Bilder på lösdrifts hallar/stall!?

milly

Trådstartare
Kan inte ni som har lösdrift visa bilder på hur det ser ut hos er? Ligghallen utifrån/inuti, lite runt omkring o sådär.
Blev inspirerad av en (minns inte vem det var) som visade ett par bilder i tråden om "lösdrift vs stall".

Skulle vara jätteintressant att se olika lösningar! :idea:

Sv: Bilder på lösdrifts hallar/stall!?

Ingen som har bilder?! :(

Förstår om ni kanske inte HAR några ännu men ni kan väl ta bilder nu i dagarna och visa senare? Putta upp tråden och skriv i såfall: "jag ska bara ta bilder och återkomma senare!"
Så att jag VET. ;)
Vill verkligen se!

Här kommer några bilder :)

Inifrån vintertid:
http://img.photobucket.com/albums/v651/cafu/VinterbilderUdda003.jpg

Inifrån sommartid:
http://img.photobucket.com/albums/v651/cafu/Lsdriftsbygget012.jpg

Utifrån:
http://photobucket.com/albums/v651/cafu/?action=view&current=VinterbilderUdda032.jpg
(dörren leder ut till en uppställningsplats, därifrån kan man sedan ta ut hästen mot gårdsplanen)

milly skrev:
Ingen som har bilder?! :(

Förstår om ni kanske inte HAR några ännu men ni kan väl ta bilder nu i dagarna och visa senare? Putta upp tråden och skriv i såfall: "jag ska bara ta bilder och återkomma senare!"
Så att jag VET. ;)
Vill verkligen se!

Det är lite trångt, fast utrymmet uppfyller normen för 2 hästar med marginal (100% av ytan för 2 vuxna hästar, fast för gruppbox räcker 80%). Det är så mycket man kommer på efter hand, när man ser hur det fungerar i praktiken. Först hade vi bara de 2 krubborna, men efter att den ena hästen trängde på den andra fick vi sätta upp väggen mellan dem. Det bästa hade varit att flytta krubborna till var sin del av hallen, men eftersom hästrädda sambon hjälpte mig att utfodra hästarna i höstas när jag jobbade borta var vi tvungna att ha krubborna så att han kunde utfodra från utsidan och inte behövde gå in i själva hallen. Men när väggen tas bort, vilket kommer ske inom kort, blir det bättre.

axel skrev:
cafu skrev:
Här Det ser gnmmer några bilder :)

Inifrån vintertid:
http://img./v651//VinterbilderUdda003.jpg

Inifrån sommartid:
h ttp://img. photobucket.com/...t ut. Hur många bor där? Annars fint![/QUOTE]

Det är lite trångt för 2 hästar att ligga ner samtidigt, men min erfarenhet är att de ändå aldrig gör det. Oftast ligger unghästen därinne, medan den gamle står i öppningen och håller koll. Men det är klart att de ska ha möjligheten att göra det.

axel skrev:
Det ser gaanska trångt ut. Hur många bor där? Annars fint!

Passar på att fråga efter tips på hur krubborna kan placeras därinne på bästa sätt? Tänkte ha den ena ungefär i mitten på kortsidan där de båda krubborna sitter nu, och den andra på vänster långsida (sett inifrån) rätt långt ner mot öppningen mot hagen. Vore kul med bilder på hur andra löst det med krubbor inne i ligghallen!

Tack!! :bow: :bump:

Ser mysigt ut :idea: men som axel skrev... trångt. Men det verkar ju fungera för era två vänskapliga hästar! :D

Det är så kul att se hur man löst allting...

Förresten - vilken mysig bild den första! Är det en nordis?! :love:

Nej, bara en, än så länge. Vill gärna ha en till i framtiden, förhoppningsvis blir det ett föl om några år :love: Har nu en kallblodstravare som sällskap.

milly skrev:
Så söööt! Nsv bruks är min favoritras ;) . Har du fler?

Kallblodstravare är en annan favorit! :d
Men hjärtat klappar ändå extra för bruksarna av olika anledningar, bl a för min Polly var en sån! :D (vill du se henne är det bara att kika in på min hemsida - se adressen i min profil)

Okej tack! Kul att se!

Har ni HÖ som bädd/strö? Det såg ut så...

milly skrev:
Okej tack! Kul att se!

Har ni HÖ som bädd/strö? Det såg ut så...
:rofl: Nä det har jag verkligen inte råd med...däremot hade hästarna fått en tuss gräsfröhalm precis innan jag fotade :angel: för att de oxå skulle vara med på bild..

ullis25 skrev:
Hej! såg mysigt ut! vad är det för mått på lösdriften? hur har du och alla ni andra med lösdrift löst det här med att det ska finnas en sjukbox?

35 m2 stort. varje häst ska enligt lag ha 80 % av 9 m2 ute i lösdrift.
Jag har två boxar inne, men tänkte nu till sommaren ordna dörrar och slanor som delar av i ligghallen, så att man kan få två boxplatser i lösdriften :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 431
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 867
Senast: Habina
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 626
Senast: Enya
·
Fritid (Obs, texten nedan handlar om att skaffa "skinnfäll" av bortgånget husdjur utifall någon inte vill läsa om det och ni kan undvika...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 358
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar