KL
Just nu önskar jag att jag inte har ett sto, kanske Klimke vill låna henne?
Jag älskar min lilla pansar-connemara men idag
Skulle rida en liten födelsedagsrunda, en kort runda genom grustaget, över terrängbanan och hem.
Eller hur
Först var hon extremt tittig, visst hon är 3 år, men så har hon aldrig varit innan. Vi skrittade, började faktiskt med en avslappnad skritt, kändes super, tills tittigheten kom. Vi travade lite. Kom ut på terrängbanan, aldrig varit där men skulle skritta över och så kom vi fram till en hinder vi skulle gå igenom (vatten).
Hästen vägrar gå. V.Ä.G.R.A.R gå!
Jag väntade ut henne, men nej. Sen ville hon vända och backa.
Jaja, jag driver, får gensvar, hon går fram. Sen stopp. Efter många om och men driver jag ordentligt och vad gör hästen? HON STÄLLER SIG OCH VILAR PÅ ETT BAKBEN!
(hon gör så när hon tjurar ihop, hon har gjort det innan när vi lastade henne, men nu är det borta).
Tillslut hoppar jag av hästen, går igenom hindret, hon följer efter, sen hoppar jag upp (viga jag klättrar upp på ett hinder och ställer hästen bredvid) och sen går vi igenom hindret utan problem. Jaha?
Nåväl, travar lite, hon har iaf hittat framåtbjudningen i det........ Sen skrittar vi lite och sen hoppar jag av och leder hem henne.
Fio - vill du rida henne redan nu?