Betäckning/semin av era avelsston 2011. Hur går det?

Sv: Betäckning/semin av era avelsston 2011. Hur går det?

Man ser utmärkt äldre foster,såg Frittes Copy på 109 dagen (vet var sjukskriven) såg ut som en harpalt.

Allt såg bra ut, men prover är tagna utifall att.. Hon högbrunstade idag och skulle jag betäcka så skulle jag göra det idag.. men det blir inget med det.. Både hon och gårdsägaren peppade mig att jag skulle betäcka nästa år, men det blir nog inget med det.. Huvudsaken är att inte Romina har nåt skit stående.

kl

UL 28dgr idag. Min fullblodsmärr, 12år är dräktig med Grafenstolz :)

fick hem hästen idag i alla fall. Vet ej om hon var glad och se mig, eller om hon ville stanna kvar. Höll på med 30 min tokgalopp i hagen så leran spruta runt öronen innan hon lät sig infångas och vi kunde åka hem. Hoppas nu bara att det tog sig

Håller en tumme för dig!

------
Idag hade en utav unghästarna som går staket i staket med Heze och fölet, rivit ner ca 10-15 m utav tråden. Och Heze gick med alla hästarna!
de vallar fölet lite, Heze ropar lite på det men den vill inte komma (är ju så spännande) o travar runt lite för att hämta det på "andra sidan" hästarna då hon ogärna bråkar.
Har ringt ett underbart bollpank och blivit lite lugnad, men hoppas verkligen inte att det eventuella fostret inte är borta nu.
UL på tis/ons nästa vecka på 15/16 dygn.

Vem är Brindisi efter? Vad fick dig att välja Rausing?

*kl*

UL'ade våra två ston idag. Gladys är fortfarande dräktig på dygn 30 med Ampère & Mercy är nu 46 dygn gången med Bellagio! Så skönt att båda fortsätter vara dräktiga;)

kl
Då har jag varit och kollat både Parodie på 43d och Raksi på 84d, mina värsta farhågor slog in, båda är tomma...:cry:

Grandezza ska kollas om någon dag, skulle inte förvåna mig om hon med är tom:crazy:

VÄLKOMMEN (tyvärr) i klubben. Kollade 2 denna vecka. Båda tomma.
Kommer få ge upp för i år ser det ut som :( Sista kollar om 1½ v..
Så blir 5 ston. Och inga föl nästa år.. *ser hur det svider i plånboken*

VÄLKOMMEN (tyvärr) i klubben. Kollade 2 denna vecka. Båda tomma.
Kommer få ge upp för i år ser det ut som :( Sista kollar om 1½ v..
Så blir 5 ston. Och inga föl nästa år.. *ser hur det svider i plånboken*

Hm, tack... Ja, samma här, fast dessa två får tyvärr inga mer försök på sig nästa år, utan kommer att få beta på de eviga...
I min plånbok finns det bara en stor krater kvar, har lagt ut otroliga summor för att få alla 3 dräktiga:cry::cry:

Vågar inte ens se hur stort krater vi fick. Stora smällen var väl räkningen från X på 12 papp och där de klämde en tvilling och sen visade det sig hon inte haft tvillingar utan det de lämna kvar var en cysta :( Där var enda som visat sig vara dräktig och sket sig.

Jag vet inte hur jag ska göra. Har inte råd med alla ston om jag inte får föl att sälja. Behövs för klara ekonomin. Så blir nog till sälja av. Måste ev sälja min unghäst nu för täcka alla utgifter eftersom vi inte får föl nästa gång som kan täppa igen kratern. Inte fan lätt :(

Brindisi är e Briar - Jaguar. Jag har valt Rausing framför allt beroende på storleken, han är inte så stor - 166 cm. Brindisi är själv stor ca 175 cm, så jag vill inte ha större.

Förstår hur både du och Grandezza känner er nu. Gör själv ett sista försök nu. Blir det inget så har man ju betalat runt 13 000kr för ingenting. Men jag har ju bara ett sto det blir ju mer för er andra. Grandezza synd att du måste ta bort två av dina fina ston är det åldern som gjort sitt.

Tråkigt att läsa om er vars ston inte fortsatt vara dräktiga! Det måste ju vara den värsta mardrömmen... lider med er.

Min Bayroness visade sig vara dräktig och inte bara ha en cysta som vet. först misstänkte. Var inne på dag 16 och då så de en dräktighet! Så nu hoppas jag att det går bra. Har betäckt med Sir Oldenburg. Någon mer som har valt honom?

Jag har hälsat på honom irl och han är väldigt lagom. Vi vill inte heller ha så stora hästar. Dessutom verkade han väldigt lugn och trevlig trots sina unga år. Mitt sto är e Midt West Ibi light. Jag valde honom för vårt sto är ganska lång i ryggen och ngt lågställd och behöver lättas upp.

På måndag ska vi kolla 30 dygn, håller tummar så det värker att det finns kvar. Hon hade en fin fosterblåsa på 17 dygn. Mycket strul innan det satt där.

Tråkigt för er med ston som är tomma:( Ligger ju mycket förväntan bakom men framförallt pengar...

Det gör mig lite nervös, 45 dygns kollen på måndag! men jag tror stoet fortfarande är dräktig, samma beteende förändring som förra året.

Jag beklagar Grandezza och Yttik. Jag vet precis hur det är..Men jag har nog inte lagt ut så mycket pengar som ni har fått göra. Men riktigt surt är det..

Jag blir också nästan lite nervös, jag räknar dock kallt med att det inte finns något föl kvar.
I och med att hon blev tvungen till att stå på boxvila/sjukhage och äta butta.

Hon ska kollas i slutet på veckan som kommer, då borde hon vara på runt 45 dygn.

Förstår hur både du och Grandezza känner er nu. Gör själv ett sista försök nu. Blir det inget så har man ju betalat runt 13 000kr för ingenting. Men jag har ju bara ett sto det blir ju mer för er andra. Grandezza synd att du måste ta bort två av dina fina ston är det åldern som gjort sitt.

Ja, de är nu 23 och 24år, och båda var dräktiga men reabsorberade, då får man inse att de nog är för gamla:(
Jag har lagt ut ca 40.000kr, och då är ju inte några dräktighetsavg inberäknade:o

Då har de nog gjort sitt inom aveln, min är 21 år så det blir nog inte så många fler föl på henne heller. Oflytet har följ mig hela den här säsongen, för det första har alla brunster trillat in på helger vilket bara det är olyckligt första försöket hann ägget sticka, andra försöket slarvade posten bort mitt skick och nu hoppas jag att det ska gå vägen på mitt tredje och sista försök. Hon är seminerad idag så nu får man väl vänta och se bara. Man får glädjas med de som fått dräktigt och hålla tummarna för resten. Så kan man ju ändå glädjas över de fina föl man fått genom åren fast det betalar ju inga räkningar förstås. Blir det inget får man se framåt mot nästa vår och ta nya tag.

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 596
Senast: iNHALE
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 554
Senast: Novalisa
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 291
Senast: ginnies
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen