Bilder och filmer 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder och filmer 2012!

Härligt! Skönt när man är så nöjd med en träning. :)

Haha, ja, jag kände också det. Dock luras vinkeln lite, var inte så nära som det ser ut på filmen. Känner till de där långa skånkarna och litar inte riktigt på dem, så försöker därför hålla mig på säkert avstånd. Men, olyckor händer så lätt, så japp, nästa gång får krukan sitta på. :D

Vilken söt film! :love:

Jag och min 07:a var på terrängträning på Gärds för Ted Velander i onsdags. Har inte orkat/hunnit klippa ihop filmen ännu, här kommer lite smakprov så länge.

Hon är lika cool som vanligt! :love:

201206061733181.jpg

201206061815481.jpg

201206061743131.jpg

201206061804131.jpg

Liten filmsnutt på grav+stock
http://s191.photobucket.com/albums/z192/MarvinX222/?action=view&current=20120606180413.mp4

Idag var det klubbhoppning hemma, gick clear round 1 m x 2, 3 ner i första rundan och felfritt i andra.
rosett.jpg

Åh jag gillar Gärds bana! Det är synd att jag har så långt dit numera...

kl

Jag rastade lille Diesel på terrängbanan igår! Gick hur bra som helst! Han gillar inte riktigt nivå-skillnader, men igår hoppade han både graven, stora banken och sunken road så jag är supernöjd med honom! Hoppade i princip alla hinder som förekommer i en 90-klass och sen tog vi några enstjärniga som bonus :angel: Bla en smal grå låda så brukar ingå i de enstjärniga kombinationerna, men nu stod den ensam, och ett stockhinder, så det var inga supersvåra grejer direkt, men dock!

De färcka grejerna kom inte med på bild dock, kameramannen fotade lite andra hästar som lekte i vattenhindret under tiden :) Nästa gång ska jag försöka ordna film!

img_0425_206143017.jpg

Diesel letar spöken under häcken :D

img_0503_206142846.jpg

Första gången upp för stora banken!

img_0508_206142918.jpg

Första gången ner för stora banken!

img_0403_206142737.jpg

Bäst att ta i ordentligt ;)

img_0383_206142615.jpg

img_0386_206142416.jpg

Kommer väl några bilder här då :p

Var och tränade med pållen. Vi har tränat en gång tidigare och det var förra året. Tyvärr gjorde han illa sig i hagen kort efter så det blev inget mer den säsongen. Men nu hoppas vi kunna hålla igång under sommaren. Siktar på ev en start i höst.

Han är ju som helt galen och bara bockar och sparkar bakut för han blir så jäkla tokglad! Varenda galoppsprång första timmen bestod av bocksprång, så han var verkligen INTE lättriden. Men sjukt kul hade vi!

Fastnade på någon bild som två vänliga själar på träningen tagit.

33108125.jpg

33108120.jpg

33108134.jpg

33108123.jpg

33108131.jpg

33108128.jpg

33108129.jpg

33108127.jpg

Och en bonusbild hur det såg ut hela tiden innan och efter hinder.. Haha
33108133.jpg

Tack :D Du jag har hälsat honom att han ska få bli FT-häst den dan han kan behärska sig på banan ;). Det var väldigt lätt att rida med en häst som inte har en enda fot i marken. Efter banken så är det två galoppsprång till vattnet, där ställde tränaren upp en häck så man hoppade ut i vattnet. Tror du det var lätt när han klämde in 3 båcksprång mellan banken och häcken.. han hinner som inte med sig själv.. Och så blir han överraskad att det kommer ett hinder som han inte hunnit se då han har huvet i marken haha :p Vi kan ju inte fara omkring så på tävlingsbanan heller..
:devil:

Rebecca: Vad fin han är, Diesel! Ska han ut nåt på riktigt snart?

Nominous: Din häst är så himla häftig! Förhoppningsvis lär han sig att kolla efter hinderna istället för att bocka... :D

Hahahaha! :rofl: han är ju skäck, han kanske ser sig själv som en riktigt rodeo-häst ;)

Mmm och det roliga är ju att han är livrädd för kor :D Han fattar inte att han ser ut precis som dem :p Hästen i stallet som är rädd för kor flyttade in i vintras, första dagen min gick utan täcke i hagen (hon gick bredvid med bara tråd emellan) höll hon på dö!! :rofl::rofl:

Nominous: Din häst är så himla häftig! Förhoppningsvis lär han sig att kolla efter hinderna istället för att bocka... :D

Haha ja bara vi får träna regelbundet så blir det väl inte lika skitroligt varje gång han kommer dit. Han hopptränas ju varje vecka och har aldrig ens haft en tendens att bocka eller nåt sånt. Men så fort han kommer till terrängbanan så håller han på spricker.. Så jag kan ju inte annat än låta han leka och ha kul :D

+ RebeccaJolie. Tack! :) Och vilka fina bilder ni båda lagt ut.
Marvin, gillar verkligen modellen på din häst. Ser jättetrevlig ut!
Och Rebecca, jisses vad din hoppar!! :D Supersött uttryck!
Nominous, vad glad din häst ser ut. Verkar som att han tycker att det är vansinnigt roligt! :D

+ marvin: Tack :D Han är minsann en rätt trevlig liten häst lille Diesel :) Jodå, nu är det planerat in en stilterräng på Flyinge i Juli, sen siktar vi på första riktiga FT i Öved i slutet på Juli. Vet inte om jag ska ta med Lina oxå dit kanske. Får se :)

Åhh, jag vill också åka till både stilterrängen och Öved!
Men den första ligger mitt i blandbons och min korta gemensamma semester och när det är Öved jobbar jag. Ska se om det går att byta jour med någon. :p

Peak: Tack! :laugh:

3e bilden är superfin! :)

kl

Nu har jag laddat upp filmen från Pay&Crossen i Tågarp också trots att den inte riktigt är till vår fördel. Jag gjorde en felbedömning, trots att det var låga hinder (70 cm) blev det för mycket nytt för liten Flip och han var så spänd för allt runtomkring att han knappt kunde galoppera runt banan, så hoppen blev ju också som de blev...

Men som tur var var där en superduktig och engagerad stildomare på plats som hoppade upp på en av de andra deltagarnas häst och satte lite fart på den, sedan var han draghjälp till oss så vi fick hoppa några av hinderna igen och få lite bättre flyt, hoppade även en del 90-hinder då så fick ändå avsluta med en bra känsla, även om inte så mycket av det fastnade på film. :)

http://www.youtube.com/watch?v=QwiJ_BLxaoI

Måste bara säga att den hästen är riktigt fin! Skyll inte så mycket på dig själv, någon gång måste man börja :) Inget konstigt med att unghästarna kan bli så där första gångerna ute, kan hända trots att man har förberett länge hemma. Du valde ju en bra sak att åka på där du kunde lösa det som hände.

Däremot kanske du ska vara lite mer övertygad själv nästa gång. Om inte hästen vet vad den ska göra gäller det att ryttaren har klart för sig att det är framåt och över hindren som gäller. Vet hur svårt det är med spända unghästar men det är bara att ha starka ben ;)

Nominous, vad glad din häst ser ut. Verkar som att han tycker att det är vansinnigt roligt! :D

Hahah han tycker det är sjukt roligt! Han håller på spricker när han får gå mot hindren. :D

3e bilden är superfin! :)

Tack. :) Synd bara att det är så dålig kvalité på den. Annars hade den vart riktigt fin.

Har en bild över samma hinder sen förra året som jag älskar! :D

32727427.jpg

Din häst ser väldigt trevlig ut! Bara att träna på så den får mer rutin så kommer den bli grym! :)

Här är min nya häst! Köpte honom i måndags.
Tanken, iallafall från min sida, haha, är att
vi ska rida fälttävlan bla :)
caaalle.jpg

Allas hästar ser ju helt underbara ut! Nu blir jag supertaggad på att träna själv, men jag får vänta ett åar veckor för min pålle har ju sin sommarvila på 2 v just nu. Aja, om en vecka får jag rida honom igen iaf! :) Men som sagt, allas hästar ser underbara ut! :love:

Åh, vad var det för domare?

Är ju svårt att veta hur unghästarna kommer att reagera, nu löste det sig ju bra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 601
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
19 20 21
Svar
403
· Visningar
24 657
Senast: co-SMAD4
·
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?