Betäckningar 2016

:idea: detta svarade på min undran, skicket går alltså bara till Ödeshög :up:

Det finns en grupp på fejjan som heter samordning semintransport (inte jätteaktiv) - så det är ingen omöjlighet att någon annan ska åka den sträckan samma dag och då kan dina lådor följa med eller tvärt om - du tar med någon annans lådor.

Idag ultraljudades mitt sto på 19 dygnet. Och hon är dräktig med Heartbeat :). Det är min första betäckning och allt känns så spännande och nervöst :nailbiting:. Ny koll om ca 10 dagar, hur ska man stå ut? Känns extra jobbigt nu mellan dygn 20-40, eftersom allt man har läst de mest kritiska dygnen. Jag vill bara spärra in min häst i boxen och sova utanför:o. Tur att jag har stallkompisar som vägrar gå med på det och ser till att hästensmatte tar några djupa andetag:angel:

Vi plockade hem M idag efter helgen på Lövsta. Seminerad i fredags med For Romance och äggen var släppta idag så nu håller vi tummarna! 29/6 är det ÅB, och dit är det ju en hel evighet...

Stoet hade problem att komma i brunst så efter två igångsprutningar så fick hon äntligen fint ägg. Inseminerades under veckan och imorgon, fredag, ska vi hämta hem henne. Sen är det bara att vänta till UL.

Jag har köpt ett nytt sto - hon har gått 145 tidigare och ska nu pensioneras till avelsboxen. Ett sto av större med hyffsat ädel modell och samma pappa som mitt lilla hoppsto - hon kommer gå till Nintender. Hon levereras till stationen av nuvarande ägare och jag hoppas på att hon inte just gått ur brunst, det får jag veta på måndag

Dräktighetskoll igår, ingen bebbe.. :(
Här går det också dåligt. Gammalt tävlingssto som vi försöker få dräktigt.
Visade sig att hon hade bakterier så det är hon medicinera mot. Sen gick det nog inte att skölja som de hade velat då hon gick ur brunst :( Nu är hon igång sprutad och förhoppningsvis kan de kolla och göra ett nytt försök i början på veckan. Börjar kännas lite hopplöst redan:crazy: men vi har ju fortfarande lite tid på oss men det går så fort.
Nån annanson haft äldre tävlingssto till betäckning? Är väl vanligt att de måste behändlas?

Här går det också dåligt. Gammalt tävlingssto som vi försöker få dräktigt.
Visade sig att hon hade bakterier så det är hon medicinera mot. Sen gick det nog inte att skölja som de hade velat då hon gick ur brunst :( Nu är hon igång sprutad och förhoppningsvis kan de kolla och göra ett nytt försök i början på veckan. Börjar kännas lite hopplöst redan:crazy: men vi har ju fortfarande lite tid på oss men det går så fort.
Nån annanson haft äldre tävlingssto till betäckning? Är väl vanligt att de måste behändlas?
Jag tror det är rätt vanligt att de behöver behandlas ovavsett om de tävlat innan eller ej.

Hon betäcktes med Hip Hop på andra försöket va?

Fasen vad trist att det inte tog nu heller. Har ni kollat baktprov och sånt?
Ja, hon betäcktes med Hip Hop. Jag tog i min enfald för givet att de tog ett baktprov innan de inseminerade med HH men det hade de inte gjort.. :( Jag tror att de skulle ta baktprov idag men har inte hört något.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Hedwig
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"