Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Jag har tamejtusan filmer från i år oxå.. jag har förträngt dom och bara laddat upp dom på datorn för att tömma videokameran.. Från Ft- kursen i somras

Orsak till förträngning: Ja han kändes lite matt och seg i avstampen och så ... inte så konstigt då vi var hos vet. 2 dagar senare och det konstaterade blödning på ett fäste höger bak.. :( Dessutom vrickade jag foten samma jävla dag :mad: Så jag har förträngt hela skiten med den träningen...

Han är frisk nu men får extra vila i hagen ändå...

Hoppningen

http://www.youtube.com/watch?v=9ZWc9b1eBps

Terrängen.. vi var bara med på framridningen sen avbröt jag träningen då han inte kändes okey

http://www.youtube.com/watch?v=dFh3KYC7aIw

Hade han gjort det innan Skåne eller kan det möjligtvis ha blivit på fibersandbanan? Jag blir mer o mer misstänksam mot den där fibersanden, har aldrig sett så många tappskor som i somras på våra tävlingar. Det innebär ju en rätt stor kraft att trampa av sig en sko och det ger lätt en blödningar. Det var även flera som fick konstiga hältor o fick avbryta tävlingarna.

hippos: Din lilla pålla är en smart häst....hon skickar den svaga länken först, om du överlever så kan hon också gå...=smart häst!:D

Innan..en ganska vanlig sekundär skada på den SI leds inflammation han har haft enligt husaby fick jag höra efteråt ..min vet. hade missat det men var medveten om att det är vanligt förekommande och att man alltid bör kolla övre gaffelbandsfästena.. blir man sur då eller? Men jag är oxå tveksam till fibersand och är glad vi inte har det på klubben.

Nämen det är ju RB ni hoppar för! Det var lääänge sedan man såg honom. Jobbade ju där för många år sedan.

Ang hästar som är billiga i inköp, så FICK jag ett fuxsto förra våren.
Hon kunde hoppa så in i norden bra, men hade tråkig benställning och en väldigt skum bakgrundshistoria, så jag tackade nej, man ska ju ha plats och råd att förvara dem med :angel: Anledningen till att jag överhuvudtaget kom i kontakt med ägaren var att hästen ansågs omöjlig att rida in. Problemet var att hästen var lite för smart och känslig, så bad man bara på rätt sätt och vågade tänka lite utanför ramarna så var det inga problem att få henne ridbar;)

Hippocamups: Som tidigare sagt tror jag inte du behöver oroa dig för att hon funderar lite. Min häst gjorde också så, ställde sig och bara " jaha, ja, nää jag står väl här då... Ja gör vad du vill, jaaaag kunde inte bry mig mindre. Tar väl en tupplur..." De väntar nog bara på att du ska komma på rätt lösning. I detta fallet, gå före så får jag se om du överlever:D

Hmm när då? Jag tränade ju regelbundet för honom när jag bodde i skåne 1999-2002..fast det måste ju varit efteråt eller? Du är väl inte så gammal :D

Jo jag har iof oxå fått ett par hästar gratis genom åren.. den finaste var en fux som absolut inte kunde tänka sig att hoppa mindre än 1.5 meter över varje terränghinder.. suck. Den blev hopphäst :D

Haha! Det beror väl på hur man ser det, idag känns kroppen som 90, så idag känne jag mig extremt gammal:sneaky:
Hmm det var 06-07, jo det måste det ha varit.
När jag hade den ilskna fuxan, för det var då jag började med hoppning och FT igen.

Aha.. jag åkte dit ända tills 2005 och tränade antingen typ en helg eller innan jag skulle iväg utomlands och tävla.

kl

Här kommer lite filmer på lilla A!

Först från fälttävlan i Tågarp förra helgen, 74,76% i dressyren, 0a hoppningen och 10 tidsfel i terrängen. Blev lite för mycket dåliga språng i terrängen, men ja, vi kom runt utan stopp och blev 2a!
http://youtu.be/kFnKU-BzYMI

Och så lite hoppning från idag, allsvenskan div II. Fick ner 1an tyvärr, lite retligt för hade vi varit 0a hade laget blivit sämst 3a igen. Men nu blev det 5e-plats med 4 fel, ligger dock 2a i totalsammanräkningen inför sista omgången!
Sedan debuterade vi 1.05 i avd B och var felfria! :)
http://youtu.be/eKnAWmQKiSg

KL

Här är min tjocka häst :D Hon var helt slut när vi började rida, däri att hon trippar så mycket i traven. Hon vågar inte vila på steget riktigt och så vågar hon inte riktigt suga tag framåt. När hon springer själv så tar hon ut steget mycket mer.
Men jag har inte bråttom, hon är ju bara 3. O totalt okomplicerad. Ryttaren skulle testa henne och hoppade upp vanligt, utan pall, inget som vi någonsin gjort men hon brydde sig inte. Nästa gång ska han "rida" lite mer, sen tömkör vi också och är mest ute i skogen.
Tröttnar ni på trav så kommer galoppen vid 2:30 :D
http://www.youtube.com/watch?v=-bdonTrBwDc&feature=c4-overview&list=UUXWRQrzRRS2Gq5V3MjqYm2A

Tack! Din lilla pålla såg också trevlig ut, orkade dock inte titta på hela, hatar när filmerna är i det formatet :p. Vänd på telefonen nästa gång så blir det lättare att pricka hästen också ;).

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 566
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka