Betäckningar 2016

Vi var på station idag för att spruta igång M. Återbesök i ottan på måndag för att hinna beställa innan 08:00 om hon ligger i fas för att bli seminerad tisdag.

Enligt veterinären har Seminen från For Romance sett bra ut, vilket känns bra att veta.

Dejavue är nu kollad på 16 dygn och dräktig med Toutchdown på första försöket. :banana: finaste tjejen tog sig på första försöket när jag betäckte förra gången för 4 år sen också. Så mycket värt!
Grattis!! Har funderat på hur det gått men då gick det vägen.:) Roligt, vi får följas åt tråden tycker jag när vi har samma hingst och allt.:)

En bild på lilla loppan som är på bakning :D <3 Idag på 45 d.

156d7c3.jpg

156d7c3.jpg

Cajsa hälsar från betet :)

2iw96vr.jpg

Vi sprutade ju i fredags och kollade ägg idag. Hade knappt vuxit alls, så nu blir hon kvar på station för att hållas koll på, det tar tydligen lite olika tid innan de svarar på sprutning. Vi har beställning före åtta på morgonen den dagen det börjar bli aktuellt så det är skönt att slippa åka med henne så tidigt.

Jaja, det bidde inget med Revolution, idag hade jag chansen men då kunde han inte tömmas. Not ment to be antar jag, får väl ta det som en hint. Det blev Glamourdale istället, så nu hoppas jag på ett snällt, rörligt, svart sto på ca 165 nästa vår istället så kanske dressyrkärringen kan rida det. :-) Så kan jag avla massa roliga hingstar på det stoet sen.. massa Jazz-hästar (hornen växer). Så förhoppningsvis kan jag ge Revolution ett försök nästa år.

Jaja, det bidde inget med Revolution, idag hade jag chansen men då kunde han inte tömmas. Not ment to be antar jag, får väl ta det som en hint. Det blev Glamourdale istället, så nu hoppas jag på ett snällt, rörligt, svart sto på ca 165 nästa vår istället så kanske dressyrkärringen kan rida det. :-) Så kan jag avla massa roliga hingstar på det stoet sen.. massa Jazz-hästar (hornen växer). Så förhoppningsvis kan jag ge Revolution ett försök nästa år.

Kul, vi får nog en Glamourdale inom 24h nu :D Kanske en Rivendale säger min mor, jag säger Lauderdale eller Ebondale. Av ren nyfikenhet, valde du Glamourdale över Everdale av någon speciell anledning?

Å va kul! Visa den gärna när de kommit :-) Jag har alltid varit väldigt förtjust i Lord Leatherdale och haft honom som reserv i 2 år. Men min dam är ganska fertil och barntokig så hon håller fast i sina små blåsor så det blev aldrig nån LL avkomma. Jag är ganska tokig i jazz-blodet men inser ju själv att- rida nån av de avkomorna själv? nej tack- så jag har haft i tanken att göra en avkomma till mig som jag kan rida som inte har jazz i sig och där jag, om det blir ett sto, kan avla Jazz på sen ;-) Everdale är jag inte lika glad i, var faktiskt lite orolig första gången jag såg honom över vad LL gav då jag tyckte han var lite ogenomsläpplig om det är ett ord. Älskar mekaniken i honom men Glamourdale har ju en fantastisk genomsläpplighet, bär sig med ett härligt, avslappnat gung och jobbar bakifrån och fram utan att det spänner till i ryggen. Det och att han har ett stort fint bogparti, långa fina ben, snygg hals och ser flott ut, det gillar jag :-) Lauderlade va ett bra namn :-)

Har ändrat mitt hingstval till Hip Hop, och bokat seminresa till ca den 20/6. Hon har ju knappt visat mer än en brunst (i april) men var "nog" brunstig tis-fre förra veckan. Hoppas att hon går in i brunst den 20-21, åker in då så får de kolla läget iaf.

Idag har vi varit på extrakoll på 25dgr för att försäkra oss om att det bara var en och ja en var det med tydliga hjärtslag :love: Så nu vågar vi nog andas ut lite grann och hålla tummarna för att fortsatta ultraljud ser bra ut och att det föds en bebis e.Johnson (Jazz) ue.Florencio I nästa år. Dessutom sa seminveterinären att han minsann såg att det var en liten GP-stjärna där inne. :D

Såg ut som Petra blinka lite innan....alla säger att de blir lättare dräktig med föl vid sidan. Hon tar sig alltid på första betäckningen när hon inte har föl.... Varför ska hon då krångla när hon har föl?

Tidigt måndag morgon går släpet ner till Skåne....
Trodde ju i min enfald att problemet var löst med sulor och skor men nej. När jag såg henne i hagen i helgen var hon lika halt som innan, tog ut henne i paddocken och det var bara en markering kvar.
Avvaktar med 45-dygnskollen tills vi varit nere.

Stoet är på seminstationen sedan förra söndagen och vill inte brunsta. Har varit riktigt "pissmärr" innan men inte nu inte :pSprutas för andra gången och kommer hon igång nu på fredag så kommer vi själva få åka ca 34 mil (!) för att hämta seminlådan O_o
Tredje stationen jag använder och jag har aldrig behövt åka förut, man betalar ju rätt mycket pengar för detta...men men...

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Hedwig
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar