När du skriver saker som är rent skit som en sanning är det klart du får försvara dig? Du skriver ingenstans att det är din åsikt, du skriver att de är svårsålda. Som om det vore en sanning, vilket jag säger emot.
Jag har inget emot Flambeau, en trevlig hingst men jag föredrar hans pappa. Behövde jag ett säkert kort hade jag inte valt en 3åring men lycka till.
Men du fattar ju helt enkelt inte vad jag pratar om, eller snarare väljer att missförstå eftersom jag sågar en hingst som du uppenbarligen tycker om.
Jag snackar inte om ett säkert kort för något annat än dräktigt, vad är bättre än att välja än en superfertil 3-åring med få ston som bevisat fått dräktigt I ÅR!
Jag föredrar också hans pappa, (vem gör inte det!!??) men han har rätt tveksam dräktighet i år och tidigare år så det är inget säkert kort, dessutom skickar de inte på honom efter 15:e och eftersom stoet kommer att ovulera nästa vecka är inte hingstarna som slutar skicka den 15:e ett alternativ längre.
Fölungar efter Highcruiser är svårsålda SOM FÖL TILL BRA PENGAR, det är ett faktum, han är "omodern". Trist att det är så eftersom han faktiskt är A-hingst men så är det. Som inridna, utbildade och visade däremot är de absolut gångbara!
Jag har hela tiden skrivit att han går bort för att JAG inte gillar honom och för att jag inte tror på honom till mitt sto, detta i kombination med att avkommorna är svårsålda som FÖL. Du ser ju bara det du vill i den meningen och hakar upp dig på att jag säger att de är svårsålda, har du själv betäckt med honom så att du känner dig trampad på några tår eller vad är felet?
Du valde själv en rätt ung oprövad "innehingst" vars avkommor ännu inte bekänt färg när du valde Floricello till Frans så kasta inte sten i glashus.
Jag vill ha dräktigt! Jag vill inte använda en hingst som jag inte tycker om själv, som inte kommer att lämna bra i kombination med mitt sto (och per automatik garanterat bli svårsålt) och som jag vet har svårsålda FÖL även om de är bra. Jag kan däremot chansa på en hingst som KAN bli lättsålt lika gärna som att det KAN bli ännu mer svårsålt än med HC.
Du verkar inte förstå det här med att man kan chansa ibland, antingen vinner man eller så förlorar man, det är en risk man får ta men man behöver ju inte gardera sig för förlust genom att välja en totalt opassande hingst bara för att få dräktigt, då kan hon lika gärna gå tom.