Sv: Beväpna dig, nu kommer vargen!
Det var inte det jag menade, men du vänder alla taggar ut direkt, vilket är synd. Jag har använt en trevlig ton mot dig (det har iaf varit min mening) och därför finner jag det väldigt onödigt för dig att göra annat tillbaka. Att lägga in snorkiga smileysar och lägga ord i min mun är just sådant. Du svarade dessutom inte på min fråga.
Om du ska jaga vilt så kan du visst det vara 100% säker Är du inte det så skjut för Guds skull inte. Vem vet vad du kan döda då? I rättslig mening kan du inte skylla ifrån dig, du har ett stort ansvar, precis som du säger. Dock känns det lite konstigt att du anser det ok att "tro" när skytten faktiskt kan döda.
Du kan aldrig vara 100% säker på ngt egentligen.
Sedan får du kalla mig snorkig för att jag framför detta faktum, det är ju dig själv du värderar då.
Hur kan du vara 100% säker när du ska avlossa en kula mot ett mål 100 m bort.
1 kulan kan vara behäftad med fabrikationsfel.
2 studsaren slog kanske i när du plockade fram den och du märkte det inte, detta resulterade i att kikarsiktet står fel.
3 Kulan kan träffa ngt på väg fram mot målet som gör att den ändrar riktning
4 Det kanske sitter en tänkare i gräset bakom rådjuret som du inte ser
Din hjärna uppfattar att det är ett smaldjur men det är en get, kidden kommer 20 meter bakefter.
Det här var bara 5 av de tusentals saker kan ändra det du vill ska hända utifrån det du ser som det rätta, så 100% är ingen, det kan inte ens du vara.
Och hur kan du vara så säker på att jag skyller ifrån mig?
Jag har ett antal gånger förklarat att en skytt alltid är ansvarig för den kula han lossar!
Det enda skott du har juridisk rätt att ångra är det du inte avlossat! Det är jag säker på men inte ens det i 100%