Sv: Bilder och filmer 2012!
Din pålle är så sjukt snygg!
kl
Själv har jag tävlat dressyr i helgen
Har haft en liten paus på tävlingsfronten sedan min häst lade sig ner och fastnade i släpet på väg till förra tävlingen
Hon klarade sig med bara skrubbsår som tur är, men vi är inte riktigt på G ännu. Min svarta dam funkar inte så bra utomhus, och projekthästen är inte riktigt redo ännu, så jag fick låna en stallkompis hopphäst. Jag har ridit hästen 2ggr innan gårdagens tävling, och hästen har inte tävlat dressyr mer än ett par gånger i sitt liv och senast 2009, så jag hade verkligen inga förhoppnigar.
Blev lite missar, men hade inte förväntat mig något annat, det var mest småsaker som hade gått att jobba bort om man ridit hästen mer, tex att hon blev lite ivrig i mellangaloppen och slog sig fri, något taktfel osv. Var ändå nöjd med när jag red av banan. Visade sig att vi lyckats rida till oss en sjätteplacering! Blev sjukt förvånad, och glad såklart!
En klar bonus var att hela stallet följde med för att beskåda spektaklet, så vi hade en hästskötare/bullmamma/packåsna, en kameraman, hästägaren tillika chaffören och dessutom hejarklack! En riktigt härlig dag i solen med god stämning och fantastiska stallkompisar!
Bjuder på en bild på hästägaren (i gräsligt ful vinst-keps), hoppehästen som undrar när tävlingen ska börja egentligen och var alla hinder är, och jag, glad som en sol och lite lätt i chock
Vi vann även ett USB-minne från sparbanken (som ni kan se på bilden:P) sjukt fina hederspriser