Betäckningar 2012

Sv: Betäckningar 2012

Det var osäkert om den växte som den skulle redan från början, den var liten plus att den låg nära en cysta :( Tror inte en normal blåsa bara slutar växa så som denna gjorde.

hoppas det tar sig med Zuidenwind, han var ju far till kastningen, valde don romantic iår då jag trodde att jag hade tid på mig, hon har ju varit så sen innan...

Senast ändrad:

Vårt sto tog sig också på första men sen fanns där inga hjärtljud så det sprutades också bort. Nu har hon inte tagit sig igen men vi försöker med Camaro M. Det är dock väldigt drygt när det inte vill sig..:(

Ja visst är det :( Kompisens sto tog sig på första försöket med Camaro, håller tummarna för dig :)

Tack alla ni som håller tummarna :)

Jag hade inte vågat strunta i UL. Tänk om stoet står med tvillingar!
. Som tur var så ordnade det sig,vi kunde byta ul-dag,så hon kollas nu på onsdag, och vi fick ett helt annat läge nu också,så kan seminera om som sista försök om hon ej är dräktig. :bump::banana:

Kl
Jaha och där sket det sig :(
Va o ul Älva nu ikväll, 50-dygn.
Men vet. kunde inte hitta något foster så till 99% har hon resorberat :(
Vi ska kolla henne en gång till om ett tag för säkerhetsskull..
Hon tror fortfarande att hon är dräktig, va jätte fin annars...
Åh så jobbigt :(
Om man gör ett sånt hemmatest Wefoal eller va de hette, kan de visa fel om kroppen fortfarande tror att den är dräktig? Tänkte om man skulle göra ett sånt om en tid...

Kl
Jaha och där sket det sig :(
Va o ul Älva nu ikväll, 50-dygn.
Men vet. kunde inte hitta något foster så till 99% har hon resorberat :(
Vi ska kolla henne en gång till om ett tag för säkerhetsskull..
Hon tror fortfarande att hon är dräktig, va jätte fin annars...
Åh så jobbigt :(
Om man gör ett sånt hemmatest Wefoal eller va de hette, kan de visa fel om kroppen fortfarande tror att den är dräktig? Tänkte om man skulle göra ett sånt om en tid...

Fy så trist! Jag kan bara dra paralellen till människans graviditet test och där kan du ju vara gravid ett bra tag efter att barnet är aboterat eller du fått missfall!

Ja det är inget skoj alls :(
Hoppet är ju det sista som överger en ;)
Finns det någon möjlighet att vet. kan ha missat fostret?
Vid 30-dygn låg det så långt in att den vetten hade svårt att hitta det....
Fast som denna vet. sa så borde det vara så stort nu att det inte skulle gå att missa...
Man hoppas ju iallafall :/
Beställde ett pregnamare, det skulle tydligen gå att ta även om de nyligen resorberat...
Får hålla tummarna på ett litet mirakel!

Vad tråkigt om den resorberat :( håller tummarna för ett litet mirakel.

*KL*
Var till seminstationen idag och kollade och fröken är fortfarande dräktig nu på 45 dygn :D så nu hoppas vi på en liten Dalwhinniebäbis i maj :bump:

Vad tråkigt om den resorberat :( håller tummarna för ett litet mirakel.

*KL*
Var till seminstationen idag och kollade och fröken är fortfarande dräktig nu på 45 dygn :D så nu hoppas vi på en liten Dalwhinniebäbis i maj :bump:

Grattis:) Kul med Delfin bebisar;)

Ja det är inget skoj alls :(
Hoppet är ju det sista som överger en ;)
Finns det någon möjlighet att vet. kan ha missat fostret?
Vid 30-dygn låg det så långt in att den vetten hade svårt att hitta det....
Fast som denna vet. sa så borde det vara så stort nu att det inte skulle gå att missa...
Man hoppas ju iallafall :/
Beställde ett pregnamare, det skulle tydligen gå att ta även om de nyligen resorberat...
Får hålla tummarna på ett litet mirakel!

Chansen finns ju att dom missat, jag vet en som missade ett foster på 90 (!!) dygn... :cool:

Men måste ju säga att oddsen är emot det, håller tummarna för dig :)

Kl. Jag tycker att stoet visade upp dräktighets tecken nu idag, hon var mera ihop snörpt baktill, som en mussla,o knep med svansen, detta gjorde hon förra året med,o då va hon dräktig :laugh: spännande att se om jag har rätt nu på onsdag ;)

Så gjorde min med! Knep ihop med svansen som bara den!
Nu har hon dock släppt lite på det :(
Lycka till på onsdag :)

Blir ingen koll idag,då vi var få folk som kunde hjälpa till, blir att kolla tanten imorgon istället,är då på 19-d. Kollar henne kl.13.30,Håll tummarna! :laugh:

Blir ingen koll idag,då vi var få folk som kunde hjälpa till, blir att kolla tanten imorgon istället,är då på 19-d. Kollar henne kl.13.30,Håll tummarna! :laugh:

Gaah!... Har redan börjat bli nervös :eek::eek:. Ifall hon inte tatt sig,så blir jag :cry:.

Vet precis vad du menar, man står där och vågar knappt andas förrän man får veta :eek:

Önskar dig lycka till! :banana:

Vet precis vad du menar, man står där och vågar knappt andas förrän man får veta :eek:

Önskar dig lycka till! :banana:

Gud ja!. Snacka om att man var nervös innan man fick reda på svaret :crazy:. Resultatet: DRÄKTIG på 19-dygnet, bara en foster blåsa,som var såå fin så!! :love:. Är så HIMLA glad nu :D

Grattis Grattis! Härligt för både dig och stoet :)

Tack så mkt! :laugh: vet.tyckte det var ett fertilt sto jag har, h*n frågade om hon hade fått många föl, och vi sa att hon hade fått ett som 5-åring och så nu då fölis vid sidan, och då tyckte vet.att det var extra kul att hon hade tatt sig :bump:, Samma procudur som förra året dvs. 2 insemineringar på 1 brunst, iår fick vi dock skölja henne 1 gång, men ändå! :love:, förra årets hingst var 18 år då han användes och årets hingst är 3 år, så fölis nästa år blir denna hingstens första årskull, spännande! :idea:

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Har ju ingen häst men iom mitt tidigare avelsintresse fick jag frågan om vem jag skulle använda på ett sto. Till saken hör att stoet...
Svar
5
· Visningar
1 250
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 780
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat

Omröstningar