Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
I lördags reds Lina och Zamona, och Diesel tömkördes. Idag vilade tanterna och Diesel åkte på sitt livs första pay and jump! 90cm felfritt, två ner i 1m, men det var på en helt tokig linje så jag är helnöjd med honom! Publiken var köttäntande och allt var superläskigt!
Diesel in action
Jag rider Zamona, vänligen bortse från att jag sitter som en säck potatis
På tävlingen i Hermanstorp i helgen såg jag hur många av ryttarna hade kamera på hjälmen. Var hittar man sådana kameror och vad brukar de kosta? Hur mycket kan man filma ("tid"). Antar att man får ladda ner det hela på PC sen, hur funkar det? *nyfiken*
Jag har använt mig av lite olika typer av hjälmkameror. Den första jag hade var då ganska liten i jämförelse med annat som fanns på marknaden då, men nu har de blivit ännu moindre och väger mindre. Den första fick man montera på sidan av hjälmen vilket gjorde att den halkade på snedden lite, inte så bra. Nu har jag en mycket liten och lätt kamera som jag fäster framtill på hjälmen, den märks inte över huvudtaget
Beroende på hur stort minneskort man väljer kan man såklart filma olika mycket. Första kamneran gick på närmare 4000:-, den andra köpte jag innan de fanns i Sverige för typ 800:- men nu har jag hittat billigare varianter som ligger på typ 300:-, även här hemma
Jag är övertygad om att hon kommer bli kalas i framtiden. Vi måste bara få in lite mera fart och egen bjudning i henne, sen kommer det bli kanon! (lite annorlunda mot hennes mamma som det är för mycket fart i, jämt..)
Hej hej! Är ny på buke, så tänkte presentera oss. Jag heter Anna och är 16 år, min häst heter Willgott. Han är en 7 årig Connemara/fullblodsvalack på ca 166 cm i mankhöjd. Han ligger ca 2 år efter i utbildning för när jag köpte honom för snart 2 år sen hade han knappt blivit riden alls. Vi satsar på fältttävlan, än så länge har vi genomfört 1 hel, sen har vi vägrat ut oss och rivit ut oss på 3 andra. Det är alltså hoppningen vi har lite problem i. Men det löser sig förhoppningsvis det också Här kommer en liten bildbomb:
Nelly är fortfarande halt och de vet fortfarande inte vad det är,
men igår köpte jag en fälttävlansponny att ha som projekt, som är påväg till Sverige från Irland så nu kommer jag ha något att rida på iaf!
Hon har gått 1* (och eftersom det är Irland så är terrängen 110 då!), så det ska bli superkul att få chansen att rida på en så rutinerad ponny!
Provar ett web album istället. Vill ju visa upp min fining! Han är efter Calvin Klein RC 89 och hans mamma är ett franskt fullblod som heter Fanny DÁvesnes. Hon är nog inte jättekänd tror jag Ska försöka få ut bilderna så snart som möjligt!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.