Betäckningar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min madame gick ur brunst för en vecka sedan och ska preliminärt kollas den 11:e juni. Hon har kort brunstcykel, så det kan vara lite meckigt om dygn 14-16 hamnar på helgen men nu blev det ju mitt i veckan. Perfekt!

Det andra stoet kör jag till hingst på fredag, hon beräknas komma i brunst i helgen någon gång.

Mitt sto kollades idag igen på dygn 38 och där va nu ett litet nytt liv :love: Detta gick mkt fortare än jag räknat med då stoet är 17 år, tävlat hela livet och aldrig visat brunst, inte fått föl innan och på första kontrollen stod det vätska i livmodern så vi trodde vi skulle få hoppa över första brunsten och invänta nästa... Men ibland ska man få ha tur och jag hoppas allt ska gå bra nu så det tittar ut ett friskt föl nästa år!! :bump:

Uppdatering från mig...
Mandora var inte dräktig vid koll i torsdags, men hade ägg på gång, så hon seminerades i lördags, tyvärr med trötta simmare, så eftersom hon hade ägget kvar igår, så åkte jag 30mil o hämtade semin, var riktigt roligt faktiskt, fick träffa o klappa hingsten (och ta nån bild ;) ), såg när han tappades, åkte direkt till min seminstation och fick titta på spermierna i microskop, sen när stoet seminerades! Idag hade hon släppt ägget, så nu måste hon bli dräktig!!

Lasandra ska kollas på söndag om hon tog sig eller inte, hon blev behandlad i 3 dagar mot streptokocker.

Kvar är nu sista stoet som fölade förra lördagen, tanken var ju att hon skulle få samma hingst som Mandora, men jag har inte riktigt tid att köra så långt o hämta sperma kanske flera gånger :(

Jag åker med mitt sto till stationen imorgon för en första koll, har försökt ha lite koll på om hon visat något men har inte sett något sedan vi hämtade hem ena valacken för över tre veckor sedan, och det vet jag inte om det var nån riktig brunst eller bara som hon höll på iaf bara för att han kom... Men nu är jag ledig och har tid så tänkte att jag kan lika gärna åka nu, har hon precis gått ur kan vi kanske spruta henne istället.

va roligt var där i söndags och kollade in alla ston föl och hingstar då jag lämnade mitt sto för insemination ,om hon bara vill komma i brunst någon gång.förhoppningsvis kommer hingstarna att se till att det händer något.den andre ska vem ska den betäckas med?

va roligt var där i söndags och kollade in alla ston föl och hingstar då jag lämnade mitt sto för insemination ,om hon bara vill komma i brunst någon gång.förhoppningsvis kommer hingstarna att se till att det händer något.den andre ska vem ska den betäckas med?

Skoj! Hoppas det funkar!
Den andra ska semineras med en brittisk PRE-hingst, så hon åkte med för det. Troligen skickar vi dit set sista stoet också, men det blir tidigast om nån månad. Hon ska också till HC i så fall :)

oki ja jag hoppas att det funkar,hon brukar ha tidiga brunster men inte i år har varit hos A.R 3 gånger tidigare och mitt sto har stått där då jag köpte henne när hon stod hos A.R 09

Mitt sto ska kollas på 16:dygn i morgon..spännande. Tror väl inte att hon tagit sig men..
Var så lääänge sedan jag betäckte, 18 år med en ung Guiness vilket tråkigt nog resulterade i dödfödda tvillingar i månad tio. Å så gör jag om det på en röd märr med svart hingst, ptja, jag är nog inte vidskeplig iallafall:crazy:..

Hop
Mitt sto ska kollas på 16:dygn i morgon..spännande. Tror väl inte att hon tagit sig men..
Var så lääänge sedan jag betäckte, 18 år med en ung Guiness vilket tråkigt nog resulterade i dödfödda tvillingar i månad tio. Å så gör jag om det på en röd märr med svart hingst, ptja, jag är nog inte vidskeplig iallafall:crazy:..

Hoppas att det går bra för er idag. :)

@cirkus ja det hade varit roligt med en Corland unge men tyvärr var hon inte dräktig idag:( gör ett nytt försök imorgon med färsk sperma, tar det sig inte då så kommer vi inte att försöka igen då hon trots allt är 24 år... men får hoppas på det bästa.

Var iväg till stationen över lunchen (har ridavstånd dit) och där konstaterades follikel på 39 mm så det blir seminering i morgon. Håller tummarna för att det går fort så hon släpper ägget lagom men ibland har de ju stått där helt stilla och stampat en hel vecka.
Långhelgerna nu är inte kul :wtf:

I dag har jag lämnat Räkan med föl på seminstationen. Tyckte jag var tidigt inne då det bara är 24 dygn sen fölning men hon hade tidig fölbrunst så jag åkte in ändå, och det var tur för de kunde beställa semin direkt! Nu hoppas jag på att hon ska ta sig direkt så jag får hem mina prinsessor igen. Luxus ska hon semineras med!

KL.
Kan man på språngrulla se hur andra stationer än min egen bedömt motilitet? Jag gissar att stoägare ser hur seminstationen bedömt för deras ston, men inte för andra?

KL.
Kan man på språngrulla se hur andra stationer än min egen bedömt motilitet? Jag gissar att stoägare ser hur seminstationen bedömt för deras ston, men inte för andra?

Ja man ser hur semenstationen bedömt för det egna stoet men inte för andra

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 925
Senast: JSH
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 542
Senast: Winter
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 655
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka