Äntligen kan jag också skriva i denna tråd! Köpte ett treårssto i fjol som skulle bli dräktig då - hade jag tänkt... Det visade sig att hon hade en handbollsstor tumör på höger äggstock så det blev operation istället för betäckning. Och nu i år har hon sina första brunster. Tyvärr är hon lite blyg av sig så trots att hon går i en hage med 13 andra hästar så visar hon ingen brunst och då blir det lite svårt innan man har lärt sig hennes cykler. I alla fall så kollade jag henne hos lokala veterinären i torsdags och då hade hon en stor gulkropp. Veterinären tyckte då att jag kunde köra till min seminstation framåt tisdag, onsdag denna veckan. Nu körde jag redan i måndags (igår alltså) eftermiddag och när hon kollades så hade hon ett ägg på 42 mm! som Jag har valt Bravour (finns en 5-åring med samma mödernelinje som min som är en superhäst!) men tyvärr var det för sent för att beställa sperma då. Så nu hoppas jag innerligt på att hon håller detta ägg till torsdag då sperman kommer! Annars får jag ta hem henne och spruta nästa vecka.