Bilder och filmer 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder och filmer 2012!

Fin Chatsi!
Fast jag tror jag hade ett galoppsprång mindre än er mellan de där två hinderna i mitten... Och fick trångt :angel:

Bra med lite span på ändringar på banan också ;), en ommålad låda ser jag, och tunnorna hoppas jag står kvar som de gjorde nu om de skall vara med i 90-klassen och inte som de gjorde i påskas, precis efter vattnet :angel:

Fin Chatsi!
Fast jag tror jag hade ett galoppsprång mindre än er mellan de där två hinderna i mitten... Och fick trångt :angel:
Den mörka kombinationen? Vi hoppar ju inte direkt i tävlingstempo, och väldigt kort anridning, fattade galopp efter svängen.

Bra med lite span på ändringar på banan också ;), en ommålad låda ser jag, och tunnorna hoppas jag står kvar som de gjorde nu om de skall vara med i 90-klassen och inte som de gjorde i påskas, precis efter vattnet :angel:

Graven med stocken bakom hoppades ju på andra hållet i höstas iaf vet jag. Svårt, för hästarna ser ju inte graven förrän de är i luften över stocken. Vi fick inte ens prova hoppa på det hållet...
Som vanligt hamnade jag i en grupp där halva gruppens hästar bara stannar på allt och det blir inte mycket tid till träning. :crazy:

Det blir lätt så ibland, spec när man själv inte hoppar högre än 90... Jag har sluppit ha dåligt samvete för att vara för mkt bromskloss trots 4-åringar :p

Det har du iof rätt i, vi kom nog direkt från stenmuren även om det knappast var tävlingstempo heller.

Graven och stocken var inte alls med i 90 sist, bara 100. Har hoppat den men också bara grav - stock, inte stock - grav. Vet att den nåt år hoppades på andra hållet, men då låg nog stocken på andra sidan (?) så då blev det ändå grav-stock... men det är ju definitivt mycket svårare på andra hållet!

Ja, väl svårt tycker jag! Men det måste ju vara godkänt då. Har hoppat likande på annan bana men det är ju en annan sak när man hopppat graven precis och de vet att den finns där...
Däremot tyckte jag banhoppningen såg hög ut, nu blev jag nervös igen :o

Jag bara måste säga Marvin att JISSES FRID FLICKA LILLA vad du har tagit dig i ridningen o vad duktig du är som fått din fina häst så förtroendefull!:banana::bump::banana:

Men nu är det dags att ta dig själv vidare....:D NED med häcken i sadeln o RID mot hinder, var inte så himla passiv o vänta på bättre tider. Titta hur Ted visar dig hur du aktivt ska rida mot hinder efter första stoppet. Du måste bli mer bestämd i ditt kropps språk.

Lägg ännu mer tid på dressyr så Chatsi blir mer lösgjord genom kroppen o även där att du RIDER mer o inte åker med. Försök hitta nån riktigt duktig dressyrtränare som gärna tävlar så du verkligen får till det för ni kommer bli ett kanon ekipage på banorna!

Jag har ridit halv-coffin i debutant på båda hållen, och jag tycker det är det enda roliga hindret på banan i 90. Annars är det ju bara galopp, glaopp, galopp, galopp, liten stock, galopp, galopp, galopp, liten stock typ... ´Men jag gillar när man får tänka till lite och ställs inför ett eventuellt frågetecken, så är jag även i banhoppningen. Jag vill ha utmaningar :) Jag hadegärna sett mer svårigheter i lägre klasser, typ en 90+ och en 100+klass, där man rider på samma höjd men svårare vägar och kombinationer osv. Det hade varit bra för att förbereda ekipagen för de frågeställningar de ställs inför när de går från 100 till *, för klivet där blir mycket större än mellan 90 och 100 :)

Nu var det läääänge sedan jag delade med mig av något här!:angel:

En liten film på ett av mina senaste projekt, första gången på terrängbana!

http://www.youtube.com/watch?v=8P0h8nr987I&list=UURPWjnVtZd6Wvz0GijD_4nw&index=1&feature=plcp

(Efter MKT bråk med filmkamera, dator och filtyper så är det nu en liten ful logga över bilden, försök att ignorera den:D)

Kan väl tillägga att jag endast haft hästen lite drygt 2 veckor, så vi känner inte varandra särskilt bra :angel:

Senast ändrad:

Tack! :love::bump:

Alltså, det där med att RIDA på hinder har inte hänt så ofta ännu, tänkte lägga tid i sommar på serier och teknikövningar som tränar upp min avståndsbedömning, eftersom jag har en tendens till att bli (ännu mer) passiv när jag är osäker på avståndet.

Har äntligen hittat en bra dressyrtränare, som även är domare. :banana: Det har hänt massor med oss i vår, och jag åker dit minst en gång i veckan, så långsamt, långsamt tar vi oss! Har även fått verktyg till att kunna rida givande pass på henne själv, så nu har jag inte längre lust att släppa ut henne på E22:an efter varje dressyrpass hemma. :angel:

Nej ska du nödvändigtvis envisas med att släppa ut din häst på vägar så ta åtminstone en lite mindre trafikerad grusväg!:rofl::devil::rofl:

Ser ut att vara fart under fötterna men du rider så fint!!

Skojja inte!:eek::angel: Haha! Ja röda damen hoppar helst fram som en känguru om hon fick bestämma:crazy: Dock ovanligt lugn på denna filmen, vilket var skönt! Jag känner att min sits får ta stryk lite då jag hela tiden måste kompromissa för att hon inte ska skjuta iväg, jag blir liksom för stark i sätet:angel: Men tack!!!!

Tack!:D Haha vi får väl se, då måste hon lära sig att skritta och att inte göra capriole som sagt:angel: Fast vi får väl hålla oss till stilterräng kanske så vi "slipper" dressyren:devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 601
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
19 20 21
Svar
402
· Visningar
24 553
Senast: Migo
·
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama