Beväpna dig, nu kommer vargen!

Sv: Beväpna dig, nu kommer vargen!

Far val se om det fixas i det tysta eller om det verkligen gar upp i ratten.
Jag hade drivit det till åtal, ingen förlikning. Sådanna där idioter ska inte ha licens eller vapen öht. :mad:
Även om det hade varit en varg så är det jaktbrott, den passerade, var alltså inget hot eller jagade gårdens djur.

En varg har aldrig vit mask som når ovanför ögonen. Någon som avser skjuta varg (lagligt) måste vara medveten om det. Det är som att inte kunna se skillnad på ett rådjur och en dovhjort.

Med tanke på att han sköt hunden i huvudet så måste han ha sett hundens vita mask.[/QUOTE

Jag vet inte, men det lär ju komma framvid en ev. rättslig prövning.

som de flesta rovdjur så stannar de ofta till då man härmar en mus ångstepiip.

skjutit många rävar o katter på det viset. om så var fallet så kanske hunden stannade till.

trots det så skulle jag nog inte skjuta ett huvudskott på ett så hårdskjutet vilt som varg.
då är det betydligt bättre att placera en kula i triangeln som utgör hjärt/lungområdet

och ditt angestmuspip fyrade du givetvis av nar djuret i fraga var fullt upptagen emd att forsoka jaga ner ett byta?

Och ja, precis, storre traffyta dar... jag tycker, utifran artiklarna att den har nissen var en ansvarslos klant.

Jag hade drivit det till åtal, ingen förlikning. Sådanna där idioter ska inte ha licens eller vapen öht. :mad:
Även om det hade varit en varg så är det jaktbrott, den passerade, var alltså inget hot eller jagade gårdens djur.

Och då har du rannsakat och dömt klart,,och det utan att hört alla fakta i målet.
Mkt talande, det vill jag lova.

1 Bedöms det att han hade fog för att missta att det var en varg och den var i anslutning till det hägn där djuren befann sig så kan det innebära skyddsjakt.

2 Var hunden i samma läge så har djurägaren rätt att skjuta hunden.

3 passar inga av dessa så hamnar det väl under skadegörelse dvs hunden = är förstörd.

Men jag har inga fakta i målet än...har resten av er det?

..haller med. Och tycker ocksa det bor drivas hela vagen, men tror inte det riktigt kommer gora det.

och ditt angestmuspip fyrade du givetvis av nar djuret i fraga var fullt upptagen emd att forsoka jaga ner ett byta?

Och ja, precis, storre traffyta dar... jag tycker, utifran artiklarna att den har nissen var en ansvarslos klant.

Nej då funkar naturligt en skarp busvissling bättre.
En kort skarp signal som får viltet att inse att det finns en människa där, det stannar till för att fastställa åt vilket håll det ska fly. Katten duckar ofta betydligt längre än ex räv.
Eftersom det är allt man behöver, en sekunds stillastående så...

Men det är ju ett erkännande, det du skriver,en brasklapp..." jag tycker, utifran artiklarna att den har nissen var en ansvarslos klant."

Och då har du rannsakat och dömt klart,,och det utan att hört alla fakta i målet.
Mkt talande, det vill jag lova.

1 Bedöms det att han hade fog för att missta att det var en varg och den var i anslutning till det hägn där djuren befann sig så kan det innebära skyddsjakt.

2 Var hunden i samma läge så har djurägaren rätt att skjuta hunden.

3 passar inga av dessa så hamnar det väl under skadegörelse dvs hunden = är förstörd.

Men jag har inga fakta i målet än...har resten av er det?

Han korde en KOS- kill on sight pa felaktig grund.

DET finns -inget- formildrande runt det, eftersom hunden inte var ett hot. Den promenerade forbi.

Nej då funkar naturligt en skarp busvissling bättre.
En kort skarp signal som får viltet att inse att det finns en människa där, det stannar till för att fastställa åt vilket håll det ska fly.
Eftersom det är allt man behöver, en sekunds stillastående så...

Men det är ju ett erkännande, det du skriver,en brasklapp..." jag tycker, utifran artiklarna att den har nissen var en ansvarslos klant."

Han ar en ansvarslos klant.

Ingen jagare med vett i huvudet skjuter innan malet ar identifierad och man ar Saker pa sin sak.

en människa med jakt licens är fortfarande en människa som kan göra miss bedömningar.

Och jämför man med de helkroppsbilder som finns här på tråden, så är det nog inte alltför svårt att inse att på 100 m finns stora likheter.

pa 100 meter sa syns framfor allt rorelsemonstret, men aven storleken som indikationer.

Arligt talat, fulla rednecks ser skillnad pa en husky och en varg! Och da ar det en -gra- husky! :cool:

en människa med jakt licens är fortfarande en människa som kan göra miss bedömningar.

Och jämför man med de helkroppsbilder som finns här på tråden, så är det nog inte alltför svårt att inse att på 100 m finns stora likheter.

Fast om man inte ser skillnad på en brun/vit husky och en varg ska man nog lämna tillbaka licensen. Då är man nog en stor fara för alla grå o jämthundar

pa 100 meter sa syns framfor allt rorelsemonstret, men aven storleken som indikationer.

Arligt talat, fulla rednecks ser skillnad pa en husky och en varg! Och da ar det en -gra- husky! :cool:

Du kan spekulera bäst du vill, det är ändå bara innanför skranket den officiella sanningen kommer fram.

Fast om man inte ser skillnad på en brun/vit husky och en varg ska man nog lämna tillbaka licensen. Då är man nog en stor fara för alla grå o jämthundar
Jag hade en gång en brun o vit hund, den kunde ibland vara riktigt brun o grå..beroende på vad den badat i:D

till detta: "– Vi har haft problem med rovdjur här. Björn, lo och varg som lemlästat våra djur. Jag beklagar djupt det som hänt. Mer vill jag inte säga, säger han till Aftonbladet.

Enligt Lotta Sandin påstår skytten att han handlade i nödvärn, och att han övervägde noga med sig själv innan han sköt."
från dt.se

Senast ändrad av en moderator:

Oj de va som faan!
Va du där?

det var ju iofs hans ord, att den -gick forbi-. Far val anta att han i alla fall fick den biten ratt.

Du noterade givetvis att den skjutne vargen ar triggen for en brottsutredning va? Det ar inte bara att skjuta en varg sa fort man far den i siktet liksom.

Skyddsjakt ar en sak
Kill on sight nagot helt annat..

Håller med, och håller även med i det Bewildered skriver.

Vi har ofta våra hundar lösa under promenaderna (när dom får vara det), dom går inte långt ifrån oss, alltid under uppsikt, och jag skulle skjuta den jägare som sköt min hund bara för att han inte har ögon att se med.

det var ju iofs hans ord, att den -gick forbi-. Far val anta att han i alla fall fick den biten ratt.

Du noterade givetvis att den skjutne vargen ar triggen for en brottsutredning va? Det ar inte bara att skjuta en varg sa fort man far den i siktet liksom.

Skyddsjakt ar en sak
Kill on sight nagot helt annat..
samtidigt hävdar han ju ..Enligt Lotta Sandin påstår skytten att han handlade i nödvärn, och att han övervägde noga med sig själv innan han sköt."
från dt.se
så frågan är fortfarande öppen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka