Betäckningar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kl
Jag har ett Sack- Martini sto dräktig med Deodoro.
Det lilla WM- stoet är dräktig med sekt C hingsten Jalos Vidar.
Två ston som är seminerade med Frans Andreo och Luxus ska kollas på måndag. En femte är seminerad med Zaladin och ska kollas i slutet av nästa vecka och den sjätte är inte seminerad än då hon vägrar att komma i brunst.

Min knabstrupper är dräktig 18 dagar med Fighting Alpha! Första försöket! =)
Jag är också sugen på honom innan det är försent ! , grattis . Funderar på om jag ändå skall våga då spermierna verkar bra ? Hade du på skick eller stod hon på askö ?

Jag är också sugen på honom innan det är försent ! , grattis . Funderar på om jag ändå skall våga då spermierna verkar bra ? Hade du på skick eller stod hon på askö ?

Jag fick på fredags skick upp till Sundsvall (tidningsbud) =) Jag hade turen att bara behöva seminera 1 gång. Så det fanns en bra simmare med! ;)

Kotten hade inte släppt sitt ägg i onsdags så seminerades på nytt idag. Då såg hon tydligen optimal ut så det låter lovande. Ny koll lördag.

Almnäs Malva är lämnad hos Almnäs Etapp men ej betäckt än. Kilskogens Gucci är betäckt med samma hingst 14/6. Den sistnämnda vågar jag inte hoppas på dräktighet redan nu då hon varit infekterad (se annan tråd) och behandlats.

Idag ska Indra kollas på 16 dygns. Förra gången gick hon tom så vi får se denna gången. Hon har varit kraftigt infekterad i livmodern så inte konstigt att kroppen behöver ta igen sig.

Jaha, fortfarande tom. Nu vet jag inte hur jag vill göra. Antingen så får hon börja tävla och vi får bara ett föl nästa år, prova igen eller låta Indra tävla och låta betäcka leasingstoet.

Mitt ena sto blev seminerat i torsdags, hon är efter For Pleasure -Jalisco B. Blev seminerad med Connor, nu är det bara att vänta på dräktighetskoll om ungefär två veckor :)

Mitt andra sto ska jag iväg med på måndag :)

@Narcissa håller tummarna!

I torsdags var jag o kollade Mandora, o nu var hon dräktig! Skickar iväg Miranda imorgon till station, dock så är det nog lite sent, fölet är 4v idag :( Men jag hade ingen möjlighet att åka med henne innan, så de får spruta igång henne om hon nu har släppt ägget.

Dora tom på kollen i onsdags. Hade precis gått ur brunsten. Sprutat igång henne idag och tillbaka till stationen på måndag.

Äntligen hämtat hem Kotten från stationen, hon seminerades sista gången i torsdags och hade släppt ägget vid koll idag. Hur räknar man nu? Ska på ultraljud 9/7 och de räknar de som dag 18 men jag får det till dag 20? Träffade ingen när jag hämtade henne så kunde inte fråga.

Min har åkt på bete och kommer inte att kollas förrän på sisådär 35 dagar, jag slår ihop henne och den lilla som då kollas på 15 dygn.

Äntligen hämtat hem Kotten från stationen, hon seminerades sista gången i torsdags och hade släppt ägget vid koll idag. Hur räknar man nu? Ska på ultraljud 9/7 och de räknar de som dag 18 men jag får det till dag 20? Träffade ingen när jag hämtade henne så kunde inte fråga.
Här räknar vi inte från semindag, utan från den dagen vi ser gulkropp. Vilket gör att vi senast dr-kollar dag 16, för att inte missa ev ny brunst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 925
Senast: JSH
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 542
Senast: Winter
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 655
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka