Sv: Betäckningar 2012
Oj vilken resa ni gjort i år Självklart ska du vara superglad! Mycket kan ju hända. MEn som jag resonerar kring en graviditet, man väntar barn och inte missfall
Hej!
Jag återkommer med en lite längre rapport från mitt sto som vid första semineringen tog sig med tvillingar som hon varken ville resorbera själv eller vid klämning.
Det var en del diskussioner här om olika erfarenheter vid tvillingdräktigheter, när man skulle klämma och om man som jag blev rekommenderad av min vet att avvakta, hur länge det gick att vänta mm. Vi avvaktade till typ dag 32 då vet försökte klämma den ena fosterblåsan även fast de låg nära varandra. På dag 34 hade hon fortfarande båda kvar och dag 35 fick jag ge henne en PG-spruta för att avbryta.
Själv hade jag hört och läst att det kunde vara svårt att få igång en ny brunst när man sprutar så pass sent så i mina ögon var det helt kört. Men vi kunde spruta igång henne i ny brunst redan en vecka senare. När jag sedan åker från seminstationen får jag nästa chockbesked. Min hingst är ej längre tillgänglig pga att han bara fått 4 ston och ryttaren vill tävla honom. Jag får erbjudandet att byta till annan hingst eller chansa med ett frysskick. Även om ju fryst inte är att rekommendera för ett äldre maidensto så chansade jag. Jag ville helt enkelt inte ge upp min utvalda hingst efter bara ett försök. Hon var dessutom en 6a på UL så läget var ju absolut rätt.
Igår var jag på 16-dagarskoll som visade en underbart vacker fosterblåsa!
Så nu hoppas jag att resten av dräktigheten går bra.
Hur glad vågar man förresten vara över en 16-dagars dräktighet? Jag vill ju bara skrika av lycka men vågar inte hoppas på för mycket...
Oj vilken resa ni gjort i år Självklart ska du vara superglad! Mycket kan ju hända. MEn som jag resonerar kring en graviditet, man väntar barn och inte missfall