Sv: Betäckning/semin av era avelsston 2011. Hur går det?
Stoet var inte problemet denna gång tror vi. Simmarna var MKT dåliga, han som tog emot första skickat via posten på första brunsten skrattade när jag ringde för att kolla hur det såg ut, så dåliga var spermierna tydligen.
Därför valde vi skicka med tåg/flyg. Samt att skölja för att "öka chanserna" som vet. sade.
Och nej, till station 2 hade jag 45 mil enkel resa uppsala-falkenberg. DÄRFÖR åkte ingen och "bara" hämtade det
Skickhingst Sverige för avgift? Skulle tro att det är en avgift de lägger till för hingst som inte finns IRL på deras station så att säga, men har som sagt inte räkningarna här utan kollar priserna som gäller från förra året på deras hemsida (så det är ungefärliga priser) men den "punkten"/avgiften fanns då oxå.
sen 130/dygn i stall tar denna station för alla, kvittar om dem har föl med sig eller inte...tyvärr. Men nej, hon hade inte föl vid sidan det året.
Men förstår och uppskattar att NÅN som har "lite mer tyngd" ifrågasätter. Jag, en blond speta på 23 har inte mkt att säga till om känns det som...
Men det är så, man måste vara galen för att hålla på med hästar o sen hålla på med avel så kan ju iaf dubblera den galenskapen lite grann.
Året därpå (2010) och fölet ett par år innan (2000), skedde båda dräktigheterna på första försöket utan några problem alls what so ever.
Iår har vi oxå haft lite problem. Men då hingst 1 inte har några avkommor alls och har passerat 20 år så tror vi att han inte heller har så bra simmare, men inget vi kan bevisa.
Men när jag såg CK's ställes priser så skulle det "löna" sig att åka hela vägen dit o lämna stoet där på betäckning o hämta hem den sen först efter 45 dygn...
Men sen så använder jag mig utav en "ridhäst"station nära sthlm där det ex. inte är ovanligt med en stallplats för 4500/månad, om man ska ge nått att sätta det i relation till (?)