Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Idag är det ultraljud av Ariel. Så nervös! Fostret är 21-26 dygn gammal, hoppas att veterinären kan säga vilken dag. Men så länge hon är dräktig när jag nöjd.
Annars blir det ett till försök med hingsten, innan bägge får åka hem till sig.
kl på mig själv...
Jag måste fråga om det finns någon som har haft sydda ston, hur gjorde ni, klippte ni upp stoet eller lät henne spricka upp själv vid fölning?
Anledningen till att jag frågar är att mitt sto blev sydd iår, och det ganska mkt med, men vet sa att h*n aldrig klipper upp sina, utan alltid låter dem spricka själva, och om det behövs så sys dem efter seminering...
Jag tycker det låter hemskt att låta henne spricka upp, kan inte det gå väldigt fel? Hon får dessutom väldigt stora föl...
Någon erfaren som vill svara?
kl på mig själv...
Jag måste fråga om det finns någon som har haft sydda ston, hur gjorde ni, klippte ni upp stoet eller lät henne spricka upp själv vid fölning?
Anledningen till att jag frågar är att mitt sto blev sydd iår, och det ganska mkt med, men vet sa att h*n aldrig klipper upp sina, utan alltid låter dem spricka själva, och om det behövs så sys dem efter seminering...
Jag tycker det låter hemskt att låta henne spricka upp, kan inte det gå väldigt fel? Hon får dessutom väldigt stora föl...
Någon erfaren som vill svara?
Alltid klippa ett sytt sto i god tid innan beräknad fölning!