Betäckningar 2016

Var och dräktighets kollade Fuxsy idag och hon håller på att resorbera :cry: Så ej dräktig. Sprutad och ny koll nästa vecka och hoppas att hon tar sig :)

Var och dr kollade min i torsdagsr. Ej dräktig men hade fina ägg på g, så hon sprutades och blev seminerad igår kväll. Var tillbaka idag på fm och kollade och då hade äggen släppt :D

MEN! Jag har missat en så otroligt pinsam sak.. (får skylla på morfin rus efter frakturen i ryggen) när jag valde hingst.
BÅDA TVÅ HAR JU NIMMERDOR I STAMMEN!!!! :O

Var och dräktighets kollade Fuxsy idag och hon håller på att resorbera :cry: Så ej dräktig. Sprutad och ny koll nästa vecka och hoppas att hon tar sig :)

Min hade ett skrynkligt foster i måndags - i torsdags ny brunst på gång - igår seminerad - iom att hon har en hingst på fryst så har ägget också gått. Vi behövde inte göra nånting.

Min är uppenbarligen skitsnabb - precis som jag trott

Var och dr kollade min i torsdagsr. Ej dräktig men hade fina ägg på g, så hon sprutades och blev seminerad igår kväll. Var tillbaka idag på fm och kollade och då hade äggen släppt :D

MEN! Jag har missat en så otroligt pinsam sak.. (får skylla på morfin rus efter frakturen i ryggen) när jag valde hingst.
BÅDA TVÅ HAR JU NIMMERDOR I STAMMEN!!!! :O

:D Jag har bara linjeavlat på Nimmerdor på mitt hoppsto hittills - om allt går vägen så blir betäckningen nästa år enda gången utan Nimmerdor på pappans sida.

Så är båda stona seminerade bara att hoppas de håller i sig!Den ena med Hip Hop den andra med Gisborne (den sistnämnda med riktigt fina simmare på skick ) :)

Varit på 16-dagars koll idag och min magkänsla stämde för hon var dräktig igen! :banana:Nu var det nog bara en men det var liiite svårt att veta helt säkert då det satt lite knepigt så vi åker tillbaka för en extra koll på tisdag nästa vecka. Så himla kul, hon är onekligen fertil och det har varit riktigt bra kvalitet på bägge skicken från Johnson. :up:

Nu ska vi se om min länk lyckades.... Iaf så kom världens bästa hovis och slog på framskor med sulor ikväll. Jag tog hästen ett varv på bana innan och hon rörde sig bajsdåligt. Sen tog jag ut henne direkt efter och då lekte livet. Hon är fortfarande oskodd bak och rör sig lite släpigt men hon är åtminstone inte halt.:bump: (Hon går under smeknamnet Valen för närvarande då hon sällskapat med de högdräktiga stona fram tills nu och gått på deras diet.)

Så nu ska jag njuta av den här dräktigheten och min älskade häst och planera kommande ridturer senare i sommar. :)

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1450879991604341&id=100000470611264

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Hedwig
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar