Betäckningar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kul att du använt Corland.
Jag har ett Corland sto som är dräktigt med Toulouse och ska betäckas om Hasard ifall att allt går vägen.

Lite ur ämnte men när skall din föla? Hur sent tycker du det är värt att betäcka om? Min är beräknad till 11 juni och jag är sugen åp att betäcka om om hon inte går över så mycket. Känns lite sent men samtidigt bör hon få föl ungefär som i år om hon tar sig på första. Hur resonerar du? :)

Lite ur ämnte men när skall din föla? Hur sent tycker du det är värt att betäcka om? Min är beräknad till 11 juni och jag är sugen åp att betäcka om om hon inte går över så mycket. Känns lite sent men samtidigt bör hon få föl ungefär som i år om hon tar sig på första. Hur resonerar du? :)

Hon fölar i JULI och jag tänker betäcka om på fölbrunsten så jag hoppas på ett juniföl nästa år.

Hon fölar i JULI och jag tänker betäcka om på fölbrunsten så jag hoppas på ett juniföl nästa år.

Okej då blir jag kanske inte ensam om sent föl även nästa år om jag beslutar mig för att betäcka om. Jag vill helst inte ta fölbrunsten då vi har en bit att åka till seminstationen.

Och min märr lät sig betäckas idag. :) Nu får vi se när hon går ur brunst, sen blir det tumhållning och räknande på datum för UL.

Jag har inte bestämt mig ännu men om jag betäcker så vore det bra om fölis ville titta ut under min semester som är från mitten av juni ungefär. Så det är ingen brådska än.

Förhoppningen var att jag skulle vara föräldraledig men det går betydligt sämre på den fronten.

Blir det av så åker hon till Gräns Legolas som är en gulbrun connemarahingst, min är ett brunt konstantskimmelsto, connemara.

Min hade kvar sitt ägg och nu var det gigantiskt så hon semineras ikväll igen.
Den lilla semineras troligtvis inatt då hon också verkar vara på g att ovulera.

Perfekt om de kan vara så synkade!

Okej då blir jag kanske inte ensam om sent föl även nästa år om jag beslutar mig för att betäcka om. Jag vill helst inte ta fölbrunsten då vi har en bit att åka till seminstationen.

Låt fölbrunsten passera och spruta igång henne veckan efter det, då tjänar du förhoppningsvis in minst 10 dagar :)

Kan ni inte berätta vilka hingstar ni seminerar med (i samband med seminering) och även hur kvalitén var?

*nyfiken ickeavlare*

Hämtade mitt sto igår på stationen, hon är betäckt med Etalon Lux N (TAI) och enligt seminstationen hade han dundersperma. Väntan känns olidlig!

Är ny på detta med avel och idag ska mitt sto insemineras. Har ett fullblod som ska insemineras med frieserhingsten Darco ska hämta hem henne imorgon förhoppningsvis och sen får jag vänta i 2 veckor i hopp att det tagit sig

Imorgon ska Indra kollas på 16 dygn. Jag hoppas hon är dräktig men jag tror inte det. Hon hade nämligen en infektion i livmodern.
Den 9 ska Darina kollas på 16 dygn. Spännande!!

Båda med Red hot chili.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 925
Senast: JSH
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 542
Senast: Winter
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 655
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka