Betäckningar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett av mina sto är seminerad och ägget har släppt så hoppas hon fortsätter att vara dräktig nu.
Den andre sprutades i veckan och ska förhoppningsvis insemineras imorgon! Håller tummarna.

Jag var inne med min dam för två veckor sedan men då hon precis släppt ägget. Tillbaka idag och nu hade hon ett perfekt ägg och semin är beställd!
Snälla låt det gå vägen!

@cirkus, i see..börjar få lite koll nu:o, läser vad jag kommer åt om betäckning mm.
UL idag och allt såg bra ut, får hoppas det håller i sig till dygn 16 men så´n tur ska en väl inte ha.
Dottern skrämde mig i eftermiddags och påstod att hon brunstade och att hennes ponny var alldeles "kladdig":p, men jag såg inget som indikerade på det alls så det var nog något annat.

Idag släpptes mitt sto ihop med hingsten och de har hela dagen varit måttligt intresserade av varandra (á la går och betar i varsin ände av hagen...). Framåt kvällen har de börjat bekanta sig mer och hon verkar vara på gång in i brunst. :)

Det andra stoet har jag nu bokat hingst till, men hon kommer inte åka dit förrän till nästa brunst.

Kört mitt sto till stationen idag. Inte ännu läge för att seminera. Ny koll på onsdag och förhoppningsvis går det att beställa ett skick till torsdag. Håller tummarna! Hon får stå kvar där tills dess pga jobb mm. Hur gör ni med era ston, tar ni hem dom efter varje koll eller låter dom stanna kvar?

Jag har också kört mitt sto! I fredags fick jag köra och hämta dosen, möta upp leveransen med något dom kallar "slingan" som en del stuterier har anslutit sig till iom postens villkor. Hon var på UL på morgonen och gick kvar över dagen och seminerades vid åtta så hyffsad färsk TAI.

@Dressyren , vi har nog samma hingst till våra ( Dalwihinnie )!
@manhattan_2006 : Corland är ju fin, har du kanske samma station som jag då;)?

Figaro R-Bayron-Ganesco. Hon har samma sto stam som Bernstein och Bayron. Selektionssto. Mitt andrahandsval är nog Luxus CLM .

Kanske inseminering snart :nailbiting: Så svårt att balansera mitt behov att veta vad som händer utan att ringa sjuttioelva gånger om dagen. Jag litar på min seminstation men jag saknar ju min häst! Fast jag tror hon kommer vara borta nån månad till, det är lättare att ställa in sig på en längre period och den blir kortare än tvärt om :cool: Jag var på besök igår (har 45 mil enkel dit...) och då gick hon och latade sig på bete med 4 andra märrar. Så synd är det inte om henne :laugh:

Jag har också kört mitt sto! I fredags fick jag köra och hämta dosen, möta upp leveransen med något dom kallar "slingan" som en del stuterier har anslutit sig till iom postens villkor. Hon var på UL på morgonen och gick kvar över dagen och seminerades vid åtta så hyffsad färsk TAI.

@Dressyren , vi har nog samma hingst till våra ( Dalwihinnie )!
@manhattan_2006 : Corland är ju fin, har du kanske samma station som jag då;)?

Om ditt sto står på B...så ja;)
mitt sto står kvar tills imorgon...

Min stora stod med ett jätteägg nu på morgonen så det var till att åka till hingsten och hämta sperma. Det gick inte ens att vänta på skick. Tur att sto och hingst står nära.

Den lilla åker till Flyinge för att semineras med fryst inom kort

Min dam seminerades igår, vet inte om det blir ny seminering idag har inte hört något från stationen. Vet heller inte kvalitén på seminen.(TAI) Ska fråga när de ringer tänkte jag:).

Mina ston har 1.7 kilometer till station så de kommer hem mellan varven. Antingen så åker de eller så rids eller promenerar de hem

Vilken lyx att ha så nära! Jag har 4 mil till stationen, vilket inte heller är så långt men jag tjänar på att ha hon där istället för att hyra transport och köra henne.

Imorgon är det dags för att seminera!

Ja det är lyxigt! Mindre lyxigt är att själva jag bor sisådär 65 mil från avelsstona.

Så den stora är nu seminerad med Luxus CML, jag vet inte om hon fick hela dosen eller hur den såg ut, men det lär jag väl få veta vad det lider.

Den lilla är på Flyinge och jag tänker mig att jag hör av mig till dem imorgon

Båda mina ston hade vätska i livmodern. :(
Bak-prov taget och och de får medicin. Indra är seminerad och ska på 16-dagarskoll nästa fredag och Darina semineras förhoppningsvis idag!

Båda med CHGs Red Hot Chilli 1285.

@Narcissa vad tråkigt

Min blev kollad idag ingen vätska i livmodern så hon fick komma hem idag:) nu håller jag tummarna att hon blir dräktig med Corland, har ju använt fryst och det har vi inte haft innan på henne så det är lite av en chansning. Har hämtat hem henne mellan varje koll, har ca 40 min resväg dit.

@Narcissa vad tråkigt

Min blev kollad idag ingen vätska i livmodern så hon fick komma hem idag:) nu håller jag tummarna att hon blir dräktig med Corland, har ju använt fryst och det har vi inte haft innan på henne så det är lite av en chansning. Har hämtat hem henne mellan varje koll, har ca 40 min resväg dit.

Kul att du använt Corland.
Jag har ett Corland sto som är dräktigt med Toulouse och ska betäckas om Hasard ifall att allt går vägen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 925
Senast: JSH
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 542
Senast: Winter
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 655
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka