Betäckning/semin av era avelsston 2011. Hur går det?

Sv: Betäckning/semin av era avelsston 2011. Hur går det?

Det är en kostnad för samling, pack och frakt av sperman också inte bara språngavgiften.

ok, då förstår jag. Fast jag fattar fortfarande inte hur du har räknat ihop allt? är priserna inkl moms? eller exkl moms? var får du momsen på 650 kr ifrån?

1600kr + 500kr + 800kr + 100kr + 600kr får jag till 3600 kr

om det är med moms så blir det ju 6569 kr inkl hingstens avgifter?

om det är utan moms så blir det ju 7469 inkl hingstens avgifter?

Åh :/

Fick ju inte upp bilden...
Hjälp ngn? ;)

Det kan bero på rättigheterna på bilden på fb, brukar du använda ett annat ställe för att lägga upp bilder, t ex Photobucket så lägg bilden där och länka :)

Här är mitt lilla underverk 28dgr :)

Ultraljud5aug-2011.jpg

Så nu är det bestämt! På torsdag så ska min kollas! Blir spännande att se om det finns något kvar där inne.
Har hotat med att hon måste bli ridhäst om hon inte är dräktig. :p

bamora är fortfarande dräktig på dygn 46 :) conny har tyvärr kommit in i en jävla växtfas 5 dagar innan fölvisning :S Får se hur han rör sig ikväll när vi tränar..

:eek::cry::devil::cry::o tom vid 30-dygns. det ver ju sån fin blåsa vid 17 dygn. Vet var också jätteförvånad. Ett sista försök för sässongen, annars bye bye 20 000 kr!:eek::devil:

:eek::cry::devil::cry::o tom vid 30-dygns. det ver ju sån fin blåsa vid 17 dygn. Vet var också jätteförvånad. Ett sista försök för sässongen, annars bye bye 20 000 kr!:eek::devil:

Sånt är RIKTIGT tråkigt! Då har amn juh slappnat av och liksom förväntar sig att det SKA finnas nånting där...:crazy: Skönt att ni åtminstone har ett försök kvar!

*kl*

Var och kollade Garbo på 46 dygn igår och det ligger fortfarande en liten krabat där inne :banana::banana: så nu är det bara att hålla tummarna för att hon lyckas bära detta till slutet. Resorberade förra året mellan dygn 45 och 90 och kastade en månad innan fölning året innan så nu är jag NERVÖÖÖÖS!

Grattis alla som fortfarande har dräktigt och en extra kram till alla er som har haft otur med era ston, extra stor kram till dig grandezza som måste fatta tunga beslut om dina gamla damer :cry:

Jo, nya insatser och nya förhoppningar!

Håller helt med i dina sista ord där! och tar åt mig utav ett par.

KL
------------------
Tog ut vet idag för att UL på 15 dygn (om hon var tom ville jag åka med henne imorgon då jag inte kan komma ifrån alls på torsdag).
Men vet kunde inte säga varken bu eller bä :eek:
vi såg nått på ca 5mm i livmodern, men hon tyckte det var för litet för att kunna vara något.
så hon sa -Som tjänsteman kan jag inte säga om hon är dräktig eller inte, men om jag ska vara lite personlig så tror jag det är 75% risk att hon är tom.
Imorrn är för tidigt för att kolla igen tyckte hon, kan inte på torsdag. Hoppas jag kan få lite ledigt på fredag så kan jag åka till stationen o ULa istället (för hälften utav priset det kostar att ta hem) och om hon är tom då så åker vi direkt tillbaka till hingsten hela 2½ timme bort...fan, vill bara at raka besked, hade varit bättre att veta om att hon var tom.:cool:

busigdemon: Var med om en ganska snarlik grej. Var inne på 14 dagar och kollade. Vet. hade svårt att säga om det var en dräktighet eller inte, såg också något litet svart i livmodern. Pratade med en annan seminstation och de tyckte att allt före dag 16 var för tidigt för att kolla på.

Fick komma tillbaka 2 dagar senare och då såg vi en dräktighet! Så jag hoppas att det bara var tidigt för din del också och att hon visar sig vara dräktig. Lycka till!

Mjo, viste att det är tidigaste laget, men när jag ringde o kollade med dem så sa de "bara det är mer än 14 dagar så".
Men trist att inte få veta när man pungar ut hela 900 spänn!
blir 400 på fredag då jag åker till station o hoppas att jag slipper åka 2½ timme efter det o bara 45 min =hem igen med glada besked.

Hoppas verkligen att det är som det var i ditt fall!
Att den där lillalilla fläcken är en dräktigthet! :)

Samma med mitt sto, hon såg tom ut idag.. Men hon var ganska uppstressad efter resan, så vet såg inte mkt alls. Ska kollas imorgon med, jag hoppas verkligen att den är kvar.. Chanels växte inte så den fick vi spruta bort i söndags, och Wayana hoppas jag blev inseminerad idag... Men för tillfället ser det ut som jag står med 3 tomma ston, kul!

*kl*

extra stor kram till dig grandezza som måste fatta tunga beslut om dina gamla damer :cry:

Tack snälla, ja det känns oerhört tungt:cry: Grandezza ska kollas imorgon, så håll tummarna alla:eek: Är hon med tom, ja då ger jag upp...

Usch, trist att ge upp, men är du riktigt envis så "hinner" man ju ett till iår kasnke?

-----------------
I mitt fall, skulle ni be om reducering på notan?
Menar, de påstår att de kan ULa på 14 dygn men klarade inte ens av 15 dygn. Skulle själv inte vilja betala de alla 900, kan tänka mig att betala för resan o så men. Är jag helt ute o cyklar?

Nej, hingsten avslutade sin säsong den 1:a aug, och dessuton har det ena stoet hängt sig igen, sist tog det några veckor att få henne ur det:( Och varför försöka igen, när hon så uppenbart inte kan behålla sitt foster? Tyvärr ingen mening med det.

Ah, så var det. Nej då förstår jag helt om du ger upp om hon är tom. Håller en tumme för att hon inte är det! :)

Nja, jag menade ju de andra stona, men nytt försök går ju ändå inte på Dezza heller eftersom hingsten inte tappas längre...

Ang din fråga så tycker jag nog inte att det är något att bråka om med 900kr... De kan ju inte veta om just ditt sto är svår att se på, jag har gjort ul på 15d och då har de sett ett foster båda gångerna (2 olika ston).

Aha, men man kan ju altlid byta hingst om man är riktigt envis ;)

Det är det som är lite kul, hon har tidigare inte varit svår att se på.
Har inga cystor som är ivägen, står still som en...hm jag vet inte vad. och har för mig vi har ULat henne så tidigt förr.
Men man kanske kan kolla iaf, och ha en dialog.
Är ju mer än 900 i det lång loppet, får ta ut två lediga dagar, betala för ännu ett UL. Men det är klart, när man har med djur att göra så kan man ju aldrig lova nått...

Förra året betalade jag till min station en stationsavgift och en semineringsavgift. I dessa ingick alla undersökningar och semineringar, tillkom bara kostnad för förbrukningsmaterial vid sköljning etc.

Har åkt till en annan station i år. De har skickat faktura på stationsavgift. Förstår att jag inte har betalt för allt. Ser på era inlägg att några har betalt per gång för ultraljuden mm. Vad brukar ingå i en stationsavgift? :confused: Är det semineringarna jag har kvar att betala eller är det för ultraljuden till veterinären? Lite undrande.
Har inte använt hingst som står på stationen.

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 596
Senast: iNHALE
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 554
Senast: Novalisa
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 291
Senast: ginnies
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka