Bilder och filmer 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder och filmer 2012!

Lars Christensson! Har var verkligen väldigt bra, tyvärr verkar det inte direkt som att han kör så mkt öppna träningar, iaf inte vad jag sett.

Jag har tränat hoppning för honom förut, hade inte slutat om det inte var för att jag flyttade så långt :( Han är GRYM!!! Tycker verkligen om honom som person oxå. Han är landslagstränare för danska juniorlandslaget så han har rätt mycket att göra med dem tror jag.

Kl

Här är en liten film från helgens terrängträning med De la Gardien :)

http://www.youtube.com/watch?v=ipTOwW3evgo

Senast ändrad:

Gud va fint han går nu Diezel! :love: Vilket superjobb du har gjort!
Var det träning för tränare eller var ni där själva?

Är precis hemkommen från Dagstorp med Marlin, första terränghoppningen efter stilterrängen i Eketorp. Var där själv så vågade mig inte på några nya svårigheter men hoppade massa småhinder och avslutade med någon rejäl 90-låda som vi hoppade på förra träningen så nu känns det som att vi är redo för debuten i midsommar :banana: Terrängen iaf... :angel:

Tyvärr kom ingen kamera med, fast det var nog lite tur också, är inte säker på att den hade överlevt ösregnet som kom precis när jag hoppat upp...

Tack! :) Han har sina dagar den där Diesel! Men han var superfin igår, jag skulle vilja ha lite mer galopp ur honom fortfarande, men han hoppar jättefint nu! Vi var där själva, jag och två kompisar. Den ena på en 4åring och den andra på en 11-åring som agerade draghjälp om det behövdes. Diesel behövde ingen draghjälp direkt, han letar hinder nu! Superkul!

Jag tror ni är redo! Han är så himla fin lille Marlin så det kommer gå som en dans i dressyren, och hoppningen är ju inga som helst beymmer heller för er del!

Tack! Dressyren känns som att det går upp och ner, just nu tycker han det är roligare att galoppera fort än fint :p, men det kändes iof rätt hopplöst inför dressyrtävlingen också, men väl där gjorde han allt klockrent. Men jag hoppas iaf atgt vi skall kunna kravla oss över 50% som krävs för kval...

Hoppningen är det nästan värre med, det är väl snarare min svaghet än Marlins och vi har aldrig hoppat någor mer än en 80-bana om man inte räknar hinder inne i serier. Fast jag brukar iof rida bäst när jag är halvt livrädd för hinderna :angel:

Vänta lite nu.. vaddå flytta så långt? Du bor ju fortfarande i Skåne?? Hur långt kan det bli i det där lilla pluttlandet :devil:

Själva? Ja jag har glömt bort hur lössläppt det är i skåneputtland :p Häruppe bevakas man hårt i varje steg man tar på en terrängbana..

Hahaha men att köra 1timme enkel väg när man har 3 hästar att rida och slutar jobba kl 17 är lite tajt :P Sträckan är väl inte så värst farligt, men han hade ju kunnat ha den förbenade träningen på helgen :angel:

Och det är rätt skönt här nere, man får ju träna med sunt förnuft. Inte ge sig på för stora uppgifter osv utan tränare. Jag rider aldrig någonsin ensam heller, och meddelar alltid ban-ansvarig att jag kommer vara på plats så vet de oxå att där är folk ifall något skulle hända :)

Du behöver inte vara ett dugg orolig tror jag! Tror han kommer fixa hoppningen utan några som helst bekymmer, och dressyren med för den delen :) Och vaddå rädd? Du har ju varit kamikaze på ponny for gods sake ;) Jag hejjar på er det vet du! :)

Hahaha men att köra 1timme enkel väg när man har 3 hästar att rida och slutar jobba kl 17 är lite tajt :P Sträckan är väl inte så värst farligt, men han hade ju kunnat ha den förbenade träningen på helgen :angel:

Och det är rätt skönt här nere, man får ju träna med sunt förnuft. Inte ge sig på för stora uppgifter osv utan tränare. Jag rider aldrig någonsin ensam heller, och meddelar alltid ban-ansvarig att jag kommer vara på plats så vet de oxå att där är folk ifall något skulle hända :)

Ja det underlättar ju.. ska man träna terräng här kostar det i runda slängar 6-700 varje gång med bensinpengar och har man då flera hästar..

Jag ska passa på att träna terräng när jag snart är i skåne :devil:

Tycker jag också! Det är dåligt med träningar såhär mitt i säsongen... Nu har snart Flippens mun läkt ihopa från förra terrängträningen :grin:, så snart kan vi stoppa (ett annat...) bett i munnen och ge oss ut igen! :angel:

När är fio nere? hade ju varit kul om vi lyckades få till en träning då :) Kaptenen, du får ju oxå vara med! marvin huserar väl här nere som jag förstått det? Alla som vill är som vanligt välkomna! Förslag på bana? jag försökte ju ragga tag i Niklas men han har nog fullt upp nu :D

Jag är i själ och hjärta en skånebo, men lever i exil i östra Blekinge. :p
Skulle kunna komma ner om det är nån bra helg i resten av mitt schema.

Hade varit kul iaf!

Men ve och fasa!! Jag lider med dig! :D

Men va bra! Då kan vi ju försöka planera in det så det funkar för din del oxå! :)

När är fio nere? hade ju varit kul om vi lyckades få till en träning då :) Kaptenen, du får ju oxå vara med! marvin huserar väl här nere som jag förstått det? Alla som vill är som vanligt välkomna! Förslag på bana? jag försökte ju ragga tag i Niklas men han har nog fullt upp nu :D

Fast om jag väl åker låååångt NER till skåne så tänker jag minsann inte åka UPP till Niklas och träna.. möjligtvis på vägen hem :cool:

*kl*

Har varit på en terrängträning med unghästen 4 år och gammelpållan 27 år :D

181836_10151037939250948_18397262_n.jpg

603008_10151037939535948_66918017_n.jpg

540507_10151037939845948_605421644_n.jpg

538296_10151037940000948_598241472_n.jpg

282964_10151037940510948_288282665_n.jpg

545047_10151037940695948_1822547752_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 601
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
19 20 21
Svar
402
· Visningar
24 574
Senast: Migo
·
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur