Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Och jag och mamma nöjer oss med ett försök som också blev rätt lyckat, hädanefter så köper jag 2-åringar när det börjar klia i unghästtarmen. Det är alldeles för omständigt och osäkert innan man ens får upp dem i en ålder där man kan lägga sadel på dem.

Men jag är glad att det finns andra som gillar den delen :D

Ja att köpa in unghästar ligger nog närmare till hands för mig med! Det har också varit nära många gånger, men fallit på utrymmesfrågan ;)

Det här med hur talangfulla de bästa hästarna egentligen är kan vara väldigt intressant, hon är ju knappast den enda ryttaren som sitter på toppnivån med en häst som kanske har lite väl svaga prestationer i en av grenarna för att egentligen verka vara passande att satsa störst på (lite "borde det inte finnas något bättre?"). Eller som sitter på en häst som "egentligen" inte borde kunna gå de klasserna. Men de hästarna går ju de stora mästerskapen så de måste vara värda besväret trots allt. Och samtidigt så vet man ju själv att det inte är så jäkla lätt att hitta den ultimata hästen för någon, inte ens de bästa. Och att man sedan ska hitta någon som vill låta en behålla dem också.

Om jag fick plocka en häst ur kändishögen att prova så skulle det ha varit Marius. Om ryttaren säger att till och med en mekanisk apa skulle ha vunnit OS-guld i sadeln på honom så borde han ju inte riva ut sig med en amatör i alla fall :angel: sedan tror jag väl att han var lite väl blygsam med det uttalandet, men ändå :D

Och som Ingrid Klimke borde man ju egentligen ha en hel del hästar att välja på som faktiskt kan hoppa? Samt även klara dressyren och terrängen då.

Fast jag har förstått att hon är ganska "normal" dvs hon jobbar med det hon har .. inom vissa gränser förstås. Fast det känns ganska längesedan som hon hade den där skimmeln som hon var så framgångsrik med.. och sen inte så mycket emellan den och Abraxxas? Fast jag minns inte alla iof.

Om jag fick plocka en häst ur kändishögen att prova så skulle det ha varit Marius. Om ryttaren säger att till och med en mekanisk apa skulle ha vunnit OS-guld i sadeln på honom så borde han ju inte riva ut sig med en amatör i alla fall :angel: sedan tror jag väl att han var lite väl blygsam med det uttalandet, men ändå :D

Det är mycket möjligt att han upplever det så... men inte säkert att det är så i verkligheten? Det var ju han och den hästen sas.. inte säkert den gillat någon annan?

+Undret
Detta tycker jag är väldigt intressant!:D
Jag menar, det är ju beviserligen inga dåliga hästar, då de ändå går svår klass.
För även om man har en häst som har allt som krävs fysiskt i form av kapacitet kanske inte har viljan och psyket för att klara tävling på den nivån.

Även om tex Klimke jobbar även som vi "vanliga" dödliga så torde hon ju ett väldigt stort kontaktnät och det finns nog många som mer än gärna skulle placera sina unghästar hos henne?

Det här med hur talangfulla de bästa hästarna egentligen är kan vara väldigt intressant, hon är ju knappast den enda ryttaren som sitter på toppnivån med en häst som kanske har lite väl svaga prestationer i en av grenarna för att egentligen verka vara passande att satsa störst på (lite "borde det inte finnas något bättre?"). Eller som sitter på en häst som "egentligen" inte borde kunna gå de klasserna. Men de hästarna går ju de stora mästerskapen så de måste vara värda besväret trots allt. Och samtidigt så vet man ju själv att det inte är så jäkla lätt att hitta den ultimata hästen för någon, inte ens de bästa. Och att man sedan ska hitta någon som vill låta en behålla dem också.

Kan ju vara så att "man" väntar på att den ska sluta riva eller whatever man nu har för problem och DÅ blir det en kanonhäst.. som du säger är det ju rätt svårt att hitta en ft-häst som är optimal.. om man inte heter Jung då förståss... :D

Även om tex Klimke jobbar även som vi "vanliga" dödliga så torde hon ju ett väldigt stort kontaktnät och det finns nog många som mer än gärna skulle placera sina unghästar hos henne?

Sen beror det väl oxå på "hur man vill ha det" ? Finns ju många duktiga ryttare i Sverige oxå som många skulle vilja placera sina unghästar hos men ändå är det inte så.

Och det är väl för övrigt precis vad många hoppas på, att hästen i fråga som har många kvalitéer men någon svaghet ska förbättras och bli den "optimala" häst som man tror att den kan bli.

Fast jag gillar ju det här med att ta fram egna :D
Och det ska gärna vara mycket fullblod i dom! ( eller så gott man kan utifrån det sto material man har :)

Just nu bakar jag två Homme D'honeur bebisar som ska vara lagom klara tills april :)

Och det är väl för övrigt precis vad många hoppas på, att hästen i fråga som har många kvalitéer men någon svaghet ska förbättras och bli den "optimala" häst som man tror att den kan bli.

Ja jag väntar fortfarande på att mörkgrå ska bli mindre valpig i sin hjärna och sluta bete sig som en unghäst på varenda tävling för DÅ.. :D

Kanske ett halvår på lösdrift kan göra så att han landar i sig själv :meh:

Ja jag håller med.. för mig känns det faktiskt inte ett dugg lockande att ta över en färdig häst..det är ju inte själva tävlandet i sig som är grejen tycker jag utan att se hur långt man kan nå med just den hästen. :)

Eller hur!! Känns mycket mer speciellt att rida in och utbilda "sin egen" bebis :)

Och sen e det ju jäkla spännande varje gång för att se om avkomman blev vad man hade "beställt" ;)

KL

Just nu önskar jag att jag inte har ett sto, kanske Klimke vill låna henne? :p

Jag älskar min lilla pansar-connemara men idag :wtf: Skulle rida en liten födelsedagsrunda, en kort runda genom grustaget, över terrängbanan och hem.
Eller hur :cautious: Först var hon extremt tittig, visst hon är 3 år, men så har hon aldrig varit innan. Vi skrittade, började faktiskt med en avslappnad skritt, kändes super, tills tittigheten kom. Vi travade lite. Kom ut på terrängbanan, aldrig varit där men skulle skritta över och så kom vi fram till en hinder vi skulle gå igenom (vatten).
Hästen vägrar gå. V.Ä.G.R.A.R gå! :cautious: Jag väntade ut henne, men nej. Sen ville hon vända och backa.

Jaja, jag driver, får gensvar, hon går fram. Sen stopp. Efter många om och men driver jag ordentligt och vad gör hästen? HON STÄLLER SIG OCH VILAR PÅ ETT BAKBEN! :arghh: (hon gör så när hon tjurar ihop, hon har gjort det innan när vi lastade henne, men nu är det borta).

Tillslut hoppar jag av hästen, går igenom hindret, hon följer efter, sen hoppar jag upp (viga jag klättrar upp på ett hinder och ställer hästen bredvid) och sen går vi igenom hindret utan problem. Jaha?

Nåväl, travar lite, hon har iaf hittat framåtbjudningen i det........ Sen skrittar vi lite och sen hoppar jag av och leder hem henne.

Fio - vill du rida henne redan nu? :D

7a566de0-d9cc-4499-b73f-2e9c34f9ab0b_zps643b7b37.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 566
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka