Bilder från Fornaboda!

Noteca

Trådstartare
Här kommer dagens skörd av bilder från fornaboda! Som vanligt, är det någon som tar illa upp över att vara med på bild så säg till! Vill du "låna" en bild så fråga först!

Vi fick en jättevarm dag som tyvärr skördade sina hästoffer. Men vi hade roligt de flesta! Jag själv är nr 30

http://medlem.spray.se/anderswittur/

Vill framföra ett stort tack till arrangörerna! Jättefint ordnat!

Sv: Bilder från Fornaboda!

Vad härligt det ser ut men VARMT :crazy:.
Jag skulle varit med men Novan står halt och med tanke på min värmetålighet så kanske det var tur.

Kalasfina bilder som vanligt!
Det är så roligt att han tar bilder på många olika ekipage, och på omgivningarna! Till och med jag har lyckats fastna på en bild.
Grattis till en godkänd ritt!
/Josefin

härliga bilder!! En liten undran bara. På en bild så rideer någon i mål iklädd endast linne! är det en korrekt och godkännd klädsel? på dackeritten så släppte domaren på klädseln och godkännde t-shirt utan krage, men var det ok att rida i linne på fornaboda? vad blir det för straff om man har felaktig klädsel?

Vad alert och uppmärksam man kan vara då...;)
Det var nog helt enkelt ingen som tänkte på detta.
Straffet blir nog bara att tjejen har sönderbrända axlar...:)

Det var jättehärligt som vanligt med distans, men om man får klaga så var det aaningens för varmt. Men det gick. Förra året var det ännu varmare och nästan vindstilla så det var bättre i år! Du får komma igen när din häst är bra igen! Alltid trist med skador...

Håller me övriga, härliga bilder...:)

I distans TR står det nått i stil med att det måste vara krage på ryttarens överdelen (t-shirt/tröja), så ett linne med krage skulle enligt TR då vara okej (hade en liten diskussion me en av domarna dagen innan fornaboda om detta) men i allmänna TR stod det tydligen att det skulle vara ärm också...man går väl efter båda TR och då ska ju inte linne vara godkänt om det inte är någon slags ärm på de...*eller är ja helt ute och cyklar??*

Ja han gillar att ta kort på allt möjligt, sen är det ju så uppskattat av andra att se sig själva på bild!
Tack! Red du själv eller var du funktionär?

Kanske var det så att ni råkade vara på plats samtidigt med mitt team? Vilka är ni då om man får vara lite nyfiken? :)

Kanske de;) nr 47..red 50km..även fast inte hästen syns på så många bilder så va då vi andra med ganska många ggr:D

Jag var speaker, det är jag som står och pratar i mikrofon på den fjärde bilden :).

Nu har jag för övrigt varit nere på travbanan igen och kollat så att det var ordentligt urstädat ur alla boxar och nere på viloområdet, och det var väldigt fint. Några höhögar kvar bara, men det var snart åtgärdat! Det är så skönt när alla håller ordning efter sig!

Jag kommer vilja låna två bilder på mig och Zadac till min hemsida! då vi inte hittade kameran hemma (har flyttat) och kunde därför inte fota något :( Jag har nr 134!

*lånar tråd*

Ville bara tacka för en super bra SPEAKER!!!!!!

Instämmer med föregående två! Inga problem med de anvisade groomplatserna tycker jag. Tillsammans med vätskekontroller både för häst o ryttare funkade det bra.
Att det är högsommarvärme när vi tävlar får vi anpassa oss till, precis som när det är snöoväder eller hällregn....
Går det inte ut på det att anpassa taktiken efter de yttre omständighterna???

Instämmer kraftfullt.
och tillägger mycket välarrangerat, fantastisk tävlingsplats,
underbara funktionärer och en oerhört duktig speaker.
Lasse:)

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 611
Senast: Acto
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 896
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 480
Senast: IngelaH
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka