Bilder på franska tränare

Sv: Bilder på franska tränare

jaha, det var ju intressant... :confused: läste franska i ett år...

Han pratade om några regler som ändrats...

Vad handlar inslaget om?

Senast ändrad:

Katten blev iaf intresserad :angel:

Allvarligt, jag förstod inte riktigt sammanhanget eftersom jag bara uppfattar ord här och var. Frågar som hanna, vad handlade det om mer exakt? När jag vet det kan jag nog förstå mer vad de säger.. Var det att de ändrat regler och att alla ska bli registrerade? Han sa många namn där också ;)

Du som verkar ha lite koll på franska tränare. Du har inte förslag på några jag kan kontakta som kanske kan tänka sig ta emot praktikanter (i F)?

Senast ändrad:

Sorry - har inget ljud på min hemdator, så jag tyckte bara att bilderna var kul. Men det handlar om - se (www.allege-ideal.com) att Christian Carde har startat en internationell organisation för att komma till en dressyr som ska överensstämma med det som verkligen står i FEIs regler. Han har samlat riktigt stora namn internationellt, och börjar så småningom få folk att lyssna.... :)

(Vad gäller praktikplatser kan det nog finnas möjligheter att efterlysa sånt genom Allege. Har sett en del OT på forum :angel: )

Nämen vad kul det var att se (och höra!)!!! :bow: :bow: :bow:
Hade kul och kände mig varm om hjärtat! TACK!!!! :banana: :banana: :banana:

Suck, om man bara hade lärt sig nåt dom3 år man läst franska, får väl ta med det till lärarn ;).

Alltså, de sade väl i princip bara det som True_blue skrev, fast de räknade även upp några (uppenbarligen kända) franska ryttare som anslutit sig till organisationen och lite meriter.
Christian Garde uttalade sig också lite "snällt" att han tyckte att reglerna var på väg åt fel håll som det var nu samt att det kommer att vara allege-ideals huvudsyfte att styra reglerna i rätt riktning.

spännande, hoppas det blir något av det oxå.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 316
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 483
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 382
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama