Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?
*KL*
Jag har tre barn, alla tre alldeles fantastiska och mina största stoltheter i livet! Jag vet att det är jäkligt tungt att vara gravid mot slutet och själv fick jag sitta upp och sova halva graviditeten med minstingen för jag hade såna sura uppstötningar...Det var liksom bara en grej av allt! (trodde graviditet 3 skulle vara en piece of cake, men ack vad jag bedrog mig. Slog nog rekord i kräkningar, vilket jag inte gjort med de två första)
Men...Jag tycker vi ska skänka en tacksamhetens tanke över att, som jag begåvats med tre fina barn, eller som ni som väntar era barn eller precis fått. För det finns de som kämpar och kämpar och det blir ingen liten bebis, de skulle nog mer än gärna ta alla graviditetsbesvär ihop om de fick känna det ni gör. Min väninna har fått ett barn genom ivf-behandling och de har nu försökt att få ett barn till. Eftersom deras tre försök är gjorda så får de betala allt själva och efter ca fem försök har de nu gett upp hoppet. Detta är en oerhörd sorg för henne och pappan och jag vet att hon mår oerhört dåligt över hennes förlorade graviditeter. Fast jag försöker peppa henne att hon faktiskt har en liten dotter som är lika söt o go som 100 barn tillsammans...
Irpa- kämpa på, inget barn stannar förevigt i magen! Jag håller alla tummar för att det kommer en liten gosse till dig idag. (för det blir en pojke tror jag) Och vad härligt att ha nybakta bullar att bjuda alla gratulanter på.
PMM- Njut sista veckan, sov, läs, titta på gamla filmer...ät frukost utan att ha en bebis hängandes vid bröstet...Min dotter skulle alltid äta när jag åt. Jag brukade få sitta med en kökshandduk över henne så att hon inte skulle bli full av smulor..När jag fick barn nr 3 ammade jag till och med i köer på mataffären, alltmedans storebror satt på rullbandet o tjoade
Jolanta- Nu har det gått en dag över tiden för dig...Om inte liten flicka tittat ut i natt?(ja, jag tror du får en flicka) Det är underbart att gå runt att dra barnvagn och känna att man är jordens centrum och alla vill titta på ens underverk. Det är även fantastiskt att titta på små söta rosenöron och pussa och krama tills läpparna blir nariga. MEN när bebisen är ute finns det stunder som man tänker, Att det var allt lugnt när bebis låg i magen....
Och ett sista visdomsord innan jag ska gå ner till mina nuvarande bebisar(pållarna): NJUT av den sista tiden innan bebis kommer, och njut av liten bebis när den tittar ut. De första tre månaderna går så oerhört fort att man inte kan tänka sig, så pussa o krama o kela så mycket ni bara hinner!
Från millus mamma till en 14-åring(huvaligen, tonåring) en 12-åring( liten ibland, jobbig pubetertetsunge ibland) och en liiiiiten bedårande 7-åring, som börjar bli väldigt stor men som tack och lov sover mellan mamma o pappa fortfarande.