Sv: Bikini?

Om Jonas själv får bestämma så ska det inte vara något på huvudet över huvudtaget, inga blåa hattar, inga mössor.
Det enda han möjligtvis vill ha på huvudet är lite matkladd i håret, det kan förgylla dagen;)

Just det, denna kan han tänka sig. Dock är mammas (min) åsikt att den för årstiden nog är lite väl varm på de ställen den täcker:D

:rofl:
*tiotecken*

Jag, iallafall när bäbisen är så stor så den kan sitta..typ

6 månader alltså?
Tycker du inte att det är lite.... konstigt att sätta på en bebis just en behå?
(Volanger, spetsar, färger och annat är ju egentligen mer av en smakfråga tycker jag. Det är ju inget som liksom försöker göra barnet till någon slags vuxen i miniformat).

6 månader alltså?
Tycker du inte att det är lite.... konstigt att sätta på en bebis just en behå?
(Volanger, spetsar, färger och annat är ju egentligen mer av en smakfråga tycker jag. Det är ju inget som liksom försöker göra barnet till någon slags vuxen i miniformat).

Men.. nej.
Jag ser det inte som en bh utan som en del av en bikini, två-delad baddräkt eller vad man nu vill kalla det.

Jag lägger inte värderingar i dessa små tyglappar utan ser det som en ..tjaa.. kalla det gullig bikini som jag sätter på mitt barn för att jag tycker det ser gulligt ut.

Lika lite som jag lägger värderingar i hur tjejer med stora tuttar bär minimala bikiniöverdelar.

Folk får ha på sig, sina barn precis vad de vill, det enda jag reagerar på som jag sagt innan är att det ska vara helt o rent.. då..börjar jag lägga värderingar i klädsel...inte innan.

Jag ser inget fel med att sätta på en bäbis en bikini, men jag skulle inte sätta på min bäbis (om jag hade en) just den modellen.

jag ser det mer som en gullig grej, jag ser det inte som att vi måste framhäva bäbisens små kvinnliga former.(eller nått åt det hållet)

bäbisen behöver inte någon bekini heller. men det är upp till var och en, om man vill sätta på sin bäbis en bikini eller ej.

tycker också den var fult. rycker den ser ut å sitta för hårt också, det kan jag se som irriterande.. det behöver ju inte sitta åt sådär då dom inte har några bröst i princip än..

KL
Jag vet inte vad jag tycker. På ett vis ser det sött ut. På ett vi löjligt. Jag skulle inte köpa det till min tös i alla fall. När min dotter gick i trean tog hon fel badpåse. Hon fick med sig sonens badbyxor och han fick med sig hennes rosa bikini.. Men tro det eller ej så badade dom båda i simhallen den dagen. Han badade såklart utan behån. Sonen gick då i 4 an.

kl
Jag bara undrar hur de som är så upprörda över bikinin för att bebisar eller små barn inte har något att dölja resonerar när det gäller baddräkter? De går väl upp längre framtill för att dölja mer också? Borde inte se vara lika hemska i sådana fall? Jag ser ingen större skillnad i om man väljer att klä på sitt barn en bikini eller en baddräkt, det handlar väl mest om vad man tycker är finast bara. (nu tycker jag iofs att modellen på överdelen på den där bilden var jätteful, men grejen med att det är just en överdel förstår jag inte hysterin över)

Jag själv har så fort jag fick något att säga till om (vid ungefär 6-års ålder) alltid använt bikini då jag tycker att tvådelat badplagg faktiskt är mer bekvämt än en baddräkt.

Lite halvt OT men ändå inte.

När jag var liten hade alla tjejer baddräkt, i alla fall där jag bodde då (mindre ord många mil från storstaden). I baddräkt badade vi glatt fram till 12-13 årsåldern (har jag för mig, möjligt att vi kan backa ett år där). Är 21 år idag.

Men nu när man är på badständer så har varenda jänta bikini på sig, även mitt bonusbarn som är 6½ springer runt med bikiniöverdel (som hon väldigt gärna har på sig jämt och ständigt under vanliga kläder). :crazy:

Har baddräkten försvunnit helt ur sortimentet? :confused:

För att svara på ämnet i tråden så skulle jag aldrig köpa något dylikt till mitt lilla barn. Säger som tidigare talare att de hinner med sånt tids nog ändå.

kl
Jag bara undrar hur de som är så upprörda över bikinin för att bebisar eller små barn inte har något att dölja resonerar när det gäller baddräkter? De går väl upp längre framtill för att dölja mer också? Borde inte se vara lika hemska i sådana fall? Jag ser ingen större skillnad i om man väljer att klä på sitt barn en bikini eller en baddräkt, det handlar väl mest om vad man tycker är finast bara. (nu tycker jag iofs att modellen på överdelen på den där bilden var jätteful, men grejen med att det är just en överdel förstår jag inte hysterin över)

Jag själv har så fort jag fick något att säga till om (vid ungefär 6-års ålder) alltid använt bikini då jag tycker att tvådelat badplagg faktiskt är mer bekvämt än en baddräkt.

Men varför sträva efter att dölja något på ett spädbarn. De tycker ju om att vara nakna.

Är inte insatt i hur pedofilerna tänker men är inte en baddräkt eller ett blottande av barnens kön i så fall lika upphetsande än just en bikini?

För män är det oftast mer upphetsande med någonting som inte är helt exponerat. Därav alla sexiga underkläder.

Är inte insatt i hur pedofilerna tänker men är inte en baddräkt eller ett blottande av barnens kön i så fall lika upphetsande än just en bikini?

Alltså, många pedofiler ursäktar sig ju med att barnet 'såg ut att vilja' eller 'var nyfiket' eller 'såg mycket mognare ut' (och ja, jag har hört detta från en som förgrep sig på en flicka som var ett och ett halvt år, att hon ville för att hon var nyfiken och visade upp sig för att locka honom). Jag tror inte att kläderna gör någon skillnad för de som är såpass vridna, men jag skulle nog inte sätta på min dotter en bikini, stringtrosor, sexiga underkläder eller något annat som förknippar barn och sex, för att JAG tycker det känns obehagligt. Vet inte om jag skulle reagerat på den där bikinin annat än att skratta lite åt den. Inte skulle jag köpt den, men jag skulle nog inte dömt de som gjorde det heller. På badstranden är det väl bäst att vara naken, eller ha underdel (så att inte sand och krafs smutsar ner underlivet på den lilla) eller ha baddräkt (solskydd).
Vi har inte kommit till badstrandstadiet än, tycker det är för varmt för min 4månaders :D

Sträva efter och sträva efter, det jag menar är att om det nu är just att spädbarn ska vara så nakna som möjligt för det är vad de gillar bäst så skulle en baddräkt vara lika dålig som en bikiniöverdel, men jag har inte hört några ramaskri över att det finns baddräkter till små flickor. Nu kanske det inte finns baddräkter till spädbarn, det vet jag inte, men diskussionen verkar även gälla lite äldre barn, men som fortfarnde inte har utvecklats något.

Jag tycker nog att baddräkt är bättre än bikini till de här riktigt små eftersom den inte är ute efter att framhäva det de inte har ännu.

Nu har jag en pojke, men oavsett kön så sätter jag på barnet ifråga solskyddskläder, alltså badbyxor med lite längre ben, och en t-shirt. Solskyddsfaktor 40 +, vilket jag tycker är viktigare än något annat när det gäller badkläder.

kl

När vi gick på babysim hade alla ungar utom en blöjbadbyxor som ska hålla inne bajsolyckor. Den avvikande hade en knallrosa baddräkt med volanger och grejs. Det såg i mina ögon rätt löjligt och opraktiskt ut, ungefär som bikinin i TS. En sexmånaderstjej har inget att dölja upptill, hon blir kall av det extra tyget däruppe och när hon bajsade så flöt det upp längs ryggen. Eeeewww :crazy:
Jag röstar för bara byxor på småknattar, varken bikini eller baddräkt.

Måste bikini vara för att framhäva en byst? Jag har mest sett det som ett (för min del bekvämare) alternativ till baddräkt, en annan modell helt enkelt. Eller visst, sätter man byglar och push-up-kuddar och dylikt i bikinis till barn skulle jag med tycka det var rätt konstigt, men bara tyg á la sporttop är väl inte till för att framhäva så mycket?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 635
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 719
Senast: Liran
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 615
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV