Betäckningar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller tummarna @manhattan_2006! Mitt sto är efter Figaro R-Bayron-Ganesco ( Har samma stolinje som Bernstein )
@grimman På min station sa dom att dom sprutar för att ägget ska släppa "per automatik" vid TAI och FAI.
Snart ska jag ringa och höra hur det gått eller om vi får hämta lilla lådan igen ikväll, fredagstripp på 20 mil tor;)..

och jag får nog se fram emot en resa på 100 mil inatt om jag inte hittar någon från Stockholms trakten som skall upp över mot Jämtland. Vet ni ngn ;) känns som jag vill ha dräktigt på den här brunsten. Bytt till TAI nu från FAI tredje brunsten på detta sto.....

Vad spännande, jag funderar också på honom. Lite av ett wildcard blir det ju men jag tror det är värt det. Vad är det för stam på ditt sto? :)
Ja det är en chansning men jag tycker att han är så fin och verkar ha en härlig inställning. Mitt sto är e: Don Primero - Maraton och hon är en härlig allroundhäst. Letade efter en inte så stor hingst med både dressyr och hopp i sig och föll för honom.

Dagen har tillbringats på vägen, men nu är andra märren på plats hos hingst hon med.

Den mörka är min, isabellen är ett annat sto som också ska betäckas.
TillanoLysblaesa2-1490.jpg

Lika kärvänligt som vanligt... Men ihopsläppet gick väldigt bra.
TillanoLysblaesa3-1491.jpg

Det är första gången jag betäcker med en hingst jag inte sett IRL tidigare, men jag har sett en hög avkommor till honom. Kan inte påstå att jag ångrar mitt val. :)

Blacken2-1492.jpg

Blacken8-1494.jpg

Skuttar in i denna tråden en sväng :)
Mitt sto fölade den 19 maj och på torsdag åker vi iväg till Lövsta. Kör iväg med lite marginal då stoet är väldigt svår att se brunst på. Märkte inte ens att hon fölbrunstade förutom att lillgrabben va lös i magen.
Iår har jag bestämt mig för Corriendo TAU. Spanade in honom redan förra året men tog en Zuidenwind istället.

Nu är Indra seminerad med RHC igen. Tar hon sig inte nu (hon var kraftigt infekterad i livmodern vid förra försöket) så kommer jag inte försöka igen utan då får hon tävla ett år och läka ut ordentligt.

Darina ska på 16 dagarskoll på måndag. Hoppas hoppas hon är dräktig!

Skuttar in i denna tråden en sväng :)
Mitt sto fölade den 19 maj och på torsdag åker vi iväg till Lövsta. Kör iväg med lite marginal då stoet är väldigt svår att se brunst på. Märkte inte ens att hon fölbrunstade förutom att lillgrabben va lös i magen.
Iår har jag bestämt mig för Corriendo TAU. Spanade in honom redan förra året men tog en Zuidenwind istället.

Men alltså, hur kommer det sig att du väljer mellan två så otroligt olika hingstar?
Vad är den röda tråden?

Darina ska på 16 dagarskoll på måndag. Hoppas hoppas hon är dräktig!

Bägge mina kollas också på måndag. Då håller vi tummarna som tusan nu då!

(och om din ska till stationen i Blentarp så lär stona ses där, men inte jag för jag är i Stockholm - mina ston är en sockersöt C-ponny fuxa och en vacker mörkmörkbrun med apekastning och stjärn)

Har ett sto efter Magini som nu är inseminerad med Sir Oldenburg! Ska hämta hem henne från Eklunda stuteri nu i helgen. Nu är det en orolig väntan på ul dag 17 för att se om hon har tagit sig. Tog bakterieprov och det visade ingen växt, samt att hingsten står på station, och enligt uppgifter så har Sir Oldenburg bra simmare. Så håller alla tummarna för att hon inte går tom.
Här är bilder på båda:
10405767_10152185845343367_2004523069_n.jpg

Min märr var tom! Och enligt veterinären har hon också blivit fet :o
Nåja, två försök kvar. Fingers crossed!

Snygg hingst @thoora! Vem är det?
Vet inte om det var Pregnylen eller vädret men hon seminerades i torsdags, brunstade lördag kväll men inte em idag söndag så nu håller vi tummarna till måndag efter midsommar :crazy:

Går ju i tankarna att byta ras och har fullt med nordisar runt omkring mig men vill gärna ha en lite annorlunda färg än vanlig brun. Tittade på just den hingsten eftersom han hade så himlarns go färg. Får hålla tummarna för att du får en fölis med sån ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 925
Senast: JSH
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 542
Senast: Winter
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 655
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka