Bilder "då & nu"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder "då & nu"

Nä, hon SER INTE ut som Reinfeldt! Det är snarare så att Reinfeldt ser ut som en jättebebis ;) och då är det ju lätt att göra likheter mellan honom och en ovanligt söt bebis med stooora ögon och lite hår! :love:

Ja, jag tycker att Reinfeldt har TUR som ser ut som din dotter! Han hade kunnat se ut som G Persson!

Ärligt talat, hon ser ut som en fotomodellbäbis! Öppna ett konto i hennes namn, ta några bilder och sälj ut tjänsten som bäbismodell. Satsar du pengarna rätt kan hon ha till körkort när hon är 18!

Min son är lite för plufsig fortfarande för att göra sig bra på bild. Man ser mest en dubbelhaka :) :rofl: Men han har världens charmigaste smil. När vi är på affären sitter han och tittar på människor som rör sig omkring och ser jätteförvånad ut, sen ler han brett. Därav kommentarerna. Den senaste månaden har han övergått från att tyst titta på folk till att väsa högt och monstrigt Ääääääähhhhhh! så fort någon tittar på honom. Han blir automatiskt världens centrum. Han blir chef eller stå-uppare, den killen ;)

Fny
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bilder "då & nu"

Ärligt talat, hon ser ut som en fotomodellbäbis! Öppna ett konto i hennes namn, ta några bilder och sälj ut tjänsten som bäbismodell. Satsar du pengarna rätt kan hon ha till körkort när hon är 18!

Det var ju roligt att höra!:D Vi tycker naturligtvis att hon är vackraste barnet i världen, men komplimanger från andra är ju jätteroligt! Hon brukar ofta få höra att hon är så söt och charmig mm, MEN visa mindre trevliga släktingar har för ovana att kalla henne "Skallepär" och "Reinfeldt", mkt irreterande! *suck* För min del hade hon gärna fått vara "ful som stryk" för det viktigaste är att hon är världens härligaste unge, vilket hon är!

Oavsett hur fin hon är så blir det inget modellande för henne. Jag vill inte att hon skall få missuppfattningen att utseendet är det som spelar roll här i världen. Pengar till körkort vore säkert fint, men inte på bekostnad av hennes framtida värderingar!
 
Sv: Bilder "då & nu"

Att din son är en härlig och öppen liten person är ju det allra viktigaste! Yta är det inte, så om han förblir knubbig eller ej spelar ju ingen roll! Alma var ganska rund fram tills att hon blev sjuk, då var det bra att ta av! Nu är hon alldeles "normal".

Kan inte låta bli att lägg in ännu en bild. Min absoluta favorit! Verkligen Alma "i et nötskal"! :love:
5546722.jpg
 
Sv: Bilder "då & nu"

Underbar bild!

Det kanske är annorlunda med tjejer, men min sambo var barnmodell, och han är tämligen ofixerad vid sitt utseende nu. De (han och farfar) gjorde reklam för DN, ost, havregryn, SJ, you name it, och de skulle föreställa "vanliga" människor, och de såg så ut också. Dock är det väl så att vanliga människor ser ut som degklumpar på bild, och man måste ha som min sambo jätteögon, skarp profil, lockigt hår och mycket uttryck för att man bara ska se vanlig ut i reklam.

Fny
 
Sv: Bilder "då & nu"

Jag tror faktiskt risken är lite större för tjejer, och med tanke på mitt egna förflutna med mkt komplex och ätstörningar så vill jag i största möjliga mån motverka att min dotter blir fixerad vid det yttre...

Hade en tjejkompis som var barnmodell, hon sågs alltid som "den söta" och var alltid bara "söt" fast än hon egentligen säkert var riktigt smart eller rolig eller vad som helst. Men alla minns henne bara som söt, dessvärre. Eftersom hon var så söt som liten så var det självklart att hon skulle växa upp och fortsätta vara "perfekt". Säkert en jättepress för henne, kan jag tänka mig!
 
Sv: Bilder "då & nu"

Jo, jag får en känsla av att det är mer riskabelt för tjejer. Hela samhället driver ju tjejer till att vara passiva och försöka vara söta och vänta på att få något. Sen är det nog dessutom lite hormoniellt också. Har man sen haft såna problem själv så bör man nog vara extra försiktig.

Det är väl troligt att min son kanske förblir lite knubbig eftersom jag är det. Men å andra sidan är bara kvinnorna i min släkt det, och bara på mors sida. Han är jättelik min fars sida av släkten (till det yttre). Personlighetsmässigt är han väldigt lik min sambo (gudskelov!) och blir förhoppningsvis en härdig, intellektuell, people-person även i framtiden. Och för att fortsätta på den linjen får vi hoppas att mitt välknäckta självförtroende inte smittar av sig på honom. ;)

Fny
 
Sv: Bilder "då & nu"

får vi hoppas att mitt välknäckta självförtroende inte smittar av sig på honom. ;)

Ja hur ser man till att det garanterat INTE gör det? Jag är nämligen precis likadan, men vill självklart att min dotter skall växa upp med god självkänsla, självkännedom och självförtroende.... :confused:
 
Sv: Bilder "då & nu"

Ja, det är mitt stora dilemma, också. Jag har valt en pappa med självförtroende som en större SUV medans jag själv har skottkärra. I och med att jag har en son kanske han tar efter honom mer i det. Om vi hade fått en dotter vet jag inte hur jag skulle ha gjort.

Jag vet inte heller om det är något man överför omärkligt och subtilt eller om det krävs en "dålig barndom" för det, men jag anar att man som barn tar efter en hel del.

Något jag lärde mig i psykodrama är att ta på sig rollen som åskådare till sin egen situation. Om någon annan gjorde det jag just gör eller blev utsatt för det jag blir utsatt för, vad skulle jag tycka om det då? Kan vara mycket effektivt, men bara i efterhand, och funkar naturligtvis inte i stressade situationer. Men man kan nog laga en hel del i efterhand.

Fny
 
Sv: Bilder "då & nu"

Jag har valt en pappa med självförtroende som en större SUV medans jag själv har skottkärra.

Fny

Det var en riktigt BRA liknelse! :bow:

Förhoppningsvis gör uppväxten sitt. Och jag vet ju iaf en hel del saker som man INTE skall säga till/göra mot sina barn om de skall slippa dåligt självförtroende och självkänsla! :smirk:
 
Sv: Bilder "då & nu"

Ett par timmar gammal.
upl_255731.jpg


7 mån
dsc010770.jpg


En väldigt trött bebis med hårborsten i högsta hugg :D Nu 10 mån
dsc01414.jpg
 
Sv: Bilder "då & nu"

Tack! Han är nästan sötare när han sover.. :angel: Nä, han är en riktig buse.. Som tur är så är han mest lik sin far.. ;) :o
 
Sv: Bilder "då & nu"

Oliver 3 dagar gammal

phpqxpqj0.jpg


Oliver snart 8 månader

php1f3znm.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur lång tid tar det innan den post man skickat till FK är registrerad som mottagen hos FK? FK vill ha mitt samtycke till en grej och...
2
Svar
24
· Visningar
1 555
Senast: Krålus
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 308
Senast: Celinehenn
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 046
Senast: Lyan
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp