Betäckningar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här räknar vi inte från semindag, utan från den dagen vi ser gulkropp. Vilket gör att vi senast dr-kollar dag 16, för att inte missa ev ny brunst.

Aha, kan de ha sett gulkropp idag då? Dvs när de såg att hon släppt ägget? Isf stämmer det ju. Herregud vad jag har mycket att lära! Får prata med dem när jag gör 18-dygnskollen. Hoppas att vi inte missar en ägglossning då bara, men jag är bortrest dagar innan så det får bli som det blir. Annars får vi väl spruta henne igen antar jag...

Tror ni på att pendla ston? Jag läste om det och bestämde mig för att prova igår även om jag är lite skeptisk. Jag tog ett strå från hennes svans, hängde en guldring i det och höll på vänstra sidan. Ringen började svänga fram och tillbaka, lite kusligt. Sen gick jag över på höger sida och provade, där hängde ringen helt still. Jag gick då tillbaka till vänster sida och ringen började återigen pendla fram och tillbaka. Den pendlade så pass mycket att det såg riktigt creepy ut. Jag är glad att min sambo var med och såg det annars hade han nog trott att jag har blivit tossig.. :p Så om det stämmer så har Olivia ett litet hingstföl i magen. :love:
Idag är hon på dygn 41.

Tror ni på att pendla ston? Jag läste om det och bestämde mig för att prova igår även om jag är lite skeptisk. Jag tog ett strå från hennes svans, hängde en guldring i det och höll på vänstra sidan. Ringen började svänga fram och tillbaka, lite kusligt. Sen gick jag över på höger sida och provade, där hängde ringen helt still. Jag gick då tillbaka till vänster sida och ringen började återigen pendla fram och tillbaka. Den pendlade så pass mycket att det såg riktigt creepy ut. Jag är glad att min sambo var med och såg det annars hade han nog trott att jag har blivit tossig.. :p Så om det stämmer så har Olivia ett litet hingstföl i magen. :love:
Idag är hon på dygn 41.

Jag tror egentligen inte ett skvatt på sådant, men som du själv säger, man vet ju inte vad man annars ska tro när det är så tydliga tecken. Lycka till oavsett!

@superstar Tack!
Nej, det är riktigt skumt. Jag blev alldeles till mig när den började pendla!:D
Vi får väl se nästa år om det stämmer. (Om allt går som det ska.) :)

13_etapp1.jpg

Vi kör Almnäs Etapp RS 305 även i år, 20 år på kortet. En Elit-premierad gentleman, passar på innan det är för sent! Har två fina hingstföl efter honom och har i år betäckt Kilskogens Gucci och Almnäs Malva med honom.

Är det ditt sto på avataren blir nog avkomman riktigt ursnygg:love:
Det är mitt sto Geisha e: Don Primero - Maraton. Tack! Jag hoppas att hon tar sig så jag kan få en Geisha 2... :-)
Sen har jag hennes syster e: Silvano som jag tänkte betäcka nästa år. Det blir isåfall en dressyrhingst på henne. Hon är lite större och rör sig riktigt fint. Har dock inte gjort så mkt. Köpte henne på midsommarafton <3

Var o kollade min på 16 dygn idag och hon hade klockrena tvillingar :P
Tyvärr var de precis lika stora och satt i princip ihop så det gick inte att klämma eller hoppas på att en skulle resorberas.
SÅ nu är hon sprutad för att släppa de små liven och ska kollas igen om 8-9 dagar.

Någon som har erfarenhet av hur stor risken är för att det blir skit kvar i livmodern efter en så pass tidig "abort". Kompisen tyckte de borde spola och helst satt henne på hipotrim med en gång (inte spola då förrän allt är klart då...). Känner att jag inte är så mkt för antibiotika i förebyggande men vad säger ni som har mer erfarenhet. Blir det ofta infektioner/rester kvar som gör det svårare för dem att ta sig efter sånt här?!

Jaha, fortfarande tom. Nu vet jag inte hur jag vill göra. Antingen så får hon börja tävla och vi får bara ett föl nästa år, prova igen eller låta Indra tävla och låta betäcka leasingstoet.

Visst var det RHC du betäckt med? Stod just på fejan att han har 100% dräktighet nämligen.

Det som stör mig är att det inte var JAG som var på stationen med mitt sto idag - för vi har väl samma station - då hade vi kunnat beundra varandras fina ston!

Det hade jag gärna men jag kör mina till Champagnegården istället för Blädde nu då det är närmre för mig. Men blir inte ditt sto och Darina beräknade till exakt samma dag? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 925
Senast: JSH
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 542
Senast: Winter
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 655
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30