Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Och jag och mamma nöjer oss med ett försök som också blev rätt lyckat, hädanefter så köper jag 2-åringar när det börjar klia i unghästtarmen. Det är alldeles för omständigt och osäkert innan man ens får upp dem i en ålder där man kan lägga sadel på dem.

Men jag är glad att det finns andra som gillar den delen :D

Samarbete kanske? :sneaky: ;)

KL

Just nu önskar jag att jag inte har ett sto, kanske Klimke vill låna henne? :p

Jag älskar min lilla pansar-connemara men idag :wtf: Skulle rida en liten födelsedagsrunda, en kort runda genom grustaget, över terrängbanan och hem.
Eller hur :cautious: Först var hon extremt tittig, visst hon är 3 år, men så har hon aldrig varit innan. Vi skrittade, började faktiskt med en avslappnad skritt, kändes super, tills tittigheten kom. Vi travade lite. Kom ut på terrängbanan, aldrig varit där men skulle skritta över och så kom vi fram till en hinder vi skulle gå igenom (vatten).
Hästen vägrar gå. V.Ä.G.R.A.R gå! :cautious: Jag väntade ut henne, men nej. Sen ville hon vända och backa.

Jaja, jag driver, får gensvar, hon går fram. Sen stopp. Efter många om och men driver jag ordentligt och vad gör hästen? HON STÄLLER SIG OCH VILAR PÅ ETT BAKBEN! :arghh: (hon gör så när hon tjurar ihop, hon har gjort det innan när vi lastade henne, men nu är det borta).

Tillslut hoppar jag av hästen, går igenom hindret, hon följer efter, sen hoppar jag upp (viga jag klättrar upp på ett hinder och ställer hästen bredvid) och sen går vi igenom hindret utan problem. Jaha?

Nåväl, travar lite, hon har iaf hittat framåtbjudningen i det........ Sen skrittar vi lite och sen hoppar jag av och leder hem henne.

Fio - vill du rida henne redan nu? :D

7a566de0-d9cc-4499-b73f-2e9c34f9ab0b_zps643b7b37.jpg

Äsch det där var väl inte så farligt... jag hade blivit mer orolig och förvånad om hon som 3 åring bara hade promenerat rakt framåt utan att titta :p

Hunter snart kommer jag triangla dina inlägg för förtäckta annonser ;)

Men jag ska försöka starta en ny verksamhet dvs köpa in 3 åringar på hösten och utbilda till fälttävlanshästar och sedan sälja.. men dom får inte kosta mer än max 40 tusen :sneaky:

Ska bara skaffa en gård först.. och en lösdrift och en terrängbana och en paddock och en rundkorall och ett ridhus

:D

Jag förväntar mig inte att hon ska gå rakt fram men jag kan säga att JAG blir väldigt provocerad av det där att "åhh, jag vilar nog på ett bakben". :p När vi hade lastningsproblemen var det samma sak, då ställde hon sig och vilade på lämmen!

Jaja, sådan matte sådan häst!

Hunter snart kommer jag triangla dina inlägg för förtäckta annonser ;)

Men jag ska försöka starta en ny verksamhet dvs köpa in 3 åringar på hösten och utbilda till fälttävlanshästar och sedan sälja.. men dom får inte kosta mer än max 40 tusen :sneaky:

Ska bara skaffa en gård först.. och en lösdrift och en terrängbana och en paddock och en rundkorall och ett ridhus

:D

Vinner du 4års championatet med min grålla så kan du få en rundbal hösilage av mig till din lösdrift :p

3-åringar för 40' :eek: Var ska du gräva upp dem???

Eftersom detta är en bildtråd så lägger jag in en bild på min fd fälttävlanshäst

IMAG1511_zpse17e0771.jpg

Och hennes avkomma oozing star potential

IMAG1509_zps16223b18.jpg

Låter ju misstänkt billigt.

Jag föder dock inte upp hästar för att tjäna några pengar :D det har jag insett för längesen att det är en ren förlustaffär :D

Jag får väl oxå slänga in en bild från i år.. :D

En grå ft häst...

945394_10151714573331797_365431732_n.jpg

Samarbete kanske? :sneaky: ;)

Dont mind if I do :angel: jag är hemskt sugen på att rida mera än jag gör, hoppades på att någon i nya stallet är lite trött på att rida eller har en häst för mycket (där jag står nu är det nämligen ingen som rider sin häst :meh: ).

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 566
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka