Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Missflyt med seminering iår. Frida tog sig för första gången inte för första försöket, misstänkt infektion. Och nu inför andra omgången så har Deodoro fått en låsning i ryggen tidigare i veckan och inte kunnat lämna sperma. Frida är på dygn 17 imorgon, så blir till att hålla tummarna att hon inte ovulerat till måndag när vi hoppas kunna få semin om D mår bra igen...
Nu är problemet att vårt andrahandsval Van Vivaldi också faller bort, vågar inte satsa på utlands + fryst med omständigheterna.
Så nu blir det till att överväga en ny plan B ...
Håller nu tummarna att allt går bra med nästa vecka när Fackellilja är beräknad till brunst och skall semineras med Skovens Rafael! Känns sjukt spännande!
Ohnej , vilket oflyt du också har!Samma som för mig då , men mitt sto hade ägg på 4 i onsdags så är knappast kvar på måndag, förmodligen gått redan idag också annars borde jag ha hört från stationen vid det här laget om jag hade behövt köra ut och hämta sperma från reservplanen... Så jag hoppas på att D är OK till nästa brunst i alla fall Jag tar ju inte föl varje år så för min del gör det inget om det blir sent föl, men jag förstår att det är lite sämre läge för er eftersom Frida alltid går över och ni väl tänkt betäcka om också?
Hur gör ni om Frida har ägg kvar på måndag men D inte är OK? Kör ni byte då?
Ohnej , vilket oflyt du också har!
Missar vi denna brunsten så kommer hon sprutas igång. Vilken är din reservplan? Om D inte klarar det på måndag så är vår reservplan Vilancio. Ja hon gör ju alltid det! Så hade verkligen behövt fånga fölbrunsten för att inte försena det än mer, men allt gå inte alltid enligt planen... :P