Bilder på råttbebisar!

R

rattalskare

Doris 6 veckor:

namnlos_orig_SE.jpg

Benita "Bea":

namnls2.jpg

Båda:

namnls3.jpg

Deras Terrarium de bor i:

4.jpg

Någon som kan säga vilka färger de har och även teckningen vore guld värda;)

Sv: Bilder på råttbebisar!

Gud vilka sötnosar! De ser nästan ut som små bomullsbollar! :love:

Vilka färger/teckningar känner jag mig dock inte tillräckligt säker att svara på än, så det överlämnar jag åt Zebran, Mulles_Matte eller någon annan expert. ;)

Aaw vad söta :love:

Doris syns inte färgen på så bra här, tog mig friheten att spara ner en bild på datorn och ljusa upp så man ser bättre, går man efter det är hon agouti roan iaf. Men jag kan ha fel ang färgen :)
Bea är champagne roan om jag ser rätt (ser inte teckningen ordentligt framifrån, kan du knäppa nåt kort från sidan så vore det lättare :D). Antar roan iaf iom att hon ser mörk ut ganska långt ner på sista bilden iaf :)

Vad är den där bananformade grejen förnågot förresten? :confused:
Och bort me höet så de inte får ohyra ;)

Senast ändrad:

awww :love: :love:

jag vill oxå ha en bild från sidan på Bea men hon ser ut att vara en champange roan eller en champange am.berkshire :confused:,
Doris är jag 99 % säker på att hon är en agouti roan.

Senast ändrad:

Nja.. inte om man tittar på nedersta bilden där båda råttorna är.
Kan vara en dåligt tecknad ambk oxå. Men störst chans är det nog att d är en roan. ;)

//J som vill se fler bilder :D

Tycker ändå den ser för bred ut :D
Men oh well, ser ju nästan aldrig ambk så jag kan ju lika gärna vara "hemmablind" :p Kan ju dock säga att Balder har (hade :p) ungefär samma bredd på sin bläs, han är striped :)

Jo det gör jag oxå, MEN... med tanke på att man bara ser henne framifrån, så kan hon mkt väl vara en ambk oxå ;)

Åh vilka sötta, får man köpa doris? Hon var ju helt enkelt bedårande :love:

Och ge mej en bra anledning till varför hon inte skulle kunna vara det? ;) Iofs så går väl bläsen ner lite väl mkt på sidorna... eller så är det ljuset som gör att d ser ut så

För att Pekka säger att det är en roan förstås, vad annars :p :angel:

Hmm... Kanske var det bredden på sidorna som menades, och inte just bläsen :confused: Äh, jag ska sluta tänka, alldeles borta i skallen...:crazy:

E nog kanske lika bra :angel: Bläsen måste du ju ha menat, med tanke på att den (om det är roan) oftast liknar den Doris har ;)

Det var bläsen jag menade :p Trodde det var den du menade med sidorna...

Äh, jag ska sluta tänka. Har inte fått nån sömn inatt :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 105
Senast: Maniac123
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 038
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 572
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV