Betäckningar 2016

Kan rapportera att seminen landade i Vetlanda 11.42! 30 min senare var det seminerat. De rapporterar 85% utan uppvärmning, övriga skick idag fick de värma och de var ändå inte så bra. Vad jag förstår är det här väldigt bra så blir det inget är det inte Comilfos fel iallafall! Supernöjd med mitt val!
Z tillhör dom hingsthållarna som direkt flaggar för om sperman inte tål skick och skickar då inte.

Mitt sto ska semineras troligen på fredag med Gisborne.Dock kastade hon tvillingarna o stationen sa att man då helst ska semineras på fölbrunsten men vi hade henne inte hemma då så vi får se vad resultatet blir.Någon annan som använt Gisborne ?

Mitt sto ska semineras troligen på fredag med Gisborne.Dock kastade hon tvillingarna o stationen sa att man då helst ska semineras på fölbrunsten men vi hade henne inte hemma då så vi får se vad resultatet blir.Någon annan som använt Gisborne ?

Hade hon tvillingar som var nästan fullgångna eller hur långt var de gångna?

Den ena var i stort sett färdig men inte den andre

Aha, jag fattar. Det blir nog så rätt ofta att den ena utvvecklas hyggligt medan den andra dör/utvecklas illa - men så kastar eller föder stoet tidigt ändå - jag vet minst ett sto som kastat tvillingar varav den ena var betydligt mindre än den andre. Ingen överlevde.

Jag tycker det låter märkligt att betäcka på fölbrunst istället för att vänta en brunst så hon får rena sig ordentligt

Här var det inget på böjprov ikväll, hon stod och sov som vanligt medan vi böjde. Hon ska få på skor med sula i början på nästa vecka men jag tvivlar på att det hjälper. :(

Ja inget jag minns man lärt sig på seminkursen men nu semineras hon inte på fölbrunsten o varit väldigt fertil innan så jag hoppas på det bästa!Det märks att värmen gjort sitt.Inga av stationerna trodde det var dags o seminera men de lämnades söndag resp måndag och den ena är seminerad idag den andre ska semineras imorn eller fredag.Det är långt ifrån klart men skönt o vara igång

Jag måste ha fått hybris eller nåt. Är sugen på att lägga Totilas nån gång i framtiden på mitt dressyrsto... Är det ens moraliskt försvarbart att använda en så dyr hingst bara "för skojs skull"? :angel: Tänker att kombinationen Totilas - Don Schufro har slagit väl ut tidigare, även om D S ligger i 2:a led på min och hon inte _alls_ har samma gedigna möderne som Total Hope..

Jag använde Calido bara för att jag ville ha en Calido-avkomma :o :D

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Hedwig
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar