Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Tack Nova! Jag har skadat ett muskelfäste troligtvis en överansträgning, och det tar en jäkla tid för det att bli bra... Har gått en månad nu och har fortfarande ont :meh: Nästan bra vissa dagar och rätt illa andra dagar, suck!
Tävlingar blir det nog inga fler, tyvärr. Har helt tappat suget, det är för dyrt och tar för mycket tid. Antingen ska jag kunna satsa ordentligt eller så får det vara, inget halvdant och sporadiskt åka på några fjuttiga * per år... :cautious:

Unghästen ser ju riktigt fin ut! Vad är det för stam på den?

Äsch vilken skit! Och jag tycker det är jättetråkigt när duktiga ryttare inte vill tävla mer...

Min lille sötnos är e Daquar CC (e Diarado)-Cardento. Han är rätt stor o väldigt jämn växt så här långt. Det enda jag hade önskat vore ett ngt ädlare ansikte o liiite större ögon! Om jag nu ska klaga alls...han är jättesnäll att hantera, verka mm men det blir "spännande" att försöka lasta honom när han är så stor....:o

Haha! Jag hade gissat på Cardento någonstans ;) Tycker jag har sett många Cardentostammde hästar med lite grövre huvuden.
Fast han har ju lite kropp att växa i med!

Låt skenbenet läka ( låter väldigt ont by the way :eek:), så är det väl bara att börja träna lastning sedan;) Så har han kanske lärt sig tills det är dags på riktigt :angel:

ha ha min erfarenhet av föl är ju inte direkt att de låter sig lasttränas direkt från betet....:o

Både ja o nej, det gör inte ont på dagen, jag ska belasta fullt dvs gå på det, vilket är dagens skämt, men på kvällen när jag sätter ned benet o blodet rusar dit...AJ!

ha ha min erfarenhet av föl är ju inte direkt att de låter sig lasttränas direkt från betet....:o

Både ja o nej, det gör inte ont på dagen, jag ska belasta fullt dvs gå på det, vilket är dagens skämt, men på kvällen när jag sätter ned benet o blodet rusar dit...AJ!

Inte direkt från betet utan hantering riktigt... Men med fullbloden när vi tar in dem till banan brukar jag och en kollega tänka " alla hästar har clown-näsa, inget konstigt med det" när vi börjar hantera våra. Hur konstigt det än låter så får det ofta ( inte alls alltid) åringarna att acceptera " konstiga saker rätt snabbt"
Jag brukar tillexempel när jag fodrar bäbisarna sjunga ganska högt, studsa liiiiiiite upp och ner i boxen och dessutom gå och stoppa handen ner i både foder ( medan de äter) och vatten (när de dricker). Jag inser när jag läser att det låter lite looney tunes, men jag har jobbat så med bebbar i flera år, och det brukar funka :)

Hade jag haft tillgång till transport eller lastbil hade jag promenerat med dem upp på den , sedan av. så fort som möjligt, så att det bara är något man gör, inte något konstigt alls

Senast ändrad:

Ha ha ha ja det var annorlunda! Normalt sett har jag mina bäbisar hemma men Eskil är på bete borta o ska åka direkt därifrån till en lösdrift så därför blir det lite svårare än vanligt för mig. Men han ska åka med mamma till lösdriften så det löser sig säkert.

Ha ha ha ja det var annorlunda! Normalt sett har jag mina bäbisar hemma men Eskil är på bete borta o ska åka direkt därifrån till en lösdrift så därför blir det lite svårare än vanligt för mig. Men han ska åka med mamma till lösdriften så det löser sig säkert. /QUOTE]

Defenitivt!! ;) :D

KL
Dressyrhästen på terrängträning igen. Skitnöjd med att matte inte håller på att bända ner näsan..:sneaky:

Visade henne inte andra häcken..:eek:..då kan man inte hoppa den..

Heddan o matte hade kul men vanliga dressyrtränaren suckar lite o konstaterar "att nu kommer det ta en vecka igen att få ihop henne..." :angel:

Jag vet att lädrena är för långa..hade dem på sista hålet.:D

http://www.youtube.com/watch?v=q0NAFQOcX9I

Heddan o matte hade kul men vanliga dressyrtränaren suckar lite o konstaterar "att nu kommer det ta en vecka igen att få ihop henne..." :angel:

Pffff ;) Det tror jag det är värt för en lite gladare, lite friskare häst som får komma ut och se lite mer av världen än sandlådan, eller hur? :p

Att hon smiter på sidan tror jag du hade kunnat förhindra om du var lite snabbare att räta upp dig och få henne lite mer mellan hjälperna. Hon gör sig lång och liksom flyter ut, är ju ingen dum tvärnit utan kollar nog bara lite läget.

Och det är ju egentligen rent dressyrarbete, att hästen ska gå åt det håll man tänkt sig :angel: Så det har du nog nytta av även på dressyrbanan, att du kommer åt henne i fler situationer ;)

Absolut. Hennes hästar hoppas också regelbundet samt rids ut i skogen.:) Terrängträningen får jag dock hålla på med själv.:D

"Flyter ut o blir lång"

Nu förstår jag inte...det har vi ALDRIG hört förut..:confused::angel::D

Det är Heddans signum..

Du glömde spjärna.. ;)

Mörkgrå junior på betet ..f.2010 e:Cellestial (Cantus)

995187_10151899855711797_1449672861_n.jpg

Han är inte så stor.. typ 163.. lillebror ett år yngre e:Calido är lika stor

Ha ha ha du e ju för kul! Barbacka???:crazy::o:D

Jepp!
Vi var egentligen klara för dagen och hade plockat av sadeln men så fick den ena tjejjen problem med att ta sig genom graven så jag hoppade helt enkelt upp och agerade draghäst :)
Lika bra när den andra tyckte att det var läskigt ;)

Språnget som är filmat är 3:e gången guling hoppar, han tyckte det var roligare och roligare för varje gång så det var synd inte buset när han hoppar upp ur graven kom med :D

Gud vad söt och uttrycksfull han är!
Har alltid haft ett gott öga till cellestial, synd att han inte finns i Sverige mer

Funkar skitbra även när hästen är större än ett hus :angel:

(Dock behöver man stå på nåogt för att komma upp) ;)

Står man på banken på banan så kommer man upp på det mesta ;)
Och denna häst är begåvad med noll manke och är rund som en fodertunna så att rida honom barbacka är inga problem :D

Ja man tar vad man har till hands, själv brukar jag använda älgtorn :D
Min häst är ju närmare 180, och tyvärr begåvad med väldigt hög och markerad manke :nailbiting: Men med ett får så går det med!

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka