Sv: Bikini?

Det där skulle jag aldrig sätta på mitt barn (om han vore tjej då)!

Jag kan faktiskt inte förstå varför det ska vara så noga att små barn ska klä sig som de vuxna, de får nog våra sneda förväntningar och syner på människokroppen ändå..... Så småningom.

Här är det själva idén med bikini, varför ska man ha det på så små barn? Bikinin ska väl sitta på de kropssdelar som behöver "döljas", om man väljer att uttrycka sig så? Barn har inga bröst, alltså behöver de inte bikini....

Här är det själva idén med bikini, varför ska man ha det på så små barn? Bikinin ska väl sitta på de kropssdelar som behöver "döljas", om man väljer att uttrycka sig så? Barn har inga bröst, alltså behöver de inte bikini....

Skulle det vara skillnad om det vore en bikini som en "sporttop"?

Hur länge tycker ni att barnen kan bada nakna vs med endast underbyxor?

Jag har kompisar vars barn är runt 6 år och deras barn badar utan top men med byxor. Stora flickan är 11-12, och använder inte top hemma i poolen men på andra badplatser då hon har börjat utvecklas nu.

Så länge man inte har något att "skyla" anser jag att det inte behövs en top. Vill man ha något som täcker finns det jättefina baddräkter, som inte framhäver något de inte har.

Så länge man inte har något att "skyla" anser jag att det inte behövs en top. Vill man ha något som täcker finns det jättefina baddräkter, som inte framhäver något de inte har.

Fast om man tänker rent krass så kanske en sportop är mer praktisk än en baddräkt, eftersom den torkar fortare? En sportop räknar jag som bikini, men jag tycker inte att den framhäver nånting alls.

Då menar jag alltså för barn ålder ca 10-12.

Sporttop för tjejer i den åldern ja, men inte i storlek 62.... I 10-12 -årsåldern börjar ju faktiskt ganska många utvecklas idag, och man är mer medveten om sin kropp. En bebis har inte varken kropp för det eller den medvetenheten.

Sporttop för tjejer i den åldern ja, men inte i storlek 62.... I 10-12 -årsåldern börjar ju faktiskt ganska många utvecklas idag, och man är mer medveten om sin kropp. En bebis har inte varken kropp för det eller den medvetenheten.

Ja bäbisar tycker jag ska betydligt mer på kroppen (tänker på solen).

Men säg att en 12åring har fått bröst då, är det då okej att ha en bikini som framhäver mer (tänk trekantsbikini), eller ska man "dölja" brösten?

Sånt här är intressant! :laugh:

*kl*
När min dotter var liten skulle jag inte ens fundera på bikini, det är något man börjar använda när man själv börjar pressa i solen och inte vill ha för mycket vita streck i min värld.

Min dotter hade bikinitrosor eller baddräkt.
Enbart baddräkt från 7-8 år tills hon var i 12 årsåldern och själv ville ha bikini.
Då köpte jag en bikini typ sport topp eftersom det inte fanns någon andledning att köpa en bh till ett barn som inte hade något att dölja men inte heller ville visa.
Hon fick en bikini av sin pappas fru när hon var i sex års åldern, det såg ju bara dumt ut, vilket hon insåg själv med så hon använde bara trosorna.

Att köpa en bikini modell den på ellos är ju skratt/gråtretande, varför? för vems skull? för pedofilerna eller:confused:

Jag gissar på att man som förälder kan tycka att det är "gulligt" med en bikini på en så liten?
Jag skulle nog inte köpa en sån, mest för att det är onödigt - men så värst upprörd blir jag väl inte. Fast jag kansks inte uppfattat det allvarliga i detta tygstycke :crazy: ?

Jag hade bikini när jag var... 5 eller 6 år som jag var jättestolt över - var ju som mamma!!:love: Fast jag glömde den rätt så ofta också. mina kompisar hade bara underbyxor och det var ingen som brydde sig om vilket.

Jag blir inte heller upprörd. Jag tycker den är söt! Fast snål som jag är så skulle jag inte köpa den om jag hade en bebis. Mina barn var aldrig nakna på stranden när de var så små.

Jag kommer ihåg när jag gick på dagis. Då fick jag ärva en liiiiten bikinibehå av en kusin till mamma. Den var liten med stoppning. Jag fick ha den på dagis för mamma och jag var så mallig över att jag var så DAMIG!

Men alltså helt seriöst.. bikini till bäbisar har funnits i en herrans massa år så det är väl inget att hänga upp sig på nu?????

Dessutom så måste man väl inte läsa in massa skit i allt utan bara se det som en gullig grej.

Jag reagerar på att sätta på barn bikinis överlag, inte just utseendet på denna.

Själv fick jag inte ha bikini förrens jag var 11-12 nånting. Och då blev det en modell sporttop. Innan det var det baddräkt som gällde.

Dessutom så måste man väl inte läsa in massa skit i allt utan bara se det som en gullig grej.

Om du har två små barn. En flicka och en pojke. Skulle du klä pojken i badbyxor och flickan i byxor + bikinibh då? Ska hon behöva ha överdel medan han slipper?

För det är knappast praktiskt eller skönt för barnet att ha på en bikinibh.

Nja, jag är nog av den åsikten att man inte behöver framhäva det man begåvas med i så tidig ålder, tids nog kommer man dit ändå.

Jag är lite kontroversiell i min umgängeskrets, men jag anser att barn ska vara barn längre än de är nu för tiden. Man spökar ut till och med små bebisar i diverse utstyrslar som borde vara för betydligt äldre människor, tjejer som inte ens fyllt tonår ska framhäva sin kropp..... Jag vet inte, jag gillar inte kroppshysterin som följer på klädhysterin.

Om du har två små barn. En flicka och en pojke. Skulle du klä pojken i badbyxor och flickan i byxor + bikinibh då? Ska hon behöva ha överdel medan han slipper?

För det är knappast praktiskt eller skönt för barnet att ha på en bikinibh.

:angel: Jag har tre, numera 18 (kille) 16 och 8 (tjejer) och ja.. de har haft bikini resp badbyxor precis som de själva velat.

Eftersom alla själva har så fort de kunnat valt sina egna badkläder så har tjejerna valt snuttegulliga bikinis medans sonen valt coola badbrallor/shorts.

Jag lägger inga värderingar i hur mina barn klär sig utan vill de så får de så länge det är helt o rent.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 635
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 719
Senast: Liran
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 615
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV