Sv: Betäckningar 2012
Kl
Idag gav Älva mig en smärre hjärtattack!
Haft henne på paddocken eftersom hon blivit så svullen om benen av gräset på betet så hon skulle få vila lite från det idag...
Hon ville inte gå där själv så släppte in shettisen till henne men höll ett öga på dom för den lilla donnan är en lite rymmare o där är bara trä staket som är lite för högt för henne...
Ett tu tre så ser jag Älva stirra lite, hinner springa ut från hallen ut på trappen så kravlar sig Älva ut ut paddocken!
På ena kortsidan är det upphöjt mot en väg så där är som en bank typ 150 högt, där skulle hon klart upp!
Kunde inte ta ett litet språng över staketet nejdå!
O inte kunde hon ta lite sats o försöka hoppa upp utan hon gick fram mot det o "gick" uppför :/
Blev hängandes med magen innan hon lyckades kravla upp med bakbenen!
Som en stor valross som fastnat!
Hade jag inte tänkt på det lilla livet i magen som fortfarande är i den känsliga perioden så hade det nog sett ganska komiskt ut men nu fick man ju hjärtat i halsgropen!
En bil stannade för dom för de skulle ju självklart ut på vägen med!
Tur de är snälla att fånga!
Känns som det kommer bli låånga 11 månader!
Skulle ju ul henne på lördag, kollade med försäkringsbolaget förra veckan och då va det ok att vi gjorde det några dagar innan 45-dygn eftersom vet. har semester.
Satt o kikade på villkoren och kände att jag ska nog dubbelkolla det där o det va ju tur för nästa person sa att det måste kollas tidigast samma dag hon går in på 45 dygn!
Så nu får det vänta tills nästa helg då hinner hon gå 50-dygn...