Betäckningar 2016

Älskar minen på den stackars kassörskan när man köper nästan en liter vitvinsvinäger, när hon frågar vad jag ska med så mycket vinäger till så blir svaret att hästarna ska ha det. Kände inte att hon behövde nån djupare förklaring än så. Hon såg konfunderad ut redan som det var..:grin:
Haha, känner igen det där.. Jag ger salt i maten och brukar köpa x antal paket på en gång på coopen.. De måste ju undra om jag är saltmissbrukare. :D

Ja- men jag har bestämt mig för att se det positivt, fölungen kommer bättre i tid om den kommer i mitten/slutet av April istället för i början. Så det så. Nu får hon lov att bli dräktig
Jaja, ingen stress, det är ju jättekul att vänta på fölen till juli... :D

jag vet - mitt andra sto fölade i juli två år på raken så hon fick vra tom iår så vi kunde börja tidigt - hon kollas på måndag
Ja, jag väntar ju ett juliföl för andra året i rad... Och tanken är att stoet ska betäckas om igen efteråt (men att hon förhoppningsvis tar sig på första brunsten då och inte andra som förra året, så kan ju nästa föl komma liiiite tidigare i alla fall. Det andra stoet har redan åkt till hingsten och kunde ju vara kul om det inte blir tre månader mellan fölen.

Nu är våra 4 första ston inseminerade, Athena är kollad på 17 dygn men tom och inseminerad igen.. Blir lite stressad av att det redan känns sent :D Men är ju bara mitten av maj så tar dom sig nu så blir det mitten av april vilket är väldigt lagom. Samtliga är inseminerade samma vecka med så behöver inte sprida ut fölvakningen för mkt heller förhoppningsvis :p

@smulan87 Dream Boy kan nog vara en värdig reserv till Johnson :) Vi håller på och spinner på om vi måste byta till honom från For Romance då stoet fölar så sent och de endast skickar till den sista Juli.

Winette är dräktig med Zappa på första försöket trots infekterad livmoder. Supersperma som såg väldigt fin ut! Har med framgång klämt en tvilling så nu får vi hålla tummarna till 30-dagarskollen.

*kl*

Idag är Cajsa på 32 d.blir att åka och kolla henne 30/5, då är hon på 40 d. Bara att hålla tummarna :) men känns som om hon har kvar den lille där inne, hon har blivit mycket mera kelen jämfört med innan hon var dräktig och jag har inte sett någon ny brunst, just nu går hon och chillar på betet med polarna och verkar vara så nöjd så :D

Fan också. Min nydräktiga märr är rejält halt i ett framben. Vi hittade inget i hoven idag som tydde på böld. Hon ska böjas imorgon och hittar vi inget då får jag testa och slå på skor men hon har aldrig blivit så här när vi skott av henne innan. Hjälper inte det så får jag köra ner med henne till Skåne. Vi har veterinärer på närmare håll men ingen som jag litar på tillräckligt för att få göra nåt större med just den här hästen...
Hon är verkligen speciell för mig och går krasst sett på övertid sen två år tillbaka då veterinären var beredd att döma ut henne så jag är jätteorolig....:cry:

Min som kollades idag har en skrynklig plutte fosterblåsa - så vi lär få börja om i nästa brunst. Det braiga är att då vet man att hon tar sig på fryst

Fan också. Min nydräktiga märr är rejält halt i ett framben. Vi hittade inget i hoven idag som tydde på böld. Hon ska böjas imorgon och hittar vi inget då får jag testa och slå på skor men hon har aldrig blivit så här när vi skott av henne innan. Hjälper inte det så får jag köra ner med henne till Skåne. Vi har veterinärer på närmare håll men ingen som jag litar på tillräckligt för att få göra nåt större med just den här hästen...
Hon är verkligen speciell för mig och går krasst sett på övertid sen två år tillbaka då veterinären var beredd att döma ut henne så jag är jätteorolig....:cry:
Håller tummarna för att det inte är något allvarligt. :heart

Jag har beställt semin från Zangersheide idag! Ruggigt spännande, hela transportgrejen känns darrig. Kommer paketet verkligen fram? Och i tid? Och hur ser simmarna ut?
Kan rapportera att seminen landade i Vetlanda 11.42! 30 min senare var det seminerat. De rapporterar 85% utan uppvärmning, övriga skick idag fick de värma och de var ändå inte så bra. Vad jag förstår är det här väldigt bra så blir det inget är det inte Comilfos fel iallafall! Supernöjd med mitt val!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Hedwig
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2