Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska du dräktighetskolla henne hemma spelar det ingen till om du inte har något språngavgift på dag 17 eller något , när du kollar henne .En liten fundering. Vet såg bara ett ägg denna gång, och nu funderar jag på hur viktigt det är att kolla på d17? Kan man lika gärna kolla på d20? Har svårt att få ledigt men är ledig på d20. Kommer att ta hem en vet för ul, vill inte riskera att åka med henne med tanke på allt strul som blev. Om det är super viktigt att kolla på d17 får jag väl sjukskriva mig
Fast då kan du ju vänta till 30 och få se att hjärtat pickar på -@Miaa Tack för svar, enligt vet på stationen så var det ingen risk för tvillingar denna gång Tar ut vet till dygn 20, skönt att få veta om hon är fortsatt dräktig då, blir kisseprov och blodprov längre fram som jag gjorde -12. Har lev föl så har inga mer avgifter.
Jag räknar på elva månader, så den som seminerades 25 maj beräknar jag föla 25 April. Det blir exakt 335 dagar.
Årets föl skötte sig och kom på dag 335. Liksom de andra två fölen på gården
Grattis till dräktighet polly p ( och er andra också såklart). Jag har följt ditt kämpande med betäckningen lite här och hållit tummarna att det ska ta sig. Det ska bli roligt att se Berylls barnbarn nästa år och jag tror det kan bli jättebra med Canterbury.
Slutet av aug är det dags för nästa UL. Då är det på 45 dygn.
Jag kunde nog aldrig föreställa mig hur mycket jobb och nervositet det ligger bakom en dräktighet. Just nu springer jag in och ut med Dora mellan hage och stall direkt hon börjar busa, eller trycker i henne mat så hon ska stå still
Hade helst släppt henne på bete igen efter 17 dygns kollen men jag har inte vågat.
Jag har nog lite mer is i magen. Bda min som är dräktiga gick direkt ut på bete efter 17 dygns koll. Sen åkte de till station för 30 dygns koll och direkt därefter på bete igen. Ingen av dom kollas på 45 utan de ska kollas direkt på 90. Vilket närmar sig med stormsteg