Betäckningar 2012

Sv: Betäckningar 2012

*KL*

Var inne i fredags och kollade mitt sto igen för 3.e gången sedan inseminering den 18 maj, hon är fortfarande dräktig och jag kunde denna gång se hjärtat slå :bump:
Hoppas hoppas hoppas...bara att det kommer att gå vägen och det kommer en fin liten fölis i april :love:

Enligt veteinären såg det mycket bättre ut nu vid denna kontroll, hon har ju haft en del vätska i livmodern och därmed inte haft de bästa förutsättningar. Men för varje kontroll vi varit på så har det sett bättre ut för var gång, så ett litet hopp tänds ju säkta men säkert :banana:

Nu ska vi inte tillbaka för kontroll förrän om en månad, så håller jag bara tummarna för att det kommer gå riktigt bra och att det fortfarande finns en liten ärta kvar där inne i mitten på juli månad...

Härligt :) mitt sto seminerades också 18 maj :D hon var dräktig vid 16 dygn och väntar nu på nästa UL som är på torsdag dygn 40 :bump:

Åh så kul, då är våra ston lika 'långt' gångna :bump:
Håller tummarna för att det ser bra ut för ditt sto på torsdag, för min del blir det ju som sagt först koll nästa gång i mitten på juli.

Mitt sto är färdigseminerad och hämtad från stationen. 17-dygnskollen blir i början på juli. Hoppas verkligen hon är dräktig nu så jag slipper resan på ca 55 mil enkel väg igen...

Låter som jag varit tidigt ute att betäcka mitt sto. Men det var av den anledningen att hon aldrig visar när hon är i brunst eller rättare sagt aldrig någonsin. Så vi fick igång henne med hjälp av att dejta en hingst ett tag och tillslut visade hon och då var det bara till att lasa och köra. Så jag väntar Diarado föl i mitten av mars. Blir ett tidigt föl om det går vägen men det löser sig nog.

Efter att tanten busade lite med matte och körde två tysta brunster helt plötsligt
inseminerades hon femte maj och idag visade 17dygns kollen ett foster!

18årigt maidensto, hoppas att hon fortsätter lika okomplicerat!

Kollade min treåring som är dräktig med Balou de Rouet i torsdags på dygn
46. Fortfarande dräktig:):)

Nu är det hennes mamma som är betäckt med Cartier som står på tur men hon ska kollas nästa onsdag på 16 dygnet. Hon hade förstås släppt två jämnstora ägg igen. Hoppas är det är bara ett foster nu!

A

Det gör däremot mitt sto, kollades idag igen och är inte dräktig, inte på väg i brunst. Sprutad!

Men jag hade inte räknat med att det skulle gå lika lätt detta året, med tanke på kastningen + hon fick ont i fötterna där vi misstänkte fång så hon blev satt på boxvila och svältdiet, känns inte som optimala förutsättningar för att få dräktigt...

Baktprov är taget och negativt, men nästa gång ska vi iaf göra sköljning på henne.

Mina ston, Sorba (e: Napoleon-Pajazzo) och Garbo (e: Gauguin de Lully-Tolstoy) seminerades med Chirlon i torsdags och hade idag släppt äggen så nu är det bara att hålla tummarna att dom tar sig. Båda går kvar på stationen i väntan på första kollen men är de dräktiga då så får dom komma hem. Känns lite olustigt att det var midsommar mitt i semineringarna men man får hoppas att han har lika fin kvalitet på sperman som han brukar ha.

Va tråkigt :(

kl

Min hämtades från stationen i lördags, ska in på koll den 6e juli. Allt hade gått bekymmersfritt, sett bra ut och hon var "sååååå snäll!" så det låter ju lovande ;)

*kl*

Nu har Ariel åkt! Hann inte hem och vara med när lastbilen kom, men Ariel är så rutinerad så det var inga problem för chauffören att lasta själv. Saknar henne sjukt mycket redan, förstår inte hur jag skall stå ut i minst 40 dygn! :crazy:

Kl.
Jag hoppar in här jag med!
Har äntligen fått tummen ur och rätt tillfälle att betäcka min pärla :D
Hon stod på stationen nästan 1,5 vecka innan hon behagade komma i brunst, har alltid haft tydliga brunster, tills nu då det blev dax att betäcka givetvis ;)
Vet. sa att de haft besvärliga brunster denna säsong och att hon börjat skölja ur alla ston, kommer inte ihåg anledningen...
Men i Söndags fick jag äntligen hämta hem henne!
Så nu håller jag tummarna att vi kan få en liten Cartier unge nästa år :D
Blir en första koll den 9/7 då hon gått 17 dygn...

Mina ston, Sorba (e: Napoleon-Pajazzo) och Garbo (e: Gauguin de Lully-Tolstoy) seminerades med Chirlon i torsdags och hade idag släppt äggen så nu är det bara att hålla tummarna att dom tar sig. Båda går kvar på stationen i väntan på första kollen men är de dräktiga då så får dom komma hem. Känns lite olustigt att det var midsommar mitt i semineringarna men man får hoppas att han har lika fin kvalitet på sperman som han brukar ha.

DET fölet vill jag gärna se i framtiden (Chirlon - GdL :love:)

Här är Levantosstoet dräktig, GdL stoet på väg in i ny brunst

Jag hoppas verkligen min magkänsla stämmer vad gäller hingstvalet. Han har lämnat så väldigt fina avkommor med mitt Napoleonsto så jag kunde inte låta bli att lägga honom på Garbo också (med risk för att få en stor stabil vagnshäst till mig själv :D)

Jag hoppas verkligen min magkänsla stämmer vad gäller hingstvalet. Han har lämnat så väldigt fina avkommor med mitt Napoleonsto så jag kunde inte låta bli att lägga honom på Garbo också (med risk för att få en stor stabil vagnshäst till mig själv :D)
Ibland måste man gå på sin magkänsla, det brukar oftast bli bäst så.
Antar att Brinken blev glad över ditt val, han försökte övertala mig om samma komb, men jag fegade ur...iår iallafall.
Och nästa år kan jag ju kika på din först, så får vi se om jag vågar då;)

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Har ju ingen häst men iom mitt tidigare avelsintresse fick jag frågan om vem jag skulle använda på ett sto. Till saken hör att stoet...
Svar
5
· Visningar
1 250
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 780
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar