Bilder och filmer 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder och filmer 2012!

Ponnysöt så det förslår men sååå liten är hon inte, som 4-åring mättes hon till 143 cm så hon är väl 145-146 cm hög nu :laugh:

Det stämmer att det är hos Ted. Lagom långt att köra såhär en vardagskväll.

Hrm, ja. Då är hon isf väldigt liten :D (Men naggande god, även om hon fortfarande inte når upp till sin mammas nivå :love: )

Den är på G, jag har tyvärr inte haft hela dagen på mig för jag har jobbat sisådär 12 timmar ;) Och mitt mobila internet pallar inte att ladda upp filmer så jag var tvungen att vänta till jag kom hem...

Och det stämmer att han är e. Hip Hop, mamman är fullblod e. Bigstone - Be My Chief, irländsk import.

*kl*

Gaby: vilken fin häst! :love:

Jag var på terrängträning igår och hade sååå skoj! :bump: Pålle med. :D Han var lite väl laddad o het i början, galoppade på stället, taktade, drog iväg.. Så det där med lydnaden fick jag jobba hårt med i början! Han dröp av svett bara på uppvärmningen, men allteftersom han började tagga ner så torkade han sen mot slutet.
Jag kan inte vara annat än supernöjd, han behöver ofta bli visad hindret först men sen tar han sig över utan att blinka! Vi kom över allt, o hästen verkade väldigt nöjd o glad.

Red på pessoa, men kommer välja ngt annat nästa gång för det blev för mkt glappkontakt. Funderar på parerbett, men samma effekt kanske man får av bettplattor? Då slipper jag köpa ett nytt bett. :) Sen har jag tänkt lite på pelham, men jag vet inte.. Främst vill jag kunna ha en jämn kontakt, o det var ju bara att glömma med pessoat.

_SAM_7234.jpg

_SAM_7221.jpg

_SAM_7218.jpg

_SAM_7231.jpg

_SAM_7240.jpg

Va roligt att det gick bra! För min del åker pessoabett rakt ner i soptunnan! Behöver du ett så pass skarpt bett alls? Jag hade provat jaktkandar (kimblewick), det är ett rätt snällt "skarpt" bett. Helst rider jag på tredelat, det funkar på alla mina hästar, utom Diesel som tycker det blir "för mycket" i munnen, så håller på att leta upp någon bett-variant han trivs bättre på.

Pessoat är inget jag använder när jag rider honom, rider bara på tredelat så eg var det ju bara korkat att välja pessoat :p Han har det som uterittsträns (dock väljer jag alltid tredelat). Han var väldigt på i torsdags så jag kanske behöver ngt skarpare än tredelat, o han lyssnade inget vidare på pessoat - kände som jag kunde dra hur mkt som helst :crazy: Men jag ska hem o träna på lydnaden först o främst, fortsätta rida på tredelat o sen testa i terrängen. Tränade ju terräng på tredelat förra året o jag tycker det var ungefär samma som i torsdags :p (dvs, han lyssnade inte bättre med pessoat) Jag måste helt enkelt bara rida bättre! :D

the_connemara: ja, det känns himla kul! :bump:

Härliga bilder!
Rekomnderar oxå jaktkandar om du vill ha lite mer skärpa. Du kan ha skydd på kedjan så blir den inte så "hård" samt sätta tygeln i stora ringen, då kan du reglara kraften med att höja o sänka handen :)

Blivit av med gipset nu. Foten ser ut som en rugbyboll o känns sådär. Har tömkört några dagar o idag red jag för första gången trots ridförbudet. Ajaj i foten men lycklig i resten av kroppen!
Har inte tömkört honom så mycket o målet är bara att han ska slappna av o inte älga på i full fart med huvudet i vädret.

120526026.jpg

120526051.jpg

120526041.jpg

120526015.jpg

120526008.jpg

550622_10151757456880403_823210402_24410508_2048389912_n.jpg

Aprilia:Kul att ni är igång! :bump:

Gabby: Vad fin han är Flippen, söt i vattnet! :)

Vi hade hopptävlingar på hemmaplan igår, startade 2 st 1 m klasser. Två bommar ner i första och 3 i andra.

http://youtu.be/ibqe9PWVUnk

*kl*

Jag har en bild! Där jag faktiskt hoppar terräng!

:D

IMG_7603.JPG

Foto: Göran Anderberg (Mariestad)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 601
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
19 20 21
Svar
404
· Visningar
24 806
Senast: Tranan
·
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Evolve