Betäckningar 2012

Sv: Betäckningar 2012

*kl*

Idag är det ultraljud av Ariel. :eek: Så nervös! Fostret är 21-26 dygn gammal, hoppas att veterinären kan säga vilken dag. :angel: Men så länge hon är dräktig när jag nöjd. ;)

Annars blir det ett till försök med hingsten, innan bägge får åka hem till sig. :cool:

*kl*

Idag är det ultraljud av Ariel. :eek: Så nervös! Fostret är 21-26 dygn gammal, hoppas att veterinären kan säga vilken dag. :angel: Men så länge hon är dräktig när jag nöjd. ;)

Annars blir det ett till försök med hingsten, innan bägge får åka hem till sig. :cool:

Lycka till!! :laugh:

Grattis Nougat!
Och lycka till Habiba!

Jag kliar fortfarande mig i huvudet över Älva o hennes resorbering...
Kniper fortfarande som bara den med svansen när jag kollar henne, tyckte det hade släppt en dag men så va det visst inte...
Har beställt ett PregnaMare men de va slut så kommer förhoppningsvis om en vecka, känns som en evighet!
Ska boka en tid för ett extra Ul för henne med men vet inte när jag ska ta det?
Har 90-dygns avg. på hingsten så då hade det ju kanske vatt bra att vänta och kolla henne på den dagen men å andra sidan så skulle vet. mot förmodan missat fostret så vill jag ju försäkra det så fort som möjligt...

Försöker att inte ha några större förhoppningar men det är svårt :(
Dessutom känns det som att jag skulle bli galen att behöva vänta tills 90-dygn :/

Hon var dräktig! Så himla skoj! :banana: :banana: :banana:

Nu skall jag bara orka vänta 20 dagar till så fostret går att försäkra. :angel: Men det är så skönt att veta att Ariel är fertil i alla fall. Bara 300-316 dagar kvar att vänta. ;)

Grattis vad roligt :banana:
Roligt att någon annan också har annan ras än halvblod och varmblod :) Har själv ett haflingersto ;)

Islandshästen Abba från Fors dräkting med Dynjandi fra Hakoti:-) Nu hollas vi att inget negativt händer innan nästa ultraljud

kl
Grattis till alla som fått dräktigt!!

Igår kom vi iväg för att kolla Dezza på 44d, hon var fortfarande dräktig!!! Gissa vad glad jag blev:bump::banana::bump:

Tack!! Jag brukar kolla på 17-45-90d :-) Men jag har försäkrat med! Sista gången det går på henne:-(

Tyvärr så finns det gränser på ålder på stoet där man vill försäkra fostret.
Tror A*ria har längt upp tom 20 år på stoet sen får man hoppas det bär hela vägen fram

kl på mig själv...

Jag måste fråga om det finns någon som har haft sydda ston, hur gjorde ni, klippte ni upp stoet eller lät henne spricka upp själv vid fölning?
Anledningen till att jag frågar är att mitt sto blev sydd iår, och det ganska mkt med, men vet sa att h*n aldrig klipper upp sina, utan alltid låter dem spricka själva, och om det behövs så sys dem efter seminering...

Jag tycker det låter hemskt att låta henne spricka upp, kan inte det gå väldigt fel? Hon får dessutom väldigt stora föl...

Någon erfaren som vill svara?

Kl. Jag kommer med en liten kapfråga, har köpt hippo grow breed för att stoet behöver gå upp lite i hull, vad kan man börja ge henne för dos nu,som första dag och sedan? går på bete dygnet runt med sin snart 4 mån.gamla hingstunge vid sidan,+ att hon är låg dräktig,är på dygn 24. Tacksam för svar inom kort:bow: min mamma glömde av att fråga i affären. :angel:

kl på mig själv...

Jag måste fråga om det finns någon som har haft sydda ston, hur gjorde ni, klippte ni upp stoet eller lät henne spricka upp själv vid fölning?
Anledningen till att jag frågar är att mitt sto blev sydd iår, och det ganska mkt med, men vet sa att h*n aldrig klipper upp sina, utan alltid låter dem spricka själva, och om det behövs så sys dem efter seminering...

Jag tycker det låter hemskt att låta henne spricka upp, kan inte det gå väldigt fel? Hon får dessutom väldigt stora föl...

I stallet där mitt sto fölade i våras var stallägarens sto sytt,de klippte upp henne innan fölning, gick jätte bra :)

kl på mig själv...

Har ingen erfarenhet av sydda ston, men mitt blev sydd och vet sa att jag kunde klippa ca 4 veckor innan beräknad fölning. Så jag kommer att ta ut vet och låta denne klippa, för det gör jag inte själv :crazy:

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Har ju ingen häst men iom mitt tidigare avelsintresse fick jag frågan om vem jag skulle använda på ett sto. Till saken hör att stoet...
Svar
5
· Visningar
1 250
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 780
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka