jag får objektivet snart och lär mig fota med det. Har insett
att jag behöver ett zoom objektiv när jag ska fota bebisen, om allt nu går vägen och Stella behåller fölisen.

Hagarna här är för stora för det objektivet jag har nu och jag är inte så bra på att springa och fota samtidigt. :angel:

haha är Stella alltid så kräsen eller är det nu under dräktigheten?

Jo vägen till er är bra vad jag minns! Jag tror Stella kommer behålla sin unge.. tycker du borde sett mer tecken på kastning annars nu. Hon spökar nog bara till det för att hon är förstföderska.. dom har en tendens att göra det:devil:;)

En gång när hon inte var dräktig matvägrade hon i två veckor, pillade bara lite i sitt hö. :devil: Så ja, hon är kräsen.
Äter bara D&H och Spillers müsli numera. Eller sojamjöl av någon anledning.

Jag hoppas att hon behåller den, nu är det en vecka sen hon började fylla upp sitt juver, och du ser ju hur det ser ut på bilden ovan.
Det är ganska sladdrigt och spenarna är väl inpackade bakom skrumpet skinn. ;)

Här har vi en stackare som vaggar fram i alla fall. :love: Även om hon är expert på att se odräktig ut från sidan.

http://www.youtube.com/watch?v=3cOlHHl2vkM&feature=youtu.be

Nu vet jag varför hennes man blir kortare och kortare. Hon har blivit kompis med stoet hon går tillsammans med,
efter att de gått tillsammans i tre månader... ;) De kliar varandra och sliter av varandra manarna. :cry:

Senast ändrad:

kl

Mitt sto kastade sitt föl i natt, 260 dygn ca. Så nu lämnar vi denna tråden :(

å nej :( stora styrkekramar till er och hoppas allt är väl med stoet efter omständigheterna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 202
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 367
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 715
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18