Sv: Bikini?

Uah, det lät inte så trevligt nej.. Och jag tycker också att det är onödigt med båda baddräkt eller bikiniöverdel till små barn, låt de slippa så länge de kan.
Tycker bara det är konstigt att det blir sådan hets just för att det är en bikini, men kanske är för att jag inte ser bikini som något direkt sexigt plagg heller. Onödigt, javisst, men jag tror inte en sekund att de som vill sätta en bikinitopp på sitt lilla barn är ute efter att framhäva obefintliga bröst eller sexualisera barnet på något sätt, de tycker nog bara att det är fint, precis som att mamman på babysimmet antagligen tyckte att en rosa baddräkt med volanger var jättesött.

Nej, det är bättre med en sådan då, men varför ha något i den stilen alls? De riktigt små barnen har ju inga behov av den typen av kläder, det som viktigt är ju att skydda dem från solen och det gör man bäst med solskyddsskläder eller andra riktiga kläder och skugga.

Fast jag hade bikini när jag var 4 år. Jag tyckte den var helt fantastiskt fin och var stolt som bara den när jag fick den. Jag hade även en rosa badkjol som man knöt i sidan och ville helst ha på mig det jämt.

Jag förstår på ett sätt att man undrar över bikini på barn. Speciellt om det är föräldrarns som "stylar" sina barn för att de är roligt. Lika mkt som jag ogillar stylandet av hundar osv (innan ngn får spunk på mig nu så nej jag jämför inte barn och hundar bara kom på det)

I mitt fall så valde jag bikinin själv och var stolt över den och då förstår jag inte varför det skulle vara fel.

Nej, det håller jag med om. I solskyddssynpunkt så är det bättre med något annat, men det är knappast det folk blir så upprörda över när det gäller bikinin.. Onödigt, javisst, men att något är onödigt är inte så mycket att bli upprörd över.
Små barn som inte kan välja själva får ju stå ut med att ha på sig det som föräldrarna tycker är fint, och jag anser inte att bli uppklädd i bikini (förutsatt att det inte krävs mer skydd för solen) egentligen är värre än att vid en fin tillställning ha en gräddbakelseklänning, små lackskor och tofs. Ja tänk, lackskor! Så onödigt, de kan ju inte ens gå än! och dessutom i lack, ett så sexassocierat material ;)

Måste bikini vara för att framhäva en byst? Jag har mest sett det som ett (för min del bekvämare) alternativ till baddräkt, en annan modell helt enkelt. Eller visst, sätter man byglar och push-up-kuddar och dylikt i bikinis till barn skulle jag med tycka det var rätt konstigt, men bara tyg á la sporttop är väl inte till för att framhäva så mycket?

Men varför?

Precis, fyller det inget syfte så varför inte skippa helt?

Mindre att släpa på, mindre att tappa bort, mindre att ta på/av.

Vad jag kommer ihåg hade jag när jag var liten först badtrosor, men sen fick jag en, som jag tyckte iaf, jättefin svart baddräkt med Pongo på. Den avgudade jag och hade i flera håll. Sen (9-10 årsåldern) så blev det nog en bikini i sporttopsmodell.

Som svar till er båda:
Jag tycker också det är onödigt, helt klart, och skulle aldrig köpa det till potentiella egna barn. Men det är väl inte det det här handlar om egentligen? Fast, det är iofs det jag vill komma fram till, att i mina ögon är det ett onödigt plagg, men inte mycket mer. Jag är bara så förundrad över den hets som det har framkallat. Eller ska alla onödiga plagg inte få säljas? Så länge det inte är skadligt på något sätt tycker jag folk får göra som de vill, onödigt eller ej.

Nej, det håller jag med om. I solskyddssynpunkt så är det bättre med något annat, men det är knappast det folk blir så upprörda över när det gäller bikinin.. Onödigt, javisst, men att något är onödigt är inte så mycket att bli upprörd över.
Små barn som inte kan välja själva får ju stå ut med att ha på sig det som föräldrarna tycker är fint, och jag anser inte att bli uppklädd i bikini (förutsatt att det inte krävs mer skydd för solen) egentligen är värre än att vid en fin tillställning ha en gräddbakelseklänning, små lackskor och tofs. Ja tänk, lackskor! Så onödigt, de kan ju inte ens gå än! och dessutom i lack, ett så sexassocierat material ;)

hehe, jag kunde inte låta bli att le en smula eller två när jag läste det där! Jag som har lack och läder som en andra hud om jag får, i vissa situationer!

Fast det är ju skillnad på små lackskor som används på fest och det sexassocierade lacket. Det är ju många vuxna som också använder lackskor och det kan väl knappast vara så att alla de har dem för att de går igång sexuellt på det. Det är en tanke jag fick iallafall.

Hur som haver tycker jag att det är för mycket med bikini på så små barn som tråden handlade om från början, och mitt motiv är som jag sagt från början - bikinin är inte till för enbart badskydd, utan även för att framhäva det man har att framhäva. Annars kunde vi ju alla fortfarande kunna bada i baddräkt som täckte ända ner till benen, eller hur?

Hur som haver tycker jag att det är för mycket med bikini på så små barn som tråden handlade om från början, och mitt motiv är som jag sagt från början - bikinin är inte till för enbart badskydd, utan även för att framhäva det man har att framhäva. Annars kunde vi ju alla fortfarande kunna bada i baddräkt som täckte ända ner till benen, eller hur?

Fast bikinin är också gjord för att vi ska bli brunbrända på större delar av kroppen.
Men å andra sidan ska väl så små barn skyddas från solen, så även det användingsområdet faller bort. :)

Ja, det gör ju det, oavsett vad man har för användningsområde på bikinin, så är det (enligt mig) inte applicerbart på barn i den storleken.

Ja, det gör ju det, oavsett vad man har för användningsområde på bikinin, så är det (enligt mig) inte applicerbart på barn i den storleken.

Ja, det blir liksom ingenting kvar att argumentera för. "Det är gulligt" räcker inte tycker jag. Inte så länge en kvinna i bh och bikiniöverdel är ett objekt.
Hållar med.

Ja, det blir liksom ingenting kvar att argumentera för. "Det är gulligt" räcker inte tycker jag. Inte så länge en kvinna i bh och bikiniöverdel är ett objekt.
Hållar med.

Så att man tar på saker för att de är gulliga är inte ett argument för den som tycker det eller?

Skitsnack... allt man gör finns argument för oavsett om det handlar om en bikinidel eller "hårspännen" på en liten bäbis som knappast behöver det för att hålla bort håret.

Det som skiljer i argumenteringen är att alla människor lägger olika värderingar i det man argumenterar för.

Så att man tar på saker för att de är gulliga är inte ett argument för den som tycker det eller?

Skitsnack... allt man gör finns argument för oavsett om det handlar om en bikinidel eller "hårspännen" på en liten bäbis som knappast behöver det för att hålla bort håret.

Det som skiljer i argumenteringen är att alla människor lägger olika värderingar i det man argumenterar för.

Jag pratar naturligtvis inte för hela världens befolkning, utan för mig. För mig räcker det inte med att det är gulligt. Inte alls.

*KL*

Skulle ALDRIG sätta på mitt barn en bikini. Opraktiskt och superlöjligt. Likställer det med att sätta på sina barn stringtrosor, utmanande kläder och andra vuxenattribut.

Nä fy vad vidirgt! Vad är det för föräldrar som tar på sina små bäbisar nått sånt! *mår illa*
Jag skulle aldrig i mitt liv köpa något sånt till min dotter! Idagens sjuka samhälle vet man ju inte vem som tittar och varför! Inte fan tänker jag visa upp min lilla dotter som nått slags objekt!

FY SKÄMMS ELLOS!

Jag tycker hela diskussionen om Ellos bikini är löjlig. Vad spelar det för roll om nån vill ha en bikini på sin dotter? Egentligen?
Och varför skriver aftonbladet om det och varför blir folk upprörda?

Pedofilgrej? Tja, pedofiler lär ju spana in barnet oavsett vad hon/han har på sig.

Sexualisering? Jag ser inte hur. Bikini är en tygbit, barn är inte sexuella för fem öre.

Vi borde engagera oss i något viktigare.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 635
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 719
Senast: Liran
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 615
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV