Betäckningar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ett sto som konstaterades dräktig på 33 dygn idag. Dock var hon igår väldigt upprörd och fosterblåsan såg lite ojämn ut i ena kanten, men ett litet hjärta pickade. Nu är jag vansinnigt orolig för att det är på väg att släppa. Hur snabbt går det från stress till att dom släpper?

Har ett sto som konstaterades dräktig på 33 dygn idag. Dock var hon igår väldigt upprörd och fosterblåsan såg lite ojämn ut i ena kanten, men ett litet hjärta pickade. Nu är jag vansinnigt orolig för att det är på väg att släppa. Hur snabbt går det från stress till att dom släpper?
Det måste vara svårt att säga om man inte ultrat för och direkt efter ?
Misstänker man att det är en speciell stress situation , så ser man det ju inte förrän efter nästa ultra ljud ?
Dock tror jag det går fort om de släpper pga av stress ?
Håller tummarna för dig eftersom du haft otur med stona att hon håller kvar fostret.

Lite så tänker jag också, att det borde släppt på en gång, men det kan ju som du säger ha varit ojämnt redan innan gårdagen. Frågan är om det är någon idé att kolla henne i morgon igen eller om jag ska avvakta tills nästa vecka. Det riktigt jäkliga är att hon är dräktig med Deodoro och han kan man ju inte få just nu, så jag hoppas verkligen att det inte släpper.

Ägg på 3,5 cm idag. Lämnade kvar Dora på stationen då jag jobbar hela helgen och inte har tid att åka fram och tillbaka.

Konstaterat dräktig på 17 dygn med Diero Lux N!

Har nerverna utanpå fram till nästa koll. Hur står man ut en hel dräktighet?!
Är mitt första egna föl, inte stoets dock, hon har haft tidigare :)
Åhh vad roligt! Stort grattis!!! Min ska kollas nästa vecka, nu känns det hoppfullt - Diero Lux N här med :-)

Mitt problemsto och även mitt bästa sto är äntligen seminerad! Hon har gått på regumate i 10 dgr och därefter sprutats med PG, det är ett superförsök så får vi se om det tar. Koll på fredag igen.

Lite så tänker jag också, att det borde släppt på en gång, men det kan ju som du säger ha varit ojämnt redan innan gårdagen. Frågan är om det är någon idé att kolla henne i morgon igen eller om jag ska avvakta tills nästa vecka. Det riktigt jäkliga är att hon är dräktig med Deodoro och han kan man ju inte få just nu, så jag hoppas verkligen att det inte släpper.

Skulle absolut vänta till nästa vecka du tjänar inget på att kolla henne igen och då kan du ju försäkra och det spelar ingen roll om hon resorberat för hon är inte i brunst ändå !
Hon är ju inne i sina mest känsliga dagar låt henne få lungn och ro och du kan ändå inte göra något oavsett dräktig eller inte .

Skulle absolut vänta till nästa vecka du tjänar inget på att kolla henne igen och då kan du ju försäkra och det spelar ingen roll om hon resorberat för hon är inte i brunst ändå !
Hon är ju inne i sina mest känsliga dagar låt henne få lungn och ro och du kan ändå inte göra något oavsett dräktig eller inte .

Jo, jag vet att jag inte tjänar ngt på att kolla henne redan i morgon utan det var mer för att jag skulle få veta. Har superångest över detta! Men jag pratade med min vet som tyckte vi skulle kolla hemma på måndag, så jag får helt enkelt vara orolig ända tills dess.

Jo, jag vet att jag inte tjänar ngt på att kolla henne redan i morgon utan det var mer för att jag skulle få veta. Har superångest över detta! Men jag pratade med min vet som tyckte vi skulle kolla hemma på måndag, så jag får helt enkelt vara orolig ända tills dess.
Jag förstår det ,men om du kollat henne imorgon så hade du fortfarande funderat om det finns ojämnheter och inte kunnat släppa det . Håller tummarna för er på måndag -:)

Har du varit i kontakt med dem om Deodoro nu i dagarna? Jag fick ju besked onsdag förra veckan att det var ok och att jag kunde spruta igång, sedan ringde de på torsdag fm och sa att han behövde en vecka till så vi skulle vänta till vanliga brunsten. Nu kommer hon snart i brunst men har inte kollat läget ännu...

Nej. jag har inte varit i kontakt med dom. Men det står på hemsidan att han kommer vara ur avel i ca två veckor och det är skrivet den 22 juni.

Såg betäckningssiffrorna i Ridsport idag. Föga förvånande hamnar Benetton Dream i topp. Jag undrar om folk inser att han är 180 hög?
Nån som vet hur han nedärver storlek?

Såg betäckningssiffrorna i Ridsport idag. Föga förvånande hamnar Benetton Dream i topp. Jag undrar om folk inser att han är 180 hög?
Nån som vet hur han nedärver storlek?

Min kompis ska betäcka sitt lilla (154 tror jag men med större bakom i stammen, och bara 3 år nu) sto med honom. Hon sa att han inte gett så stort som man kanske kunde förvänta sig av en häst i den storleken, snarare tvärtom. Men att han kompletterade hennes sto väl i övrigt så de körde på honom ändå..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 925
Senast: JSH
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 542
Senast: Winter
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 655
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30