Betäckningar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis till alla er med glada besked idag! :)

Mitt sto får vänta ytterligare minst tio dagar innan koll då vi har virus i stallet och ej kan lämna gården. Hon är på dygn 19 idag

Stor glädje!

Min fina Fia är dräktig på första försöket med Luxus CML.

jag är verkligen jätteJÄTTEglad!
Detta fölet gör jag till mig. Det ska bli min ridhäst. Stoet behöver lång rehab, hon har en hovbensfraktur och jag väljer att vila bort den ihop med ringskorna. Stoet betäcktes som treåring och stolinjens vana trogen tog hon sig inte på 4 brunster då men direkt nu ( O_o ). Hon hade ett gigantiskt ägg (över 7cm - det fyllde typ hela UL bilden) och jag trodde nog inte hon skulle bli dräktig

jag är verkligen jätteJÄTTEglad!
Detta fölet gör jag till mig. Det ska bli min ridhäst. Stoet behöver lång rehab, hon har en hovbensfraktur och jag väljer att vila bort den ihop med ringskorna. Stoet betäcktes som treåring och stolinjens vana trogen tog hon sig inte på 4 brunster då men direkt nu ( O_o ). Hon hade ett gigantiskt ägg (över 7cm - det fyllde typ hela UL bilden) och jag trodde nog inte hon skulle bli dräktig

Jättekul!! Jag är också superglad. Kul att båda våra med 7+ägg tagit sig, så himla skönt! :-) Hur många semineringar blev det för ditt sto till slut?

Hur gick det för din ponny förresten, skulle hon också kollas idag?

Grattis till alla andra med glada besked idag!! Härligt!

Kollar ni andra på 30 eller väntar ni till 45 dygn?

Jättekul!! Jag är också superglad. Kul att båda våra med 7+ägg tagit sig, så himla skönt! :-) Hur många semineringar blev det för ditt sto till slut?

Hur gick det för din ponny förresten, skulle hon också kollas idag?

Det blev 2 semineringar.
Ponnyn var tom :( men nytt försök igen för hon var på väg in i brunst igen

Jag kommer att kolla på 30 dygn, sen åker hon på bete och kollas inte förrän på 90

Kollar ni andra på 30 eller väntar ni till 45 dygn?

Jag kollar inte på 30, kör inte i väg stona under de känsliga dygnen. Tidigare har jag bara undersökt betydligt senare, rektalt, ifall jag varit osäker på om de fortfarande varit dräktiga. I år funderar jag dock på att kolla på 45 dygn. Det är första gången jag betalar språngavgift, så det kan ju vara bra om det skulle behöva betäckas om.

Bestämde mig idag, mitt sto e Emmerton-Cortez går till Canterbury. Vi åker och kollar henne i morrn, jag tror att hon ev är brunstig men inte säker. Det blev rätt plötsligt bestämt så jag har ingen riktig koll och hon är svår att se brunst på. Spännande, mitt första föl!

@Narcissa @hyperff @cirkus Grattis!!
Även jag kan sålla mig till de som fått dräktigt! Lasandra konstaterades dräktig i söndags på 19d :) Första brunsten, en seminering med utlandsskick! Trodde inte detta, då hon fick behandlas i 3 dagar för streptokocker... Jätteglad!! Hoppas bara Mandora tagit sig med!

Står i valet o kvalet om jag ska betäcka om Miranda iår med...

Gaah! Nu är mitt sto klar att seminera imorgon, men när de skulle beställa så sa de att de inte kunde tappa hingsten i måndags eftersom han fått ryggskott :crazy:. Han hade väl fått behandling nu och de skulle prova igen i eftermiddag men det är inte säkert att det går :nailbiting:, så måste kanske komma på någon reservhingst... Eller så missar vi denna brunsten, och det kanske man inte har råd med nu vid denna tiden?

Sto 1 kollades på 16 dygn i dag och var tom. Veterinären såg lite ödem, men inget som var direkt oroande. Tar hon sig inte denna gång kan sköljning bli aktuellt dock. Hon hade stort fint ägg som kommer släppa i dag eller i morgon enligt veterinären, så hon betäcktes på nytt omedelbart efter kollen. Nog för att hon alltid haft korta brunstcykler, men nu börjar det bli extremt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 925
Senast: JSH
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 542
Senast: Winter
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 655
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka