Bilbarnstol

C

Clintan

Vår son kommer inom snar framtid att växa ur babyskyddet. Funderar lite på vad man ska ha för märke på bilbarnstol, det är ju en djungel. Var lite inne på Acta Gracos, men har hört att den inte klarade ett krocktest som Råd & Rön (?) gjorde. Vad har ni för bilbarnstolar och vad tipsar ni om för märke och modell? Stolen ska sitta i en Volvo V70.
 
Sv: Bilbarnstol

Bäst i test, även i utökade tester, är fortfarande BeSafe Izi Kid. Lika dyr som de andra, men som sagt bäst i test.
 
Sv: Bilbarnstol

Det låter bra. Priset är inte så viktigt, det får hellre kosta mer och vara bra/säkert.
 
Sv: Bilbarnstol

BeSafe stolarna går att hyra från if, kostar 102:- i månaden om man inte redan har någon försäkring hos dem.

Vi valde hela deras paket med 3st stolar, den sista får vi behålla.
 
Sv: Bilbarnstol

jag köpte en akta cosmic tror jag den heter man kan ha den från ca 7mån till 3år tror jag och den e perfekt e super nöjd ,vi köpte den ny extra pris för ca 1990kr kostar annars ca 2800kr
 
Sv: Bilbarnstol

BeSafe stolarna går att hyra från if, kostar 102:- i månaden om man inte redan har någon försäkring hos dem.

Vi valde hela deras paket med 3st stolar, den sista får vi behålla.

Ok. Tror nog att vi köper, men bra att veta att man kan hyra där även om man inte är kund hos dem.
 
Sv: Bilbarnstol

jag köpte en akta cosmic tror jag den heter man kan ha den från ca 7mån till 3år tror jag och den e perfekt e super nöjd ,vi köpte den ny extra pris för ca 1990kr kostar annars ca 2800kr

Det var denna jag tänkte på från början, lite pga affären där jag köpte babyskyddet har Acta Graco, men när jag sedan hörde att de inte klarat ett krocktest där de jämfört olika märken blev jag tveksam.
 
Sv: Bilbarnstol

Jag som pmm hyr ifrån if.
Började dock hya först vid stol nr 2.
Vi är supernöjda med den stolen!!
Har även fått testa den i ett "skarpt läge" då jag voltade med vår volvo på nyårsafton med sonen i.
Han klarade sig helt utan minsta blåmärke eller skrapsår.:bow::bow:

Så även om du inte vill hyra så rekomenderar jag dig då att köpa den stolen.
 
Sv: Bilbarnstol

När gjordes detta test på akta graco? När jag köpte den stolen för snart 1½ år sedan så var den bäst i test på marknaden.
 
Sv: Bilbarnstol

de var bäst i test när jag köpte den för ca 7månader sen i allafall,det var den bilstolen dom rek i alla affärer jag var i.och dóm sa att de var bäst i test.
 
Sv: Bilbarnstol

Priset är typ 5.000:- för alla 3 stolarna. Fördelen med att hyra tycker jag att man bara kan skicka tillbaka stolen och få en ny om man krockar.

Jag litar på If att den stolen jag har inte är krockad, den kom i en obruten kartong när jag hämta ut den från BeSafe.
 
Sv: Bilbarnstol

först köpte jag en akta klick,för ca 600kr beg av en jag känner,sen köpte jag den som jag har och dene jag super nöjd med totalkostnad ca 2550kr och då har jag en stol tills han e ca 3-4år
 
Sv: Bilbarnstol

Bäst i test, även i utökade tester, är fortfarande BeSafe Izi Kid. Lika dyr som de andra, men som sagt bäst i test.

Har också en sådan, den är den enda som är riktigt säker både fram och bak.

Jag och Eskil blev rejält påkörda av en långtradare som gjorde skrot av min gamla fina Classic-Volvo och slängde runt oss flera varv. Inte en skråma på barnet och barnstolen också helt oskadd.

Gissa om jag köpte en likadan igen?
 
Sv: Bilbarnstol

Vi har en Acta Cosmic comfort (tror jag den heter). Vi är jättenöjda. E sitter jättebra i den och vi har inte hört talas om något test som den inte klarat:confused:, snarare tvärtom att den var bland de bästa i test.

BeSafe Izi Kid har jag bara läst att deras babyskydd är det bästa på marknanden, men det är mycket möjligt att det gäller deras större stolar med.
 
Sv: Bilbarnstol

Vår dotter har en Akta Graco Cosmic XTP, och vi är jättenöjda. Inköpt hösten/vintern -06, och då bäst i test enl Babyproffsens personal...

Ser ju hemskt ut om man kollar på testfilmen, men vi har vår monterad i framsätet ännu, och då har den ju stöd av instrumentbrädan...

Hittade de här sidorna när jag googlade, och jag känner nog att jag litar på vår stols säkerhet...

http://www.newsdesk.se/view/pressrelease/106784

http://64.233.183.104/search?q=cach...ion.doc+"cosmic+xtp"&hl=sv&ct=clnk&cd=8&gl=se
 
Sv: Bilbarnstol

Jag tror egentligen att alla bilbarnstolar på svenska marknaden är säkra, men man vill ju ha det allra bästa. En krock ser ju aldrig likadan ut och därför är ju testen inte heller 100%. En stol är kanske bättre vid sidokrock, medan en annan kanske är bättre vid frontalkrock.
 
Sv: Bilbarnstol

Dessutom är krocktesterna gjorda i beskedliga ca 30 km/h. Alla stolarna som testades klarade inte av det, men alla stolar som är godkända i Sverige har klarat testerna. Men den enda som klarat en utökad test, i högre hastighet än 30 km/h, är BeSafe IziKid.

Men hur man än gör och vilken stol man än väljer att köpa, så är det ändå bättre än att åka med barnen lösa i bilen.
 
Sv: Bilbarnstol

Har bestämt att det blir en Besafe Izi Kid. De verkar bra och eftersom Silverkedjan och squirlett som krockat med dem (och det i en Volvo) är nöjda ser jag som ett plus och naturligtvis har jag även gått lite efter testet. Man kan aldrig skydda sig till 100%, men man får försöka göra det bästa.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 495
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 366
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 461
Senast: Dopy
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp