Betäckningar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@simpan förra året hade Lövsta jätte schysst deal på slutet av säsongen på sina egna hingstar, de har inte det i år? Har inte jätte koll då jag inte betäcker om i år. De körde då på ingen språngavgift, utan att man betalade först vid 17-dygn om det tog sig.

Min har äntligen släppt ägg, men naturligtvis två. Så koll om 14 respektive 16 dygn. Så får vi se vad som hänt. Fattas ju bara tvillingar. Så blev det ju förra året men då kunde en klämmas (inte för att jag fick en fölunge för det) men i år har vi inte riktigt tid med det. Får hoppas på det bästa!

@Vingra Tack! Ska kolla! =)
Har de någon dressyrhingst med supersperma? Vill ju inte välja nån som har sådär kvalitet på skicken när jag gör en sån sista-minuten-chansning.

Så tråkigt för alla som har problem med att få dräktigt :( Verkar över lag vara många dåliga skick och många ston som haft problem iår.

Håller tummarna för alla tomma ston att det tar sig på sista försöket, och att alla dräktiga fortsätter att vara dräktiga och får fina friska föl!

Och mitt sto hade inga ägg denna brunst heller :(, så nu är det antingen ge upp eller hitta någon hingst som håller på ett par veckor till. Lutar nog åt det första...

Nån som vet var man hittar film på Lövstas Flambeau? Spännande stam och bra pris som sista-minuten-chans. Nån som har koll på fertiliteten?

Han har jättebra sperma. Jag tog honom till mitt krångelsto, hon har förvisso inte tagit sig (men det beror inte på hingsten), resten som använt honom är dräktiga (7 st).

Andra med mkt bra sperma är Highcruiser, Friendship & Zaladin.

Han har jättebra sperma. Jag tog honom till mitt krångelsto, hon har förvisso inte tagit sig (men det beror inte på hingsten), resten som använt honom är dräktiga (7 st).

Andra med mkt bra sperma är Highcruiser, Friendship & Zaladin.
"

@poff Visst står Flambeau i Sverige eller har jag missuppfattat totalt?
Highcruiser är helt ointressant hur bra sperma han än har tyvärr, lite samma med Friendship. Zaladin har jag tittat på men är lite oroig för storleken. Stoet är ju inte litet direkt.

Han står på Lövsta.

Som jag trodde då. Fick frågan från anant håll, om han verkligen stod i Sverige och då blev jag tveksam på om jag missuppfattat =)
Har hittat en liten kort snutt på honom på youtube, vet du om det finns mer film?
Har du sett honom live? Tänkte eftersom du använt honom måste du ju iaf sett honom i rörelse?

Som jag trodde då. Fick frågan från anant håll, om han verkligen stod i Sverige och då blev jag tveksam på om jag missuppfattat =)
Har hittat en liten kort snutt på honom på youtube, vet du om det finns mer film?
Har du sett honom live? Tänkte eftersom du använt honom måste du ju iaf sett honom i rörelse?

Jag har sett honom vid hand på hingstvisningen på Strömsholm och då såg han tyvärr inte lika fin ut som på filmen. Men jag tog honom ändå då jag bara hade Lövstas egna hingstar att välja på (eftersom jag ställde henne där) om jag överhuvudtaget skulle kunna få dräktigt och BD gick bort pga för många ston, Amaranth ville jag inte ta och då var Flambeau kvar. Hade i princip kunna tagit en hopphingst om den haft bäst sperma bara för att få igång henne.

Jag har sett honom vid hand på hingstvisningen på Strömsholm och då såg han tyvärr inte lika fin ut som på filmen. Men jag tog honom ändå då jag bara hade Lövstas egna hingstar att välja på (eftersom jag ställde henne där) om jag överhuvudtaget skulle kunna få dräktigt och BD gick bort pga för många ston, Amaranth ville jag inte ta och då var Flambeau kvar. Hade i princip kunna tagit en hopphingst om den haft bäst sperma bara för att få igång henne.
Ok, på vilket sätt tyckte du att han var sämre? Skicka gärna PM om du inte vill skriva här. Då får du gärna länka till film också, ifall att du hittat en annan än den jag har. =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 925
Senast: JSH
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 542
Senast: Winter
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 655
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka